Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Er i uke 7 og har opplevd en blødning. Usikker om det er en SA som er igang.. Ingen smerter. 

Hvordan begynte og fortsatte deres SA? 

Anonymkode: 2237a...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min begynte med 2 dager med spotting. Så på 3.dag kom menstruasjonssmertene, som utviklet seg til små rier, som ble meir og meir intense, til jeg støtte ut fosteranlegget. Etterfulgt av noen dager med avtagende blødning.

Anonymkode: 74b0a...367

AnonymBruker
Skrevet

Hatt én MA. Da spottet jeg i ca 1 uke, ingen smerter. Fikk påvist MA på tul i uke 9.

Anonymkode: d7b05...63d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min begynte med 2 dager med spotting. Så på 3.dag kom menstruasjonssmertene, som utviklet seg til små rier, som ble meir og meir intense, til jeg støtte ut fosteranlegget. Etterfulgt av noen dager med avtagende blødning.

Anonymkode: 74b0a...367

Takk for svar. Noe lignende her sikkert da.. Begynte med helt friskt blod på tirsdag, nå er det mer brunlig og litt småklumper.. Kommer sikkert smertene snart 😭

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hatt én MA. Da spottet jeg i ca 1 uke, ingen smerter. Fikk påvist MA på tul i uke 9.

Anonymkode: d7b05...63d

Takk for svar! 

Skrevet

Har hatt 3 sa, en Ma

Felles for de er at de startet med litt lys rosa utflod. Ingen smerter. Dagen etter frisk med blødning, som bare ble større og større. Smertene kom også og utviklet seg til vonde rier. Så vonde at jeg etterhvert bare ønsket å støte alt ut å bli ferdig. Etter at alt var ute ble smertene borte. Blødde i alt fra 3 til 5 uker etter, men stadig mindre. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, tussi84 skrev:

Har hatt 3 sa, en Ma

Felles for de er at de startet med litt lys rosa utflod. Ingen smerter. Dagen etter frisk med blødning, som bare ble større og større. Smertene kom også og utviklet seg til vonde rier. Så vonde at jeg etterhvert bare ønsket å støte alt ut å bli ferdig. Etter at alt var ute ble smertene borte. Blødde i alt fra 3 til 5 uker etter, men stadig mindre. 

💔

Anonymkode: c34d7...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en SA i ca uke 5. Begynte med ganske brun utflod og ble i løpet av et par timer ganske rødt på farge. Var ikke i tvil om at det måtte være SA. Blødde mye mer enn en mens (nesten som etter fødsel, har et barn fra før), og var en veldig ubehagelig følelse i underlivet som ble lindret av paracet og ibux.

Anonymkode: 9d477...039

Skrevet

Jeg har hatt to tidlige SA (uke 6 og 7). Den ene startet med spotting et par dager, før det gikk over til friskt blod. Den andre startet med ganske kraftig blødning med friskt blod, helt uten forvarsel. Jeg blødde en drøy uke begge gangene, og hadde rielignende smerter de første dagene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to SA (I uke 6 og 15). 

I uke 6 startet det med litt rosa utflod, deretter brun spotting, så friskt blod. Smertene kom ikke før det var friskt blod. Smertene var litt sterkere enn menstruasjonssmerter. Ingen foster, bare små blodklumper.

I uke 15 startet det på samme måte. Forskjellen her var at jeg fikk rier som var like intense som under en fødsel, vannavgang og ut kom en veldig liten og tynn guttebaby. Var på sykehuset, men mentalt sett var denne SA det verste jeg har opplevd i livet. 

Anonymkode: bcc1d...6ac

• Liker 2
Skrevet (endret)

Startet med brun utflod 11+0, fortsatte som det frem til 11+5, da gikk det over til rødt blod og mye mer, utover ettermiddagen fikk jeg menssmerter og mer blødning, også våknet jeg tidlig dag 11+6 til mer blødning. Fikk time hos fastlegen, han fikk skaffet meg ultralyd samme dag, og fikk da bekreftet at det var SA, og heldigvis ikke rester, så jeg slapp noe mer. Var ikke verre enn en litt kraftig menstruasjon fysisk.  Kan ha vært at fosteret døde mye tidligere, men det vet jeg ikke. 

Endret av IkkeStudentLenger
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! 

Det er nå 3 døgn siden jeg oppdaget første blødning. Ingen smerter enda, bare noe brunt blod/utflod som kommer.. Men tar seg vel opp ila helgen da sikkert 😭

Skrevet

Jeg var 16 da det skjedde, så det er ganske lenge siden. 
Hos meg startet det med menssmerter som bare økte i intensitet, styrke og kom med noen minutters mellomrom. Det varte noen timer og jeg ble sendt hjem fra skolen. 
Dro til en venninne i stede fordi det var kortere vei og jeg orket ikke dra helt hjem pga smerter (nektet å dra til legen som var to minutter unna skolen). 
Gikk på do hos henne etter at smertene hadde gitt seg og i trusa lå det en svær kjøttklump med en hvit hinne på som var ødelagt/hull i. Ble livredd, men nektet fortsatt lege. Fant senere ut at det som kom ut trolig var morkaka og at jeg burde dratt til legen for å evt skrape ut restene. 

Det er ihvertfall de sykeste smertene jeg noen gang har hatt. Blødde ingenting før jeg fikk menstruasjon noen uker senere

Skrevet

Hatt én MA, Begynte å blø litt rundt uke 8. Hadde småblødninger som bestod av rosa slim når jeg tørket meg. Varte i cirka 3 dager. Hadde også dumpe korsryggsmerter. Fikk påvist MA på tidlig ultralyd i uke 9. 

Skrevet

De har vært forskjellige, selv om alle har vært MA. Første gang hadde jeg ingen anelse, og fikk sjokk på ul i uke 13. To ganger har jeg hatt en bitteliten brun blødning, da har jeg skjønt det. En gang våknet jeg en morgen og bare visste at jeg ikke var gravid lenger, jeg kjente det på kroppen. En gang døde babyen halvveis i svangerskapet. Vi vet ikke hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Daisy_B skrev:

De har vært forskjellige, selv om alle har vært MA. Første gang hadde jeg ingen anelse, og fikk sjokk på ul i uke 13. To ganger har jeg hatt en bitteliten brun blødning, da har jeg skjønt det. En gang våknet jeg en morgen og bare visste at jeg ikke var gravid lenger, jeg kjente det på kroppen. En gang døde babyen halvveis i svangerskapet. Vi vet ikke hvorfor. 

💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...