Gå til innhold

Vi reiser til Frankrike neste uke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men tør ikke å fortelle det til noen etter at de få vi sa det til hadde så negativ reaksjon. Det er lov å reise dit nå, man må ikke i karantene og det er merket som et "grønt" land. Vi skal selvfølgelig følge reglene myndighetene har satt der om å bruke munnbind på offentlig transport og ellers holde oss for oss selv. Hvorfor er det ikke greit? 

Anonymkode: d6236...3de

• Liker 1
Skrevet

Kjør på.  Det er de med hytter som nå tar igjen etter at de fikk hundkjeft av "sydenturistene" ved påsketider da de ville dra på hytta.

• Liker 5
Skrevet

Så lenge dere er litt ekstra forsiktige når dere kommer tilbake, og kjenner etter symptomer på korona, er det ok.

• Liker 1
Skrevet

Reis og kos dere. God tur!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Så lenge dere er litt ekstra forsiktige når dere kommer tilbake, og kjenner etter symptomer på korona, er det ok.

Det er jo ok selv om de ikke er ekstra forsiktige når de kommer hjem. Alle skal kjenne etter forkjølelsessymptomer nå, uavhengig av hvor man har vært. Slutt å lage ekstra regler. 

Det er selvfølgelig helt greit å reise, er bare at vi har fått koronapoliti her til lands. Heksejakt. 

Du kan jo tenke deg hvilke reaksjoner jeg får. Jeg er nemlig i Sverige for øyeblikket. 

Anonymkode: dd7b6...02d

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo ok selv om de ikke er ekstra forsiktige når de kommer hjem. Alle skal kjenne etter forkjølelsessymptomer nå, uavhengig av hvor man har vært. Slutt å lage ekstra regler. 

Det er selvfølgelig helt greit å reise, er bare at vi har fått koronapoliti her til lands. Heksejakt. 

Du kan jo tenke deg hvilke reaksjoner jeg får. Jeg er nemlig i Sverige for øyeblikket. 

Anonymkode: dd7b6...02d

Covid-19 er en smittsom sykdom som forårsaker stor skade, og den kan være eksplosiv. Det skal bare noen få smittete personer til, før det kan eksplodere fullstendig. Da er det grunn til å være forsiktig.

Norge ble spart for de verste scenarioene i første runde. Men kampen er ikke over, ikke på langt nær.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere hvis Frankrike blir rødt mens dere er der?

Har billetter til grønt land neste uke, men tør ikke å dra i frykt for at det blir rødt. 🙈

Anonymkode: 18f03...947

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, T-Rex skrev:

Har du hørt om at man kan være asymptomatisk.?? Syns man er rimelig egoistisk og bare tenker på sitt eget behov når man drar på ferie utenlands midt i en pandemi. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere hvis Frankrike blir rødt mens dere er der?

Har billetter til grønt land neste uke, men tør ikke å dra i frykt for at det blir rødt. 🙈

Da reiser vi hjem og holder ut karantene. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn det?

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, NorthernLight said:

Har du hørt om at man kan være asymptomatisk.?? Syns man er rimelig egoistisk og bare tenker på sitt eget behov når man drar på ferie utenlands midt i en pandemi. 

Jeg forholder meg til myndighetenes retningslinjer. De virker fornuftige.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Jeg forholder meg til myndighetenes retningslinjer. De virker fornuftige.

De anbefaler ikke folk å dra utenlands på ferie

Endret av NorthernLight
  • Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, NorthernLight said:

De anbefaler ikke folk å dra utenlands på ferie

Det er delvis fordi de kan bli syke og strande på et sted hvor det ikke er særlig lurt å bli syk.

AnonymBruker
Skrevet

Vi også.

Kjører ned, så trenger ingen offentlig transport. Forandrer forholdene seg setter vi oss bare i bilen og returnerer.

Anonymkode: 28b17...481

• Liker 3
Skrevet

God tur og kos dere :)

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men tør ikke å fortelle det til noen etter at de få vi sa det til hadde så negativ reaksjon. Det er lov å reise dit nå, man må ikke i karantene og det er merket som et "grønt" land. Vi skal selvfølgelig følge reglene myndighetene har satt der om å bruke munnbind på offentlig transport og ellers holde oss for oss selv. Hvorfor er det ikke greit? 

Det er ikke greitt fordi reising bidrar til å spre smitte. Frankrike er et land med økende smitte nå. 

At noe er lov, betyr ikke at det er lurt, og myndighetene har kommunisert tydelig at det ikke er ønskelig at folk reiser utenlands, selv om det formelt sett er lov.

Tenk på det som røyking. Det er ikke forbudt, men det er jo ikke anbefalt heller.

Anonymkode: 606ed...579

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Frankrike er ett av de landene som har økende smitte, så jeg ville tenkt meg om en gang til.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LA8oMP/nye-reiseraad-fredag-disse-groenne-landene-har-oekt-smitte

Anonymkode: 606ed...579

Vil vel si at de som reiser utenlands på ferie nå midt i en pandemi tenker ikke så mye uansett.  Sol, varme og shopping er det som betyr noe for de. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da reiser vi hjem og holder ut karantene. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn det?

Tenker i forhold til jobb og sånt jeg. Dere har 2 uker ferie etter hjemkomst også?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper landet blir rødt mens dere er der sånn at dere må i karantene! Det er så himla unødvendig å dra utenlands mens vi er i en pandemi!

Anonymkode: 43f53...217

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Solskinn er viktigere enn alt annet :) jeg gir opp menneskeheten...

Anonymkode: 8f07d...aa0

• Liker 3
  • Opprett ny...