AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Ja, lurer på hvorfor man har mer håp når man er ung enn eldre? Er det fordi da har man iallefall mer tid på å finne ut av ting, og løse situasjoen? Eller er det fordi man er mindre kynisk etter kortere tid i verden? Man kan fortsatt bygge seg nytt nettverk osv? Jeg føler at som slutten i tjueårene at det blir mer og mere vanskelig å skape gode rutiner og endre livet sitt drastisk, enn når jeg var 18... Det er trist synes jeg... Anonymkode: ecffa...44e 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Fordi man er mer naiv som ung, og tror at verden er til for å hjelpe deg framover. Når man blir eldre finner man ut at det ikke stemmer. Anonymkode: 52a9c...919
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi man er mer naiv som ung, og tror at verden er til for å hjelpe deg framover. Når man blir eldre finner man ut at det ikke stemmer. Anonymkode: 52a9c...919 Ja, kanskje du sier noe der... Man innser at man stort sett er alene i det store bildet.. Anonymkode: ecffa...44e 1
Gjest Lampe1 Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 På 23.7.2020 den 16.53, AnonymBruker skrev: Ja, lurer på hvorfor man har mer håp når man er ung enn eldre? Er det fordi da har man iallefall mer tid på å finne ut av ting, og løse situasjoen? Eller er det fordi man er mindre kynisk etter kortere tid i verden? Man kan fortsatt bygge seg nytt nettverk osv? Jeg føler at som slutten i tjueårene at det blir mer og mere vanskelig å skape gode rutiner og endre livet sitt drastisk, enn når jeg var 18... Det er trist synes jeg... Anonymkode: ecffa...44e Jeg har samme erfaring. Som ung har man en intens evne til å tro på ting; drømmer, mål, idealer, idéer, vennskap, kjærlighet. Etter hvert som man blir eldre slukner troen på den ene av disse etter den andre. Det går gradvis, en dag sitter man igjen og tror knapt på noe. Det er alle skuffelsene man har opplevd.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Fordi man er ung, naiv og urealistisk. Anonymkode: 81e91...024
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Erfaringer relatert til miljø jo eldre man blir, gjør at mange virkelig får seg en real reality check. Man utvikler seg som menneske hele livet, på godt og vondt. Men som voksen så har man det fulle ansvaret for seg selv og for sine. Da innser man ofte hvor sårbart alt er. Anonymkode: ba9fc...86e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 Som voksen blir man tvunget til å håndtere realitetene i livet. Man må jobbe for å tjene penger. Man må være fornuftig slik at man er et godt forbilde for barna, og gir barna et godt og trygt liv. Man må ta trygge valg som setter familien først. Og når man er ferdig på jobb og barna har sovna kl 21 orker man kun litt Netflix, å diskutere politikk og slik har man ikke energi til. Anonymkode: 99981...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå