Gå til innhold

Barnefordeling 2 og 4 åring- samvær

A.L

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om barnets beste var i fokus og det eneste som betydde noe - så burde ikke foreldre skille seg, bare akseptere at de dreit  seg ut når det kom til å være lykkelig gift. 
Var det slik at man ikke greide trynet til hverandre  så er det bare å investere i en ekstra bolig og flytte inn og ut på de dagene man skal ha barna.

Anonymkode: 84c70...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet fordeling av samvær er at det ofte, og fra begge sider er økonomisk motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 åringen anbefaler jeg å starte med annenhver helg, så utvide etterhvert som barnet blir eldre. 
4 åringen kan du godt prøve med litt utvidet samvær som feks langhelger (tors-man). Så kan far ha dagsamvær med begge barna en dag andre uken. 

Var slik vi gjorde det med 2 åringen. Nå er han 3,5 år og har lang helger. Jobber oss mot 50/50, men må taes i barnet tempo og hva han er komfortabel med. 

Anonymkode: 31a57...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoff, får helt vondt i meg for små barn som må farte frem og tilbake mellom to hjem. Aldri finne roen, og ha sin nære omsorgsperson i nærheten. Et to år gammelt barn er jo nærmest en baby, og mange er ofte veldig mammadalt i den alderen. Har en venninne med en toåring, og for barnet er mamma uten tvil den viktigste i livet akkurat nå. Jeg får vondt av å tenke på hvordan det skulle gått om han ble skilsmissebarn og måtte være borte fra mamma kanskje annenhver uke, Barnet hadde sikkert innfunnet seg, men ser for meg at han innerst inne hadde vært svært ulykkelig og utrygg uten mammaen sin. Når barn er så små bør de ha en fast base hos den forelderen barnet har sterkest tilknytning til, og heller få besøk/dra på besøk/gjøre aktiviteter sammen med den andre forelderen jevnlig. Kanskje uten overnatting i starten. 

Anonymkode: 2cc5d...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...