Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer fordi jeg ikke er særlig musikalsk, og syns det er fryktelig flaut å synge foran andre. Jeg forstår at jeg blir nødt til å legge flauheten bort, og synge med den stemmen jeg har. Men hva tenker dere foreldre hvis dere hører at bhgpersonalet synger falskt eller mindre pent?🙈😅😅

Kanskje barna lærer sangene feil.... 

Anonymkode: 8dcfe...64f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnehagelærer. Jeg har ikke bra sangstemme. Går helt fint.

Anonymkode: aedf8...75f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer fordi jeg ikke er særlig musikalsk, og syns det er fryktelig flaut å synge foran andre. Jeg forstår at jeg blir nødt til å legge flauheten bort, og synge med den stemmen jeg har. Men hva tenker dere foreldre hvis dere hører at bhgpersonalet synger falskt eller mindre pent?🙈😅😅

Kanskje barna lærer sangene feil.... 

Jeg hadde ELSKA den mennesket der... Syng med den stemmen du har! Det er så rått når folk som ikke er proffe i alt mulig OGSÅ viser seg frem.. er så lei perfekthet. Det handler ikke om å synge så vakkert man kan, men om gledene ved sang, og vise kidsa selvtillit :)

Anonymkode: cf592...062

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ELSKA den mennesket der... Syng med den stemmen du har! Det er så rått når folk som ikke er proffe i alt mulig OGSÅ viser seg frem.. er så lei perfekthet. Det handler ikke om å synge så vakkert man kan, men om gledene ved sang, og vise kidsa selvtillit :)

Anonymkode: cf592...062

Åh, takk for et så oppmuntrende svar 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og må pent synge med barna. På min jobb nå, har vi ukas sang bl.a! Jeg kan ikke synge, men barna bryr seg ikke. 

Tantebarnet mitt på to år elsker når jeg synger da. Haha. Ble veldig overrasket første gangen. 

Anonymkode: d8f30...2de

• Liker 1
Skrevet

Det har ingenting å si om du er god til å synge. Men du må selvsagt tørre å synge og danse (gjøre bevegelser) med innlevelse, slik at det er gøy og inspirerende for barna.  

Nå når du sier det (har ikke tenkt særlig over det før) så har jeg hørt maaaange bhg-ansatte og lærere som ikke er særlig flinke til å synge sånn egentlig. Men de tør! Og det er det eneste som betyr noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flinke, nei. Men du må tørre. Ungene bryr seg ikke om stemmen din, men om du er glad og engasjert. Vi foreldre synes bare det er koselig når ansatte synger for eller med barna våre, uavhengig av sangstemme. 

Anonymkode: b3bdd...d1b

Skrevet

Foreldre har viktigere ting å bry seg om enn å følge med på om ansatte synger fint. Moro med barna >>> fin sangstemme.

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk fint om de med litt "stygg" stemme tør å synge høyt. Det blir en motvekt til alt det perfekte, og den trenden med at man må være så flink, og et forbilde for barna. Også er det visst en ting at det er lettere å få folk med på sangen hvis den som leder an er litt dårlig til å synge (vet hvertfall at det gjelder eldre. Det er visstnok fordi man vil "hjelpe" den som synger)

Anonymkode: 7ac67...a98

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ha noen lærere i utdanningen din som mener at man må kunne synge både pent og rett. Men ungene er fornøyde uansett bare du synger, så syng i vei. 

Anonymkode: 948d9...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må du trene opp gehøret ditt slik at du synger noenlunde rent. Det er kjempeviktig med allsang, det har en rekke positive helseeffekter for barn og voksne! Det er dessverre ikke tilstrekkelig musikkundervisning for barnehageansatte i dag, noe som resulterer i at de ansatte legger sangen i et at for lavt toneleie for barna. De synger i toneleier som er komfortable for voksne noe som resulterer i at barna ikke klarer å treffe tonene. Veldig synd, da det gjør at de stakkars ungene blir tvunget til å synge altfor mørkt og ikke treffer tonene i det hele tatt. Det går ut over sanggleden. 

Så ja - syng med stemmen du har, men legg sangene i barnetoneleie! 

Anonymkode: c987f...718

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må du trene opp gehøret ditt slik at du synger noenlunde rent. Det er kjempeviktig med allsang, det har en rekke positive helseeffekter for barn og voksne! Det er dessverre ikke tilstrekkelig musikkundervisning for barnehageansatte i dag, noe som resulterer i at de ansatte legger sangen i et at for lavt toneleie for barna. De synger i toneleier som er komfortable for voksne noe som resulterer i at barna ikke klarer å treffe tonene. Veldig synd, da det gjør at de stakkars ungene blir tvunget til å synge altfor mørkt og ikke treffer tonene i det hele tatt. Det går ut over sanggleden. 

Så ja - syng med stemmen du har, men legg sangene i barnetoneleie! 

Anonymkode: c987f...718

Altså... Etter endt utdanning, med 30 studiepoeng i musikk, dans og drama, og 60 studiepoeng i fordypning..  Det legges stor fokus på at man skal synge i C-dur siden dette er mest behagelig for barna. Vil tro og håpe dette legges vekt på ved andre studiesteder. 

Til ts - syng av full hals, kos deg og le. Jeg løper daglig rundt som ett syngende Rocketroll! Og kan jeg, med min sure C,  kan nok du og 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...