Gå til innhold

Søstra til mannen, drittungene hennes og idiot gubben hennes!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åh fy fanden så forbanna jeg er! Mannen har en søster som vi ikke ser så ofte, de bor på andre siden av landet og foretrekker å feriere i utland enn her hjemme. I år har de valgt å bli i norge, det skal de ha kred for, og de ville komme på besøk hit en 10 dager. Vi bor på et småbruk med masse plass og jeg gledet meg virkelig til de skulle komme. De har 2 barn under 6 år, jeg kalte de for drittunger, det var bare utblåsningen sin. 

Hennes oppfatning av ferie er å komme hit, klage på at ting ikke er som hjemme, lage sure miner fordi vi ikke lot dem få vårt soverom fordi sengen på gjesterommet "bare" er 150cm bredt. Jeg kjøpte feil reker, feil vin, feil ost (føkk den forbanna jarlsbergen din bitch, sorry måtte bare), feil bestikk, alt er feil her, men ikke sånn rett ut, hinting og fliring og blikk mellom henne og den tafatte gubben hennes. Hun slenger seg gjerne i hagen for å sole seg når det er sol, når det ikke er sol går det i å kritisere alt hun ser, og når det er gjort så sitter hun og surfer på nettet. Siden det bare er meg og mannen her på tomta så er garasjen åpen, det ligger tunge materialer fremme, det er steder å skade seg når to små barn skal ut alene. Hun sender de ut for å leke og sier at det går bra. En av de første dagene de var her fant jeg ene barnet hennes lekende med en tapetkniv..!

Jeg har prøvd å si fra, alt jeg får er "du overdriver,de klarer seg, ferier er til for å slappe av, rop på gubben" osv.

Jeg kan ikke se på at det der skjer så nå har jeg endt opp som barnevakt for ungene så de er uunderholdt og ikke finner på å gå inn til hønene og få juling av hanen, eller rote i garasjen hvor det ikke er mulig å lukke igjen. 

Mannen min prøver å ikke blande seg og sier at de drar snart, og at hun alltid har vært sånn. Gud bedre! 

Det hjelper ikke å si noe til henne heller, hun får deg alltid til å høres ut som en nevrotisk tosk! 

Årgh måtte bare blåse ut. 

Anonymkode: 1e173...856

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh fy fanden så forbanna jeg er! Mannen har en søster som vi ikke ser så ofte, de bor på andre siden av landet og foretrekker å feriere i utland enn her hjemme. I år har de valgt å bli i norge, det skal de ha kred for, og de ville komme på besøk hit en 10 dager. Vi bor på et småbruk med masse plass og jeg gledet meg virkelig til de skulle komme. De har 2 barn under 6 år, jeg kalte de for drittunger, det var bare utblåsningen sin. 

Hennes oppfatning av ferie er å komme hit, klage på at ting ikke er som hjemme, lage sure miner fordi vi ikke lot dem få vårt soverom fordi sengen på gjesterommet "bare" er 150cm bredt. Jeg kjøpte feil reker, feil vin, feil ost (føkk den forbanna jarlsbergen din bitch, sorry måtte bare), feil bestikk, alt er feil her, men ikke sånn rett ut, hinting og fliring og blikk mellom henne og den tafatte gubben hennes. Hun slenger seg gjerne i hagen for å sole seg når det er sol, når det ikke er sol går det i å kritisere alt hun ser, og når det er gjort så sitter hun og surfer på nettet. Siden det bare er meg og mannen her på tomta så er garasjen åpen, det ligger tunge materialer fremme, det er steder å skade seg når to små barn skal ut alene. Hun sender de ut for å leke og sier at det går bra. En av de første dagene de var her fant jeg ene barnet hennes lekende med en tapetkniv..!

Jeg har prøvd å si fra, alt jeg får er "du overdriver,de klarer seg, ferier er til for å slappe av, rop på gubben" osv.

Jeg kan ikke se på at det der skjer så nå har jeg endt opp som barnevakt for ungene så de er uunderholdt og ikke finner på å gå inn til hønene og få juling av hanen, eller rote i garasjen hvor det ikke er mulig å lukke igjen. 

Mannen min prøver å ikke blande seg og sier at de drar snart, og at hun alltid har vært sånn. Gud bedre! 

Det hjelper ikke å si noe til henne heller, hun får deg alltid til å høres ut som en nevrotisk tosk! 

Hun fortjener utblåsningen på seg selv. Hvorfor bevare husfreden kun fra din side for noe sånt?

Anonymkode: 10295...e21

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde blåst ut på henne, for hun trenger å høre det. Man kan ikke oppføre seg sånn på besøk, og man må simpelthen passe ungene sine, selv i ferien.

Anonymkode: 08e71...686

• Liker 26
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde aldri latt noen overkjøre meg på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, når dere venter barn på besøk, passer dere på at de ikke kommer i kontakt med farlige gjenstander. Lukk garasjeporten eller sett farlige ting utenfor rekkevidde.

Alt det andre er jeg enig med deg i.

Anonymkode: f6aab...ccd

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt, TS! Her var det min søster og familien som tok seg til rette, ødela ting og var voldelige med barna mine. Da jeg endelig forsiktig sa til henne at de kanskje kunne ta det litt rolig så eksploderte hun og da de utagerte fordi jeg var så streng.

Jeg har ikke snakket med henne siden. Lykke til! 

Anonymkode: c3334...cf8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er uthevet: Her hadde jeg sagt i klartekst at hun tar for lett på det og at hun ikke vet hvor mye som kan ligge rundt på et småbruk som er direkte farlig for små barn. Hadde også sagt at hun kan rakke ned på mine tung og valg alt hun vil, men hun må huske på at hun også klager på det hennes egen bror har å tilby. 

Anonymkode: 3537d...507

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det var hennes barn som var voldelige! «De bare leker litt røft», sa søsteren min, men mine barn er heldigvis ikke vant til kvelertak, slag og spark fra andre barn. 

Anonymkode: c3334...cf8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde klikka!

Anonymkode: b82b0...270

• Liker 5
Skrevet

Hvor gammel er barna? Jeg tenker at hun kjenner de bedre enn deg, og sikkert har god koll på hva som er farlig eller ikke og hva de greier. Jeg ville ikke stresset med det, det er hennes barn. 

At hun himler med øynene og kritiserer ting, det skjønner jeg du blir irritert for. Det er rett og slett dårlig folkeskikk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å snakke med henne og til henne, men det er som å kaste en ball i veggen, preller bare av og tilbake, det er flere dager til de skal dra og jeg kjenner meg jævlig frustrert. De merker de, de vet det, de bare ignorerer og går videre, drit! 

Mannen min sier at man kaster ikke ut familie osv, han prøver å glatte over det, de har alltid vært sånn og blablabla. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å snakke med henne og til henne, men det er som å kaste en ball i veggen, preller bare av og tilbake, det er flere dager til de skal dra og jeg kjenner meg jævlig frustrert. De merker de, de vet det, de bare ignorerer og går videre, drit! 

Mannen min sier at man kaster ikke ut familie osv, han prøver å glatte over det, de har alltid vært sånn og blablabla. 

Da hadde jeg ganske enkelt dratt på hotell og forventet at mannen min hadde betalt.

Anonymkode: 3537d...507

• Liker 26
Skrevet

Dersom jeg ikke fikk hjelp av andre til innkjøp og matlaging, så tror jeg at det konstant hadde kommet feil mat på bordet.... Så er man da forberedt på klaging. 

Men er du sikker på at det ikke er du som overtolker, hva med å spørre henne? "vil du virkelig ha vår seng? Du forstår, jeg spruter veldig mye, så den er litt preget av det..." 

• Liker 12
Skrevet (endret)
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekk deg unna. La de passe barna/barna passe seg selv, ikke planlegg og handle inn, la mannen din gjøre det. Pust dypt, gå en lang tur. De bor, som du sier, langt unna og foretrekker utenlandsferie. De kommer sikkert ikke til å renne ned dørene deres fremmover. Man må svelge noen kameler med familie. 

Endret av cattleya
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, cattleya skrev:

Trekk deg unna. La de passe barna/barna passe seg selv, ikke planlegg og handle inn, la mannen din høre det. Pust dypt, gå en lang tur. De bor, som du sier, langt unna og foretrekker utenlandsferie. De kommer sikkert ikke til å renne ned dørene deres fremmover. Man må svelge noen kameler med familie. 

Det har jeg tenkt på ja, det med maten har jeg gitt bang i og det blir hva vi har i skap og frys (har mye mat å ta av der), men drt med barna tør jeg ikke å slippe, de er under 6 år og ikke i det hele tatt klar over hva som er farlig her ute, de terger også hverandre opp og løper med vilje til ting de har fått beskjed om at de ikke får røre. Jeg kan ikke risikere barnas sikkerhet der, moren er lat og faren er mer sånn "å er de der nå igjen, ja jeg kommer". Sitter han ute med de så blir han opptatt av mobilen eller se på traktor eller snakke bildeler med mannen min osv. De ungene kan ikke gå løs her og vi kan ikke sperre inne hele gården sånn at de ikke får gjort noe. 

Nå er favoritten hestene våre, de får ikke lov å gå inn der alene, jeg måtte dra den yngste ut etter armen da hun plutselig la seg på magen og skulle ake seg inn under gjerdet! 

Hva gjør en da? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Denne sommeren her har virkelig fått familier til å bli virkelig kjent med hverandre, på godt og vondt 😂 mest vondt tydeligvis ref. KG 😅 

Virkelig ei møkkakjerring til svigerinne du har, TS. Når man får komme på besøk hos noen så er man da ydmyk og takknemlig, ikke klager over alt, og ihvertfall ikke forventer å få sove i deres seng 😳 

Anonymkode: f3a42...522

• Liker 24
Skrevet

Så leit når du gledet deg til de skulle komme. Kjøp en bok om skikk og bruk, pakk den inn og send med dem hjem. Blir helt matt av hvor elendig hun oppfører seg. Jeg reagerte litt på overskriften, men må si at jeg skjønner deg. Men husk at ungene er uskyldige oppi dette. 

• Liker 5
Skrevet

Høres kjempefrustrerende ut. Så frekke de er! Du skriver du har hester, hva med en lang ridetur iløpet av dagen så du får litt fred? Det hjelper på humøret om ikke annet;)

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...