AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Hei! Jeg er en dame på 30, jobber i 100% stilling som byggingeniør (stort sett på kontor, med noe befaringer osv). Tjener greitt, men bare greitt nok - da jeg jobber i offentlig sektor. Vurderer å skaffe meg en jobb ved siden av for en periode, i all hovudsak for å kunne legge av litt mer penger til egenkapital og for å raskere kunne betale ned et lite forbrukslån. Lurer derfor på om noen har erfaring med ekstrajobb ved siden av en til dels krevende fulltidsstilling? Og hva jobber dere eventuelt med? Anonymkode: cda03...6f9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Jeg jobber fulltid på sykehjem og tar ekstravakter i hjemmetjenesten og i privat bolig som BPA. Fungerer helt fint siden jeg kan plukke ekstra vakter på de andre stedene slik at det passer min opprinnelige vaktplan. Jobber aldri to skift på et døgn feks. Jeg jobber også ekstra for å spare til EK og det hjelper på motivasjonen:) Anonymkode: 077e5...9ea
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fulltid på sykehjem og tar ekstravakter i hjemmetjenesten og i privat bolig som BPA. Fungerer helt fint siden jeg kan plukke ekstra vakter på de andre stedene slik at det passer min opprinnelige vaktplan. Jobber aldri to skift på et døgn feks. Jeg jobber også ekstra for å spare til EK og det hjelper på motivasjonen:) Anonymkode: 077e5...9ea Det hørtes smart ut!! Kan tenke meg det hjelper på motivasjonen ja😊 Min utfordring er at jeg jobber 100% i kommunen, og er derfor usikker på om jeg kan ta ekstravakter ved feks sykehjem (da det sikkert ikke er lov å jobbe mer enn 100% i kommunen uten at det blir regnet som overtid?) Anonymkode: cda03...6f9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Min samboer jobber mer enn fulltid, men tar ekstraoppdrag som konsulent utenom (samme bransje, men ikke konkurrerende firma). Det fungerer fint. Selv har jeg studert ved siden av fulltidsjobb, det gikk også fint. Hvis du jobber i ukedagene ville jeg sett meg om etter en helgejobb. Det vil nok være enklest å kombinere. Hvis mulig på natt, så er det ekstra betalt (forutsetter at du er ok med å snu døgnet). Bare husk at mange bedrifter har en klausul i arbeidskontrakten at arbeid for øvrige arbeidsgivere skal godkjennes. Nok ikke noe problem, men greit å få gitt beskjed. Anonymkode: af9ca...999
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Har du ekstrajobber ved siden av hovedjobben, begge som kundeservice på nett. Er krevende, men verdt det for pengene, synes jeg. Anonymkode: 084f7...2ba
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer jobber mer enn fulltid, men tar ekstraoppdrag som konsulent utenom (samme bransje, men ikke konkurrerende firma). Det fungerer fint. Selv har jeg studert ved siden av fulltidsjobb, det gikk også fint. Hvis du jobber i ukedagene ville jeg sett meg om etter en helgejobb. Det vil nok være enklest å kombinere. Hvis mulig på natt, så er det ekstra betalt (forutsetter at du er ok med å snu døgnet). Bare husk at mange bedrifter har en klausul i arbeidskontrakten at arbeid for øvrige arbeidsgivere skal godkjennes. Nok ikke noe problem, men greit å få gitt beskjed. Anonymkode: af9ca...999 Takk for tips!! Jeg er reaktiv fersk i ingeniøryrket og vil derfor tro Konsulenttjenester er litt utelukket per nå, dog det hørtes meget lurt ut. Men å finne noe som er aktuelt i helgene er en god ide, og natt skal jeg klare så sant det ikke er hver helg😊 Anonymkode: cda03...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du ekstrajobber ved siden av hovedjobben, begge som kundeservice på nett. Er krevende, men verdt det for pengene, synes jeg. Anonymkode: 084f7...2ba Hvordan gikk du frem for å få de jobbene? Og sånn i grove trekk, hva gjør du?😊 Anonymkode: cda03...6f9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk du frem for å få de jobbene? Og sånn i grove trekk, hva gjør du?😊 Anonymkode: cda03...6f9 Er redd for å bli gjenkjent, så kan ikke gå helt inn i detaljer, men jobber med kundeservice på chat for to forskjellige selskaper der jeg svarer på generelle spørsmål og hjelper de med å bestille tjenester. Noen ganger jobber jeg kveld etter hovedjobben, andre ganger jobber jeg i helgene. Fikk jobbene gjennom en venninne under studietiden, og har hatt de siden. Anonymkode: 084f7...2ba
