Gå til innhold

Hvor mye av undervisningen blir nettbasert til høsten, tror du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å spå, men hva tror du? Blir det tilrettelagt slik at man kan følge undervisning hjemmefra uansett eller tror du at man på de fleste studier må belage seg på å måtte møte opp fysisk ofte på forelesninger? Noen universiteter oppgir jo at det vil bli en kombinasjon av noe undervisning på campus og noe digitalt, men ikke noe konkret. Kanskje viskes forskjellene mellom nettbaserte studier og andre litt ut?

Har selv kommet inn på et nettbasert årsstudium og kan stå på venteliste på et vanlig. Hadde passet best med nettbasert, men tror kvaliteten er bedre på det andre (bedre universitet). Så litt i tvil om jeg bør sette meg på venteliste eller satse på det jeg kom inn på.

Anonymkode: 7d598...dc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs nok helt på typen studie samt antall studenter. "Lesefag" + mange studenter = mer nettundervisning.

Anonymkode: 20552...3e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på studiet og studieår. Hos oss prioriteres førsteårsstudentene til undervisning på skolen, men de vil også få enkelte forelesninger på zoom. Vi på andre året (sykepleie) får én dag i uka på øvingsavdeling på skolen, en dag med forelesning på zoom og resten blir selvstudie hele dette semesteret. 

Anonymkode: f6d81...4dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer vernepleie, og vi har for det meste nettbasert undervisning. Skal møtes noen dager på klinikken på skolen, og et par dager på byens kulturhus i løpet av semesteret. Veldig fornøyd, trivdes godt med hjemmeskole ☺️

Anonymkode: 55ec7...214

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss blir det en del undervisning på zoom. Omtrent 60% vil jeg tro ut fra timeplanen 

Anonymkode: 58f4f...fac

AnonymBruker
Skrevet

Bacheloren jeg begynner på ved UiO har et emne digitalt, et med fysiske forelesninger, og en viss mulighet for å ta Exfac digitalt. 

Anonymkode: b8f6f...bdc

Skrevet

Jeg skal ta master på universitet fra høsten av. Vi skal ha oppmøte på alt med mindre situasjonen endrer seg. Regner med det er store forskjeller på hvordan dette gjøres, jo mindre grupper jo mer oppmøte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer til å variere veldig. Da jeg gikk ingeniør studie for noen år siden var nesten alle fagene filmet og lastet opp på nett. Alle innleveringer ble levert inn på nett også. Sånn sett så var det bare labb og hjelpetimene som ble endret/avlyst av korona. 

Anonymkode: 340cb...378

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2020 den 8.29, AnonymBruker skrev:

Dette kommer til å variere veldig. Da jeg gikk ingeniør studie for noen år siden var nesten alle fagene filmet og lastet opp på nett. Alle innleveringer ble levert inn på nett også. Sånn sett så var det bare labb og hjelpetimene som ble endret/avlyst av korona. 

Anonymkode: 340cb...378

Hvilken skole var dette?

Anonymkode: d718d...c7e

AnonymBruker
Skrevet

På mitt studie skal alt være nettbasert (samlingsbasert fra før). Sosialt arbeid

Anonymkode: d6746...dbb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mitt studie skal alt være nettbasert (samlingsbasert fra før). Sosialt arbeid

Hvor?

AnonymBruker
Skrevet

Skal gå barnevern deltid som er samlingsbasert. De skal ha digital undervisning høstsemesteret😊

Anonymkode: 262c2...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Er nok veldig forskjellig fra skole til skole og hvilket studium en går på, men vil tro det generelt sett vil bli prioritert undervisning til førsteklassingene.

Jeg går tredjeåret nå og vi har to dager undervisning på campus og en dag med nettundervisning.

Anonymkode: 67f0d...9a1

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er litt urettferdig at noen skal slippe fysisk oppmøte mens andre skal utsettes for unødvendig smittefare bare fordi de som underviser ikke klarer den digitale biten. Vi skal ha fysisk oppmøte alle 3 samlingene i høstsemesteret. 

Anonymkode: 82285...63c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som forelesningene i det ene emnet jeg skal ta i høst blir digitale, mens i det andre blir det både og.

Anonymkode: 07fa8...ff7

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Hvor?

Tromsø

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Syns det er litt urettferdig at noen skal slippe fysisk oppmøte mens andre skal utsettes for unødvendig smittefare bare fordi de som underviser ikke klarer den digitale biten. Vi skal ha fysisk oppmøte alle 3 samlingene i høstsemesteret. 

ALLE tre samlingene? Virkelig? Du vet at mange studenter har oppmøte hver dag, sant?

Anonymkode: 87e73...299

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg  tror de legger til rette for at de som er i risikogruppen skal kunne følge undervisning hjemmefra. 

Vi på andre året bachelor skal dessverre bare ha hjemmeundervisning pga smittevernhensyn. De lar ikke alle være på campus. 

Anonymkode: b4788...36f

AnonymBruker
Skrevet
På 29.7.2020 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om at de som underviser «ikke klarer den digitale biten». Det handler om at studier som i utgangspunktet skulle ha fysisk undervisning fremdeles skal ha det. Det var det studentene på vanlige (til vanlig ikke digitale studier) i utgangspunktet søkte på, og da må vi i størst mulig grad levere på det. Noen studenter synes det er veldig tungt å kun ha digital undervisning - mange slet i vår. 
Vi har fått beskjed om å ha så mye fysisk undervisning som mulig til høsten, men noe må over på digitalt siden vi må kjøre mindre grupper pga romkapasitet. En kombinasjon av fysisk (x2) undervisning og digital undervisning blir mye mer arbeidskrevende for meg som underviser enn ren digital undervisning. 

Anonymkode: c6bea...d3c

AnonymBruker
Skrevet
På 29.7.2020 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Alle tre??😂😂 Vi har oppmøte flere ganger i uka! 

Anonymkode: 58f4f...fac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...