AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Det finnes jo så mye forskjellig olivenolje med ulik smak og intensitet. Jeg har aldri brukt noe særlig oljer og har ikke prøvd så mange, og da er det ikke så lett å vite hva jeg skal prøve eller hva jeg går glipp av😊 hvilke typer synes dere er de beste?😊 de skiller jo mellom fruktige og urtepregede, og milde og mer intense. Og hva slags mat bruker dere dem til? Anonymkode: 2eedf...7aa
Brunello Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes jo så mye forskjellig olivenolje med ulik smak og intensitet. Jeg har aldri brukt noe særlig oljer og har ikke prøvd så mange, og da er det ikke så lett å vite hva jeg skal prøve eller hva jeg går glipp av😊 hvilke typer synes dere er de beste?😊 de skiller jo mellom fruktige og urtepregede, og milde og mer intense. Og hva slags mat bruker dere dem til? Anonymkode: 2eedf...7aa Jeg synes de urtepregede/ litt skarpere er best til salater m.m. Litt rundere oljer bruker jeg i pastaretter m.m.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes jo så mye forskjellig olivenolje med ulik smak og intensitet. Jeg har aldri brukt noe særlig oljer og har ikke prøvd så mange, og da er det ikke så lett å vite hva jeg skal prøve eller hva jeg går glipp av😊 hvilke typer synes dere er de beste?😊 de skiller jo mellom fruktige og urtepregede, og milde og mer intense. Og hva slags mat bruker dere dem til? Anonymkode: 2eedf...7aa Jeg mener man får ekte olivenolje på matmarkeder i utlandet. De kan ikke sammenlignes med det du får her, vet ikke hva de gjør med de. Men det er ikke det samme. Anonymkode: c18dc...a19
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener man får ekte olivenolje på matmarkeder i utlandet. De kan ikke sammenlignes med det du får her, vet ikke hva de gjør med de. Men det er ikke det samme. Anonymkode: c18dc...a19 Hva med de fra feks olivenlunden og oliviers? Er ikke de bra heller? Anonymkode: 2eedf...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de fra feks olivenlunden og oliviers? Er ikke de bra heller? Anonymkode: 2eedf...7aa Jeg måtte ut med 300kr for en flaske i Kroatia. Måtte lete veldig lenge for å finne en slik olje. Men har ikke smakt de derfra. Mulig de er gode Anonymkode: c18dc...a19
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Har 1 fra Olivenlunden og 1 fra delikatessebutikk. Begge er dyrere enn en rimelig hvitvinsflaske. De smaker så mye bedre enn billig-olivenolje! Kan være de også er litt utblandet, men det tror jeg ikke. Anonymkode: a193b...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har 1 fra Olivenlunden og 1 fra delikatessebutikk. Begge er dyrere enn en rimelig hvitvinsflaske. De smaker så mye bedre enn billig-olivenolje! Kan være de også er litt utblandet, men det tror jeg ikke. Anonymkode: a193b...2ee Olivenlunden skal ihvertfall garantere at de ikke er utblandet😊 hvilken har du derfra? Hva synes du den er god til? Anonymkode: 2eedf...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Olivenlunden skal ihvertfall garantere at de ikke er utblandet😊 hvilken har du derfra? Hva synes du den er god til? Anonymkode: 2eedf...7aa Grønn og svart etikett. Den er veldig god på salat! Veldig god. Anbefales på det sterkeste. Anonymkode: a193b...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grønn og svart etikett. Den er veldig god på salat! Veldig god. Anbefales på det sterkeste. Anonymkode: a193b...2ee De har flere med grønn og svart etikett😁 ser ut til at alle fra Italia har det😊 har du kjøpt den nylig? Kanskje jeg skal prøve hvis de har den fortsatt 😄 Anonymkode: 2eedf...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener man får ekte olivenolje på matmarkeder i utlandet. De kan ikke sammenlignes med det du får her, vet ikke hva de gjør med de. Men det er ikke det samme. Anonymkode: c18dc...a19 «Hva de gjør med de»? Det er ikke mye produksjon av olivenolje i Norge, alt er importert.. Anonymkode: fa146...98f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener man får ekte olivenolje på matmarkeder i utlandet. De kan ikke sammenlignes med det du får her, vet ikke hva de gjør med de. Men det er ikke det samme. Anonymkode: c18dc...a19 Jeg har vært så lite i utlandet og aldri vært på sånne matmarkeder. Det sies at det jukses så mye med olivenolje og at mye som utgis for å være extra virgin ikke er det. Det er jo noe av det olivenlunden og oliviers garanterer, og at de er merket med innhøstingsdato og oliventype osv. Hvordan er dette på disse markedene? Kan man være sikker på at det er skikkelige saker og ikke jukset med? Anonymkode: 2eedf...7aa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært så lite i utlandet og aldri vært på sånne matmarkeder. Det sies at det jukses så mye med olivenolje og at mye som utgis for å være extra virgin ikke er det. Det er jo noe av det olivenlunden og oliviers garanterer, og at de er merket med innhøstingsdato og oliventype osv. Hvordan er dette på disse markedene? Kan man være sikker på at det er skikkelige saker og ikke jukset med? Anonymkode: 2eedf...7aa Det er sikkert stor forskjell på matmarkeder, men jeg har vært på flere i Istanbul og Marrakech, sammen med lokalkjente som advarte meg mot å kjøpe krydder og granateple-sirup der i alle fall. Det er visst også noe det jukses mye med. De hadde sin lokale grønnsakshandler som de visste at hadde ekte varer og ikke prøvde å lure noen Anonymkode: a8637...b62
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 Hva synes dere er best av italiensk, gresk og spansk olivenolje?😋 Anonymkode: 2eedf...7aa
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 På 25.7.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev: Hva synes dere er best av italiensk, gresk og spansk olivenolje?😋 Anonymkode: 2eedf...7aa Jeg synes generelt italienske er gode Anonymkode: 2eedf...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå