AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Del Skrevet 23. juli 2020 Hvis jeg skal sjekke at jeg får i meg x antall kalorier, skal jeg veie pasta før eller etter koking ? Anonymkode: b09aa...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 23. juli 2020 #2 Del Skrevet 23. juli 2020 Før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Del Skrevet 23. juli 2020 8 minutter siden, Lunabelle skrev: Før. Det stemmer På spaghettipakken står det også at 1 porsjon er 85 g pasta, og det gir 300 kcal. Anonymkode: a8c5f...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Del Skrevet 23. juli 2020 Egentlig før, men- det er ett par men. Noen ganger kan man logge inn for kokt pasta om dette er oppført. Om målet er å begrense antall kalorier og gå ned i vekt gjør man i grunnen ikke feil om man registrerer mengde pasta målt i kokt tilstand selv om kalorimengden oppført er for tørr pasta. Da vil man i praksis overestimere antall kalorier man har spist og dermed er man på den trygge siden. Anonymkode: aed4a...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 24. juli 2020 #5 Del Skrevet 24. juli 2020 På 23.7.2020 den 18.02, AnonymBruker skrev: Egentlig før, men- det er ett par men. Noen ganger kan man logge inn for kokt pasta om dette er oppført. Om målet er å begrense antall kalorier og gå ned i vekt gjør man i grunnen ikke feil om man registrerer mengde pasta målt i kokt tilstand selv om kalorimengden oppført er for tørr pasta. Da vil man i praksis overestimere antall kalorier man har spist og dermed er man på den trygge siden. Anonymkode: aed4a...5a8 Klarer du å lure deg selv så lett? Blir ikke det litt som det klassiske trickset der man stiller klokka ti minutter fram for å komme tidsnok selv om man er for sein? Og så ender man opp med å være klar over det, og så stiller man litt til og litt til, osv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Del Skrevet 24. juli 2020 Det er ganske stor forskjell på kokt og tørr pasta. 45 g tørr blir 100 g kokt ca. Det samme gjelder for ris der det er 40/100. Anonymkode: 62e11...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Del Skrevet 24. juli 2020 På 23.7.2020 den 18.02, AnonymBruker skrev: Egentlig før, men- det er ett par men. Noen ganger kan man logge inn for kokt pasta om dette er oppført. Om målet er å begrense antall kalorier og gå ned i vekt gjør man i grunnen ikke feil om man registrerer mengde pasta målt i kokt tilstand selv om kalorimengden oppført er for tørr pasta. Da vil man i praksis overestimere antall kalorier man har spist og dermed er man på den trygge siden. Anonymkode: aed4a...5a8 Enig i denne strategien. Holder på å slanke meg, og når jeg en sjelden gang er ute og spiser og ikke har oversikt over kcal i maten så spiser jeg det jeg vil, men tar i litt ekstra når jeg logger det. Funker når målet er vektnedgang. Anonymkode: 5a62b...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Del Skrevet 25. juli 2020 Før, pga vannmengden den tilrekker seg. Men 60g tørr holder til en porsjon. Fullkorn. Anonymkode: c6514...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. juli 2020 #9 Del Skrevet 25. juli 2020 Jeg veier etter (og loggfører selvfølgelig kokt pasta, ikke tørr), fordi jeg lager mat til flere enn meg selv. Det er ikke aktuelt å koke en egen gryte med mine 60 gram tørr pasta for å ha kontroll på mengden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Del Skrevet 25. juli 2020 4 minutter siden, Albbas skrev: Jeg veier etter (og loggfører selvfølgelig kokt pasta, ikke tørr), fordi jeg lager mat til flere enn meg selv. Det er ikke aktuelt å koke en egen gryte med mine 60 gram tørr pasta for å ha kontroll på mengden... Hvorfor det? Er jo kjempelett å veie opp 60g 🙂 Anonymkode: c6514...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. juli 2020 #11 Del Skrevet 25. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor det? Er jo kjempelett å veie opp 60g 🙂 Anonymkode: c6514...24b Jeg orker ikke å koke en egen gryte sier jeg. Hvis jeg veier opp 60 gram hjelper det jo ingenting når jeg koker det med pastaen til de andre i familien. da vet jeg jo ikke hvor mye av totalen mine 60 gram er. Så jeg veier etter koking, null problem det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Del Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før, pga vannmengden den tilrekker seg. Men 60g tørr holder til en porsjon. Fullkorn. Anonymkode: c6514...24b 60 gram vanlig pasta er veldig lite, synes jeg, forutsetter at det dreier seg om en pastarett og ikke pasta som tilbehør til kjøtt/fisk. Fullkorn metter jo mer, men 60 gram synes jeg fortsatt høres lite ut. Når jeg lager pastaretter beregner jeg 100 gram pr person, men vi slanker oss ikke, da. Anonymkode: b67dc...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Del Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 60 gram vanlig pasta er veldig lite, synes jeg, forutsetter at det dreier seg om en pastarett og ikke pasta som tilbehør til kjøtt/fisk. Fullkorn metter jo mer, men 60 gram synes jeg fortsatt høres lite ut. Når jeg lager pastaretter beregner jeg 100 gram pr person, men vi slanker oss ikke, da. Anonymkode: b67dc...f9c 100g er mye, ca 60g karbo. Du trenger nok ikke så mye. Anonymkode: c6514...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Del Skrevet 25. juli 2020 27 minutter siden, Albbas skrev: Jeg orker ikke å koke en egen gryte sier jeg. Hvis jeg veier opp 60 gram hjelper det jo ingenting når jeg koker det med pastaen til de andre i familien. da vet jeg jo ikke hvor mye av totalen mine 60 gram er. Så jeg veier etter koking, null problem det. Du kan bruke en sil som du senker ned i "Fellesgryta" med din mengde. Anonymkode: c6514...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Del Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 100g er mye, ca 60g karbo. Du trenger nok ikke så mye. Anonymkode: c6514...24b Det bestemmer jo ikke du. Anonymkode: 132e8...f88 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Del Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 100g er mye, ca 60g karbo. Du trenger nok ikke så mye. Anonymkode: c6514...24b Trenger og trenger. Jeg går ikke opp i vekt av det, og jeg er glad i ulike pastaretter. Spiser jo ikke pasta hver dag. Anonymkode: b67dc...f9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Del Skrevet 25. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bestemmer jo ikke du. Anonymkode: 132e8...f88 Nei, men de fleste som lager mat kan ingenting om mengde mat. Hvor de egentlig trenger. Derfor har vi så mange kraftig overvektige i samfunnet. Anonymkode: c6514...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 25. juli 2020 #18 Del Skrevet 25. juli 2020 Hvis du tenker på næringsinnholdet bak esken, så skal du veie før koking, men på f.eks lifesum kan du søke på "kokt pasta" og få opp antall kalorier per 100 g kokt pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Del Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de fleste som lager mat kan ingenting om mengde mat. Hvor de egentlig trenger. Derfor har vi så mange kraftig overvektige i samfunnet. Anonymkode: c6514...24b Jeg kan mye om mat, og i min familie liker vi å spise ca 100 gram pasta. Vi trenger dette for å være glade og lykkelige. Som regel har vi også et glass rødvin til. Da blir vi enda lykkeligere. Anonymkode: b67dc...f9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå