AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Noen her som har fått corona selv om du var forsiktig? At du ikke klemmer, vasker hender og brukt munnbind. Men alikavell blitt smittet? Anonymkode: e7f78...70d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Ikke korona, men var nylig forkjølet selv om jeg har vært forsiktig. Ble smittet av mannen som ikke er like forsiktig. Anonymkode: 3edfb...0ba 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Jeg og familien er utrolig forsiktige, men barna ble smittet med forkjølelsesvirus. Kunne i prinsippet ha vært corona. Møter nesten ingen, men eldste møttte en venninne en dag, og da var det gjort. Anonymkode: 72de1...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Jeg blir alltid forkjølet selv om jeg er forsiktig, så regner med jeg enten får eller har hatt corona også. Anonymkode: 0ed69...477 1
Million Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Sønnen min ble skikkelig forkjølet en helg for noen få uker siden. Da ble det full coronatesting. Men den var negativ. Kun forkjølelse. Å bli forkjølet smitter jo på samme måte som corona, så det kunne fort ha vært The Real McCoy. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Ikke korona her heller, vi er kjempeforsiktige. Men eldste barnet fikk en heftig forkjølelse omtrent med en gang skolen startet opp igjen. Altså da de ennå hadde mange smittevernstiltak. Det syntes jeg var guffent. (hun ble testet, det var ikke korona). Anonymkode: 7d3cc...414 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 En venninne av meg fikk selv om hun hadde fulgt alle rådene. Hvor hun ble smittet og når, vet hun ikke. Hun var syk i flere uker, men er nå frisk igjen. Anonymkode: 188eb...242 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 Ja, det er lett å bli smittet på tross av sunn fornuft! Jeg har hatt 2 forkjølelser i sommer, men ingen av dem var (trolig, sjekket meg ikke) Corona. Vi er alle forsiktige, men med mange personer i huset øker kontaktflaten betraktelig! Smitte kan komme når man sitter i frisørstolen, på bussen, på butikken, på jobben osv. Noen ganger hjelper det simpelt hen ikke å antibac'e henda og bære munnbind... virus finner det uansett! Hva skal man gjøre? Man er så forsiktig man bare kan, også overlater man resten til Gud. Anonymkode: 6ef15...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Du kan være så forsiktig som bare det og likevel bli smittet, eller motsatt. Slik det er nå handler det mest om flaks og uflaks. Med så lavt smittetrykk som det er nå, er det nesten like stor sannsynlighet for å vinne i lotto som det er å bli smittet av korona. Men samtidig er det mange som vinner i lotto hver uke. Det eneste vi kan gjøre er å ikke stole på flaks alene, men ta de forholdsreglene vi blir anbefalt å ta, og bruke sunn fornuft. Da reduserer vi i alle fall risikoen selv om vi ikke er 100 % sikre. Det verste som kan skje er at det blir skambelagt å bli smittet, at man føler at man ikke har vært "flink nok" til å unngå smitte. Skam fører ofte til at man skjuler symptomer, lar være å teste seg, later som om alt er som vanlig, og det øker sannsynligheten for videre smitte betraktelig. Det er ille nok at enkelte lar være å teste seg fordi de ikke vil isolere seg hvis prøven er positiv, om ikke man skal la være å teste seg fordi det føles skambelagt å ha blitt utsatt for smitte også. Anonymkode: 075a2...172 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Jeg og min familie har vært alt annet enn forsiktig, ingen antibac eller munnbind, og normal mengde håndvask. Har reist litt innad i Norge og klemmer gjerne på folk vi møter. Ikke vært syke, ikke engang forkjøla. Men vi sørger for å holde immunforsvaret i tipp topp stand da, noe som er mye viktigere mener jeg. Anonymkode: b7f53...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er lett å bli smittet på tross av sunn fornuft! Jeg har hatt 2 forkjølelser i sommer, men ingen av dem var (trolig, sjekket meg ikke) Corona. Vi er alle forsiktige, men med mange personer i huset øker kontaktflaten betraktelig! Smitte kan komme når man sitter i frisørstolen, på bussen, på butikken, på jobben osv. Noen ganger hjelper det simpelt hen ikke å antibac'e henda og bære munnbind... virus finner det uansett! Hva skal man gjøre? Man er så forsiktig man bare kan, også overlater man resten til Gud. Anonymkode: 6ef15...ffa På tross av sunn fornuft ja! Men det burde jo ikke være mulig hvis man er kjempeforsiktig slik det spørres om i HI. hvis man ikke er med folk, vasker seg og alle ting hele tiden burde man ikke kunne bli smittet Anonymkode: 44fb7...34b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Vi har levd nesten som vanlig siden gjenåpningen startet, fartet rundt med kollektiv i Oslo, ungene har vært på skole og i barnehage, vi har vært på kino og museum og hoppeland. Ligget som sild i tønne på stranda. Fremdeles ikke smittet. Det er jo generelt veldig lave smittetall, da skal det godt gjøres å støte på noen med korona. Selv midt i Oslo. Anonymkode: 6649c...c60 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På tross av sunn fornuft ja! Men det burde jo ikke være mulig hvis man er kjempeforsiktig slik det spørres om i HI. hvis man ikke er med folk, vasker seg og alle ting hele tiden burde man ikke kunne bli smittet Anonymkode: 44fb7...34b Jo det kan du. Jeg var hos legen i går. Jeg så en person som kom ut fra ene legen, hostet i hånda, før han trykket i vei på betalingsautomaten. 