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er redd for å bli gjenkjent, så kan ikke gå helt inn i detaljer, men jobber med kundeservice på chat for to forskjellige selskaper der jeg svarer på generelle spørsmål og hjelper de med å bestille tjenester. Noen ganger jobber jeg kveld etter hovedjobben, andre ganger jobber jeg i helgene. Fikk jobbene gjennom en venninne under studietiden, og har hatt de siden. Anonymkode: 084f7...2ba Det forstår jeg! Tusen takk for svar uansett. Det kunne vært veldig aktuelt, da det gir rom for litt fleksibilitet 😊 Tjener du ok på de jobbene? Anonymkode: cda03...6f9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes smart ut!! Kan tenke meg det hjelper på motivasjonen ja😊 Min utfordring er at jeg jobber 100% i kommunen, og er derfor usikker på om jeg kan ta ekstravakter ved feks sykehjem (da det sikkert ikke er lov å jobbe mer enn 100% i kommunen uten at det blir regnet som overtid?) Anonymkode: cda03...6f9 Kommer nok an på kommunen du bor i. Vet noen kommuner ikke tillater overtid overhode, mens i andre kommuner kan man jobbe nesten så mye man vil. Men kan anbefale å høre rundt om det finnes private helseforetak av noe slag (typ psykiatri, barn/ungdom osv), de har ofte medleverturnus eller langvakter i tillegg til relativt god timelønn. Hvis en jobb innen helse er av interesse da selvfølgelig. Anonymkode: 077e5...9ea
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 Hadde ulike jobber fra jeg begynte å jobbe fullt i yrket jeg hadde utdanning i frem til ca. 35-års alderen. Gjorde at jeg kunne betale ned studielån og fikk kjøpt bil, MC og betale ned mer på boliglån raskt. Jobbet som ufaglært i helsesektoren, helg, kveld og noe delvis hvilende natt. Anonymkode: a2b55...22f 1
Jdz Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 Jeg har også en 100% stilling i en ingeniør-jobb og har en liten deltidsjobb jeg kan tilpasse selv hvor mye jeg jobber i etter hva jeg orker. Fungerer helt fint og alltid greit med litt ekstra penger 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en dame på 30, jobber i 100% stilling som byggingeniør (stort sett på kontor, med noe befaringer osv). Tjener greitt, men bare greitt nok - da jeg jobber i offentlig sektor. Vurderer å skaffe meg en jobb ved siden av for en periode, i all hovudsak for å kunne legge av litt mer penger til egenkapital og for å raskere kunne betale ned et lite forbrukslån. Lurer derfor på om noen har erfaring med ekstrajobb ved siden av en til dels krevende fulltidsstilling? Og hva jobber dere eventuelt med? Anonymkode: cda03...6f9 Hvorfor søker du ikke heller ny jobb innenfor faget ditt, og ber om høyere lønn? Bedre det enn å være dobbeltarbeidende. Evt tar deg en prat med lederen din om lønn. Du har vel noe å vise til gjennom din tid i jobben? Anonymkode: 21def...674
Wilma89 Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 Jobber som Sykepleier. Har flere kolleger som har en 20 prosent stilling med arbeid hver 3. helg i tillegg til 100 prosent jobb. De syns det fungerer godt. Sper på inntekten med noen tusen i måneden.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 Sjekk kontrakten din. Mange arbeidsgivere som ikke tillater andre arbeidsforhold. Hva med å jobbe litt overtid? Jeg er også ingeniør og hadde jeg orket, kunne jeg hatt mye overtid. Dersom du ikke er bio ingeniør eller noe slikt, men jobber i byggebransjen: bytt jobb til entreprenør. Da tjener du bedre. Anonymkode: a2515...b78
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 Ok. Byggingeniør. Da bør du kunne tjene greit uten ekstra jobb. Måtte lese en gang til. Anonymkode: a2515...b78
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor søker du ikke heller ny jobb innenfor faget ditt, og ber om høyere lønn? Bedre det enn å være dobbeltarbeidende. Evt tar deg en prat med lederen din om lønn. Du har vel noe å vise til gjennom din tid i jobben? Anonymkode: 21def...674 Har kun jobbet som ingeniør i 2 år, da jeg var ferdigutdannet ingeniør for 2 år siden. Har derfor ikke lyst å bytte jobb per nå, da jeg tenker at det er greitt å få noen års arbeidserfaring på samme plass - pluss at jeg trives svært godt der jeg er. Anonymkode: cda03...6f9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk kontrakten din. Mange arbeidsgivere som ikke tillater andre arbeidsforhold. Hva med å jobbe litt overtid? Jeg er også ingeniør og hadde jeg orket, kunne jeg hatt mye overtid. Dersom du ikke er bio ingeniør eller noe slikt, men jobber i byggebransjen: bytt jobb til entreprenør. Da tjener du bedre. Anonymkode: a2515...b78 Har fastlønn. All overtid blir avspasering. Å bytte til entreprenør er aktuelt, men ikke på nåværende tidspunkt - da jeg kun har jobbet som ingeniør i 2 år og ønsker mer abeidserfaring før jeg skifter jobb. Trives også svært godt der jeg er. Anonymkode: cda03...6f9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Det hørtes smart ut!! Kan tenke meg det hjelper på motivasjonen ja😊 Min utfordring er at jeg jobber 100% i kommunen, og er derfor usikker på om jeg kan ta ekstravakter ved feks sykehjem (da det sikkert ikke er lov å jobbe mer enn 100% i kommunen uten at det blir regnet som overtid?) Anonymkode: cda03...6f9 Hva med å finne en liten stilling / ekstravakt i nabokommunen? Jeg har tidvis hatt stilling i ulike kommuner, slik at jeg kan jobbe over 100% (assistent i helsesektoren, ved siden av studier). Anonymkode: 25920...210
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Det finnes jo en del hvilende nattevaktstillinger rundt i diverse boliger. Vet om flere som kombinerer slike stillinger med full jobb. Anonymkode: 4cb69...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå