AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Jeg skal møte en venninne som bor i utlandet pga studier. Har ikke sett hverandre på ca et år pga avstanden, og ting som ikke klaffet. Gleder meg veldig. Hun spurte om kjæresten kan være med i tlf, og jeg sa bare ja. Men jeg ble egentlig ganske skuffet over det når det er så lenge siden sist. Det er ikke et nytt forhold hvis det har noe å si. De har vært sammen i årevis. Er det veldig dumt å spørre om vi kan møtes alene? Siden det er så lenge siden har jeg savnet å ha kontakt med henne. Det blir ikke samme venninnetiden når han er med. Har ikke noe lyst til å ha han med. Anonymkode: 6d850...c2b
Gjest padawan Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Skal du reise til utlandet skal du vel være der en stund og treffe henne over flere dager?
Million Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Merkelig ting, å drasse med seg typen på et venninnetreff. Send henne en sms og forklar, og skriv at du føler dere får snakket bedre sammen når du slipper å tenke på at han sitter der og lytter til alt. Bedre å møtes på tomannshånd. Så får du se hva hun svarer.
Caramela Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 3 timer siden, Million skrev: Merkelig ting, å drasse med seg typen på et venninnetreff. Send henne en sms og forklar, og skriv at du føler dere får snakket bedre sammen når du slipper å tenke på at han sitter der og lytter til alt. Bedre å møtes på tomannshånd. Så får du se hva hun svarer. Enig. Samtalen blir ikke den samme med typen på besøk også.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 4 timer siden, padawan skrev: Skal du reise til utlandet skal du vel være der en stund og treffe henne over flere dager? Nei, hun skal komme på besøk til meg. 4 timer siden, Million skrev: Merkelig ting, å drasse med seg typen på et venninnetreff. Send henne en sms og forklar, og skriv at du føler dere får snakket bedre sammen når du slipper å tenke på at han sitter der og lytter til alt. Bedre å møtes på tomannshånd. Så får du se hva hun svarer. Ja 😞 27 minutter siden, Caramela skrev: Enig. Samtalen blir ikke den samme med typen på besøk også. Nei.. jeg har ikke noe imot å finne på ting med kjærester, men når det er så lenge siden var det dumt å spørre, syns jeg. Har planlagt menyen og venninnelunsj med drinker. Gledet meg til koselig skravlelunsj etter et år. Ts Anonymkode: 6d850...c2b
Gjest padawan Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun skal komme på besøk til meg. Da er jeg enig i at det er sært at hun spør.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Ja dette har jeg også opplevd flere ganger. Jeg har en god venninne som bor utenbys, men som kommer hjem til byen hun vokste opp i, hvor jeg også bor, noen dager i julen og en liten uke på sommeren. Etter hun fikk seg kjæreste for 3 år siden, har han alltid vært med. Og når vi avtaler å sees, noe vi bare rekker én kveld hver gang hun er her, så har hun alltid kjæresten med. Det er så leit, for dette har ført til at vi har mistet den gode kontakten. Vi kan jo ikke snakke skikkelig om hvordan noen av oss har det, når kjæresten sitter der?? Ikke kan vi mimre oss i mellom om tidligere tider heller. Dette har gjort meg deprimert, rett og slett. Så jeg skjønner deg veldig godt, Ts! Ikke er det lett å si noe heller, syns jeg.. Anonymkode: 452f8...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja dette har jeg også opplevd flere ganger. Jeg har en god venninne som bor utenbys, men som kommer hjem til byen hun vokste opp i, hvor jeg også bor, noen dager i julen og en liten uke på sommeren. Etter hun fikk seg kjæreste for 3 år siden, har han alltid vært med. Og når vi avtaler å sees, noe vi bare rekker én kveld hver gang hun er her, så har hun alltid kjæresten med. Det er så leit, for dette har ført til at vi har mistet den gode kontakten. Vi kan jo ikke snakke skikkelig om hvordan noen av oss har det, når kjæresten sitter der?? Ikke kan vi mimre oss i mellom om tidligere tider heller. Dette har gjort meg deprimert, rett og slett. Så jeg skjønner deg veldig godt, Ts! Ikke er det lett å si noe heller, syns jeg.. Anonymkode: 452f8...3cf Jeg er den venninna. Jeg drar hjem til familie omtrent slik som du beskriver her og jeg har kjæresten med de fleste gangene, men ikke alle. Jeg har sagt ifra på forhånd til venner