30 sekunder etter han var ferdig kom en annen mann. Han vasket seg godt med antibac, og begynte trykke på automaten da han ble avbrutt av en helsesekretær som hadde fått med seg at noen hostet, og kom for å vaske tastaturet. Mannen trakk seg tilbake, gned seg raskt i ansiktet, vasket seg på nytt med antibac, og fullførte betalingen før han gikk. Ser du feilen han gjorde? Hint: Han gned seg i ansiktet etter at han hadde tatt på en potensiell smittsomt flate, og før han vasket seg med antibac. Hvis den hostende mannen hadde vært smittsom kunne mannen etter blitt smittet på grunn av en liten tankeløs hendelse, selv om han tok alle forholdsregler. Vi kan være så forsiktige som bare det, men ingen er 100 % bevisste 100 % av tiden, det er mye vi gjør på autopilot selv om vi prøver å unngå det, og disse ørsmå glippene kan i verste fall være det som fører til at vi blir smittet, selv om vi gjør vårt beste for å unngå det. Anonymkode: 075a2...172 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det kan du. Jeg var hos legen i går. Jeg så en person som kom ut fra ene legen, hostet i hånda, før han trykket i vei på betalingsautomaten. 30 sekunder etter han var ferdig kom en annen mann. Han vasket seg godt med antibac, og begynte trykke på automaten da han ble avbrutt av en helsesekretær som hadde fått med seg at noen hostet, og kom for å vaske tastaturet. Mannen trakk seg tilbake, gned seg raskt i ansiktet, vasket seg på nytt med antibac, og fullførte betalingen før han gikk. Ser du feilen han gjorde? Hint: Han gned seg i ansiktet etter at han hadde tatt på en potensiell smittsomt flate, og før han vasket seg med antibac. Hvis den hostende mannen hadde vært smittsom kunne mannen etter blitt smittet på grunn av en liten tankeløs hendelse, selv om han tok alle forholdsregler. Vi kan være så forsiktige som bare det, men ingen er 100 % bevisste 100 % av tiden, det er mye vi gjør på autopilot selv om vi prøver å unngå det, og disse ørsmå glippene kan i verste fall være det som fører til at vi blir smittet, selv om vi gjør vårt beste for å unngå det. Anonymkode: 075a2...172 Problemet mitt er jo at jeg er 100% bevisst på det hele tiden. Har blitt gal av det Anonymkode: 44fb7...34b 2
Nerine_ Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: På tross av sunn fornuft ja! Men det burde jo ikke være mulig hvis man er kjempeforsiktig slik det spørres om i HI. hvis man ikke er med folk, vasker seg og alle ting hele tiden burde man ikke kunne bli smittet Anonymkode: 44fb7...34b Skal du gardere deg 100% må du faktisk bli hjemme 24/7, alene. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min familie har vært alt annet enn forsiktig, ingen antibac eller munnbind, og normal mengde håndvask. Har reist litt innad i Norge og klemmer gjerne på folk vi møter. Ikke vært syke, ikke engang forkjøla. Men vi sørger for å holde immunforsvaret i tipp topp stand da, noe som er mye viktigere mener jeg. Anonymkode: b7f53...bcd Dere kan være blant de som bare bringer smitte videre, uten å være spesielt plaget selv. Dere kan genetisk sett ha bra immunforsvar, det er lite man selv kan gjøre for å påvirke det... men alle de dere klemmer på og bringer smitte videre til, de har kanskje ikke det. I likhet med flere av dere andre har jeg også blitt forkjøla, men ikke fått korona. Jeg er forsiktig, men folk holder ikke avstand og jeg har blitt hosta på flere ganger. Tenker at det er sannsynlig at dersom smitten øker vil jeg bli syk, for tiltakene jeg gjør for meg selv og min familie er ikke nok. Vi må i så fall bli strengere enn fhi, isolere oss og bruke munnbind.... og vi er foreløpig ikke der. Anonymkode: 813b8...f63 3
Ze.Xhx Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min familie har vært alt annet enn forsiktig, ingen antibac eller munnbind, og normal mengde håndvask. Har reist litt innad i Norge og klemmer gjerne på folk vi møter. Ikke vært syke, ikke engang forkjøla. Men vi sørger for å holde immunforsvaret i tipp topp stand da, noe som er mye viktigere mener jeg. Anonymkode: b7f53...bcd Kan du da fortelle oss andre uvitende om hvordan man holder immunforsvaret i nok tipp topp stand til å være motstandsdyktig mot Corona? 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan være blant de som bare bringer smitte videre, uten å være spesielt plaget selv. Dere kan genetisk sett ha bra immunforsvar, det er lite man selv kan gjøre for å påvirke det... men alle de dere klemmer på og bringer smitte videre til, de har kanskje ikke det. Dette!!! Anonymkode: bdfdb...bb6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 Jeg ble syk fordi mannen måtte på jobb. Der var det en som brøyt karantene Anonymkode: 187bd...50e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan være blant de som bare bringer smitte videre, uten å være spesielt plaget selv. Dere kan genetisk sett ha bra immunforsvar, det er lite man selv kan gjøre for å påvirke det... men alle de dere klemmer på og bringer smitte videre til, de har kanskje ikke det. I likhet med flere av dere andre har jeg også blitt forkjøla, men ikke fått korona. Jeg er forsiktig, men folk holder ikke avstand og jeg har blitt hosta på flere ganger. Tenker at det er sannsynlig at dersom smitten øker vil jeg bli syk, for tiltakene jeg gjør for meg selv og min familie er ikke nok. Vi må i så fall bli strengere enn fhi, isolere oss og bruke munnbind.... og vi er foreløpig ikke der. Anonymkode: 813b8...f63 Hvilke folk? Venner/familie du er med, eller fremmede i offentligheten? Anonymkode: 44fb7...34b
Anbefalte innlegg