Gå til innhold

Mingleleker i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være toastmaster i et bryllup, og har fått vite at det er mitt ansvar at folk får minglet og blitt litt kjent mens brudeparet er og fotograferes... Noen som har noen tips? Er det noen leker man kan ha som ikke er kleine? Eller hva gjør jeg? Er på dypt vann her.

Jeg har fått vite om dette ansvaret fra noen andre enn brudeparet altså.

Anonymkode: a8879...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det selskapsleker som ikke er kjempekleine? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Skiftenøkkel skrev:

Finnes det selskapsleker som ikke er kjempekleine? 

Haha, det er det jeg også lurer på..

AnonymBruker
Skrevet

Server dem velkomstdrink og la folk bli kjent på egen hånd. Leker er kleeeeint å jeg gidder ikke delta 

Anonymkode: 587f2...1a1

• Liker 5
Skrevet

Dropp lekene... De aller fleste syntes bare det er superkleint!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater mingleleker, men hva med å lage en quiz eller Kahoot om brudeparet? Det er jo ok pauseunderholdning. 

Anonymkode: 76970...3f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være toastmaster i et bryllup, og har fått vite at det er mitt ansvar at folk får minglet og blitt litt kjent mens brudeparet er og fotograferes... Noen som har noen tips? Er det noen leker man kan ha som ikke er kleine? Eller hva gjør jeg? Er på dypt vann her.

Da hadde jeg rett og slett tatt en prat med brudeparet, og hørt hva de mener du skal ta deg av. Det du beskriver er så vidt jeg vet ikke en standard toastmaster-oppgave. Jeg hadde i alle fall ikke satt igang å planlegge leker uten at dette var avklart med brudeparet, nettopp fordi det er en del som ikke liker dem. 

Anonymkode: 282e9...dad

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker leker i bryllup, synes de skaper litt liv og røre. Men dersom det ikke er brudeparet som har bestilt lekene, så hadde jeg tatt en prat med de. Jeg var toastmaster i bryllupet til en venninne, og fikk en masse rare oppgaver av brudens svigermor. Da jeg luftet dette for brudeparet, var det ikke ting de var interessert i.

Anonymkode: 963d3...1ca

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke selskapsleker, men var i et bryllup der de hadde "Bli kjent-bingo" som var overraskende moro. Alle som var interessert fikk utdelt et bingo-skjema med egenskaper om gjestene, for eksempel: "har hund", "er designer", "kjenner ikke brudgommen" osv og så skal man krysse av når de man snakker med passer til en eller flere av egenskapene (for en vanskeligere variant er det kun lov å krysse av en egenskap per person man snakker med).  Den som fikk fullt skjema først fikk en premie. Det var en diskret måte å få de som ville til å  snakke med hverandre uten at noen måtte være i rampelyset og noe jeg kunne vurdert å ha dersom jeg skulle arrangert en fest med ventetid

Anonymkode: 1d1db...a44

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke selskapsleker, men var i et bryllup der de hadde "Bli kjent-bingo" som var overraskende moro. Alle som var interessert fikk utdelt et bingo-skjema med egenskaper om gjestene, for eksempel: "har hund", "er designer", "kjenner ikke brudgommen" osv og så skal man krysse av når de man snakker med passer til en eller flere av egenskapene (for en vanskeligere variant er det kun lov å krysse av en egenskap per person man snakker med).  Den som fikk fullt skjema først fikk en premie. Det var en diskret måte å få de som ville til å  snakke med hverandre uten at noen måtte være i rampelyset og noe jeg kunne vurdert å ha dersom jeg skulle arrangert en fest med ventetid

Anonymkode: 1d1db...a44

Det var en god idé!

Jeg har snakket med brudeparet nå, og de sier jeg virkelig ikke skal tenke på noe som helst annet enn å presentere maten og introdusere taler. Så jeg tror jeg dropper minglelek. Men akkurat denne virket jo ganske koselig, så jeg kan jo foreslå den for brudeparet.

Takk for alle svar!

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 23.7.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Mitt beste tips er å la folk slippe slike leker. De fleste mennesker klarer å sosialisere seg med andre, og for de som er sjenerte eller ikke så utadvendte av seg er slike «sosialtreningstiltak» nesten som psykisk tortur å regne. 

I et bryllup jeg var i lå det lapper med spørsmål under hver tallerken. Det var harmløse spørsmål av typen «Hva er den beste ferien du har vært på» osv.
Toastmaster sa spøkefullt at hvis man gikk tom for ting å snakke om rundt bordene var det bare å hente frem lappene. Jeg synes dette var en veldig søt og ufarlig måte å sosialisere gjestene på, der de samtidig fikk et valg. Uten å måtte ty til slike kleine leker der enkeltpersoner skal utstilles og tvinges til ting. 

Endret av Sandie
  • Liker 6
Skrevet

Nei takk til alt av teite og kleine selskapsleker. Da tar jeg med meg et glass vin utenfor og venter til alle er ferdig.. 

AnonymBruker
Skrevet

En som var gøy engang i en 50-års dag vel å merke vi var ca 50 gjester så er det fler enn det blir det nok litt vel mange!

få alle gjestene til å skrive ned en ting som ingen hadde trodd om selv. 

Eks:
per 75år: jeg har hoppet i falskjerm

lisa 25 år: jeg har hatt 3 jobber på engang mens jeg studerte.

birgitt 45år: jeg har slange som kjæledyr

du noterer kun fakta setningen ikke hvem det er selvfølgelig

alle skriver til deg ihvertfall ting om seg selv som ingen hadde trodd. Så samler du tingene på lapper og legge i boller. En bolle til brudens familie og en bolle med brudgommens familie, venner blander du 50/50 i de to bollene Foreksempel gutter i en og jenter i en annen eller brudens venner/brudgommensvenner.

når gjestene kommer trekker de en lapp fra motsatt bolle som de hører til.  Også går man rundt og skal finne ut hvem som har gjort det som står på sin lapp, da må man snakke med alle. Når noen finner riktig så får man sin lapp så har man noe og snakke om til neste mann man begynner å snakke med.

så dårlig på å forklare 🙈 men det krever ikke noe av deg der og da!

Anonymkode: 611b0...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...