at jeg kommer hjemom og om jeg er bare meg eller om kjæresten er med. Jeg syns ikke jeg kan la kjæresten sitte hjemme med svigermor mens jeg drikker drinker med venninner, derfor er han med når han er med til mitt hjemsted. Nå skal det sies at jeg bor i en by det er naturlig for mange å stikke innom for de på hjemstedet mitt. Og mange venninner er innom her, men ingen av dem har til dags dato sagt ifra til meg at de skal hit. De har besøkt andre, men ikke meg. Jeg har prioritert vennebesøk høyt når jeg drar hjem. Anonymkode: 4e716...126 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Det er synd at typen alltid må være med. Sier seg selv at vennskapet ikke blir det samme. Selvsagt kan og skal man hilse på venninnens kjæreste nå og da, men hver bidige gang? Nei. Anonymkode: 3705e...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Jeg kan godt forstå henne. Kanskje han ikke er fra det stedet? At han ikke vil være stuck med svigers mens dere skravler sammen? Kanskje han ikke har så mange venner, og trenger å utvide egen omgangskrets? Kanskje han vil benytte muligheten til å bli enda bedre kjent med sin bedre halvdel (fortell meg hvem dine venner er, og jeg skal si deg hvem du er). Vær obs på at om du ikke inkluderer ham, så kommer ikke deres venninne-relasjon til å eksistere om et par år. Det er sårt for henne om du ikke vil ha ham med. Anonymkode: 54c2f...796 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Når dere treffes så skjeden og du har hilst på typen hennes før, synes jeg det er litt korttenkt av henne å ha han med. Og enda mer korttenkt av han å ville være med. Han bør jo kunne klare seg selv den stunden. Enten hjemme der de ferierer, eller han kan finne på noe selv alene, trenger ikke ha andre venner der for det. Men nå har du jo sagt ja, til at han blir med, så da blir det underlig å ombestemme seg. Men du kan jo si ifra til en annen gang. Hva som er naturlig kommer også kanskje litt an på om denne kjæresten bor i utlandet der hun bor, eller om hun er hjemme på besøk også for å besøke han. Samt om hun skal på noen timers eller noen dagers besøk hos deg. Anonymkode: c5aed...673 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den venninna. Jeg drar hjem til familie omtrent slik som du beskriver her og jeg har kjæresten med de fleste gangene, men ikke alle. Jeg har sagt ifra på forhånd til venner at jeg kommer hjemom og om jeg er bare meg eller om kjæresten er med. Jeg syns ikke jeg kan la kjæresten sitte hjemme med svigermor mens jeg drikker drinker med venninner, derfor er han med når han er med til mitt hjemsted. Nå skal det sies at jeg bor i en by det er naturlig for mange å stikke innom for de på hjemstedet mitt. Og mange venninner er innom her, men ingen av dem har til dags dato sagt ifra til meg at de skal hit. De har besøkt andre, men ikke meg. Jeg har prioritert vennebesøk høyt når jeg drar hjem. Anonymkode: 4e716...126 Jeg kan godt forstå din og min venninnes side av saken også, klart man ikke kan sette kjæresten igjen hjemme hos svigerfamilien. Men jeg tenker det bør finnes en mellomting. Det er selvfølgelig hyggelig å møte og veksle noen ord med kjæresten også iblant, men egentid med venninnen er også utrolig viktig. Når man i utgangspunktet er veldig nærme, så er det leit at vennskapet endrer seg såpass kraftig som det faktisk gjør, når man aldri får den regntiden lenger. Jeg har jo flere venninner i samme situasjon, og der kan kjæresten f.eks bli med og hilse på en halvtimes tid, og deretter gå seg en tur, kjøre seg en tur, finne på noe å gjøre for seg selv. Da får vi venninnene egentiden, og kjæresten får også litt egentid, og det er jo ikke så dumt det heller iblant😊 Anonymkode: 452f8...3cf
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men nå har du jo sagt ja, til at han blir med, så da blir det underlig å ombestemme seg. Dette er jo et spørsmål som er vanskelig å svare annet enn «ja» på, det syns iallefall jeg. Et tips jeg har tenkt på å prøve selv, er å prøve å komme venninnen min i forkjøpet, og si neste gang hun kommer at det hadde vært hyggelig med litt egentid, og spørre om hun tror det er mulig å få til. For når spørsmålet om det er ok at kjæresten blir med, allerede er kommet, da kan man nesten ikke si annet enn «ja».. Anonymkode: 452f8...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå