AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Min far kom nettopp på døren og sa til meg at han frarådet meg på det aller høyeste å ta den utdanningen jeg nå skal starte på i høst. Dette knuser meg i fillebiter, har ligget her å grått meg full i tårer fordi det sårer meg slik at min egen far ikke engang har troen og heier meg opp og frem, slik foreldre skal gjøre. Han sier jeg er for dum og at jeg ikke har sjans i havet til å bestå. Han sier så at jeg skal heller finne meg en jobb her hjemme og jobbe uten utdanning. «For det går helt fint, du kan jo bare se på meg og moren din. Vi har klart oss helt fint uten» Jeg er kjempe interessert i studiet jeg skal begynne på og klarer ikke nesten ikke vente! Det er logistikkutdannelse, noe som jeg synes er veldig spennende. Tanken på å endelig få flytte bort her og møte nye ansikt er deilig. Når det er sagt så får jeg bare enda mer lyst til å ta utdanningen når han ikke har troen på meg, og det kommer jeg til å gjøre. Men fy fader så det sårer å høre min egen far si noe slik til sin datter. Noen andre som har opplevd lignende og vil dele? Anonymkode: a741e...792 6
powerpuffen Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Drit i han. Du er voksen og bestemmer selv. Bevis det motsatte, du. Gi han en positiv overraskelse lykke til! 35
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 2 minutter siden, duftlyset skrev: Drit i han. Du er voksen og bestemmer selv. Bevis det motsatte, du. Gi han en positiv overraskelse lykke til! Dette trengte jeg å høre! Tusen takk ❤️🙏🏻 TS Anonymkode: a741e...792 7
SoWhat? Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Motsatt av min mor altså, som ville jeg skulle ta en bedre utdannelse. Det var ikke bra nok det jeg valgte, men det ble med den ene "diskusjonen" Foreldre kan være så innmari korttenkte iblant, men jeg syns det er drøyt at faren din sier at du er for dum. Virker som at han ikke vil at du skal flytte bort og "bli noe" Har han mindreverdighetskomplekser? Det er bare en ting å gjøre. Det er å bevise at han tar feil. Du klarer det helt sikkert. Stå på 🙂 15
Brevkniven Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Ikke hør på faren din, han vet ingenting! Flytt, bli kjent med nye mennesker og utvid horisonten din. Lykke til med studiene! 12
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Ja, bevis det motsatte du 🥰 dette klarer du helt fint, er det noe man virkelig interesserer seg for, er det utrolig hva man får til. Bare ha troen på deg selv, det er det som teller. Ønsker deg masse lykke til med studiene 👍 Anonymkode: d986b...a66 10
powerpuffen Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette trengte jeg å høre! Tusen takk ❤️🙏🏻 TS Anonymkode: a741e...792 Helt ærlig så tror jeg han sier det fordi han ser at datteren er blitt voksen og skal flytte vekk for seg selv. Jeg tror dette er et sårt punkt for fedre for å være ærlig. Jeg husker jo min egen far. Han var ikke spesielt begeistret for at jeg skulle flytte til en stor by hvor jeg ikke kjente noen, men han støttet meg uansett. I dag er han veldig glad for at jeg tok det valget. Jeg har fått masse muligheter jeg aldri ville fått hjemme - og han ser jo at jeg klarte meg veldig fint. Det var han egentlig aldri i tvil om, men han synes selvsagt det var vemodig at lille jenta skulle flytte langt vekk. Dette kommer til å gå helt fint for deg også 💕 7
Pillarguri Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 Sjofelt gjort av din far. Han burde stå fremst i heiagjengen for å hjelpe deg til å få en god utdannelse. Stå på, og gjør ditt beste. Ikke bry deg om din fars stygge kommentar. Utdannelse er nøkkelen til et godt liv. Kan det forresten hende at din far er litt redd for at du skal komme deg lenger her i livet enn han gjorde? 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 Gjetter på at han er prinsipielt negativ til folk som flytter fra «bygda» fordi «de tror de er noe»... Følg dine egne drømmer, ingen andre enn deg som kan vurdere hva som er best for deg, og har du kommet inn på studie du ønsker har du vel karakterer som tilsier at dette burde gå helt utmerket👏🏻 Lykke til🙋♀️ Anonymkode: 45a61...40a 14
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 Ikke bry deg om hva foreldrene dine sier. Dette klarer du! En bachelor i logistikk er kjempelurt, den er svært anvendelig! Lykke til! Anonymkode: b5da6...2db 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 Det hær er bare en måte for han å manipulere deg til å ikke flytte. Drit i han. Dra, bestå og få en spennende jobb. Anonymkode: 87c2d...08e 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 Det har jeg fått selv høre, ts. Hele familien lo av meg da jeg fortalte om at jeg ville flytte fra bygda for å studere og bli rik. Da lo visst hele bygda av meg. Jeg flyttet! Fullførte studiet og er god for noen millioner😎 Bruk det heller denne erfaringen til å vise familien din hva du kan og gni det inn når du er ferdig. Stå på!! Anonymkode: 02709...f1b 8
Mistymya Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 Dette klarer du! Blås i hva faren din sier. Alle studier er helt overkommelig om man har interesse for faget. 🥰 5
Sokkar Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 Alle studentene som tar det studiet, er jo der nettopp for å lære. Det er derfor det er en utdannelse. Synes det er fryktelig synd at pappaen din ikke oppmuntrer deg. Men jeg tror du er smart nok. Det handler om ønsket og viljen til å lære, og at du ikke gir opp om det går litt skeis på en eksamen eller innlevering 😊 Husker at på første obligatoriske innleveringen på høyskolen, var hun jeg syntes var flinkest og mest strukturert i gruppen også den eneste som ikke ble ferdig og måtte få utsatt frist... Det gikk seg til for hennes del, hun ble bare så vanvittig stresset av presset helt i starten 😊 7
Gjest Lama_Drama Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 Hvem bryr seg om hva en gammel gubbe uten utdannelse sier? Han har kkke peiling. Klart du klarer det. Tørk tårene og si han i mot! Få deg litt baller!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 Hva FAEN? Så forskjellige folk er. Sjelden vare han faren din. Jeg har inntrykk av at folk massr om at barna deres skL ta utdannelse og aldri bli ferdige. Hele min familie har utdannelse på videregåenenivå, men da var det helt ok. Ingen har blitt sett på som lavatatus og alle har hatt bra jobber. Er verre nå som man må ha master for å greit betalt jobb (virker det som da). Jeg visste knapt hva et universitet var før jeg ble 18!!! For ingen i min slekt gikk det. Mamma ga alltid inntrykk av at det var umulig å komme inn på universitet og at det var for ekstra smarte og rike. Det var inntrykket jeg fikk. Så ble hun sammen med stefaren min som er sykelig opptatt av status. Må kommentere husene over alt "tenk å bo her!" "Vi har den dritten hjemme". Så sa jeg at jeg kanskje kunne tenkt på jussen, men da ble jeg nesten nektet fordi det var ikke for dumme folk. Høy utdannelse burdte jeg altså ta, men ikke sånne store ting som jus 😛. Kanskje han var redd jeg skulle bli mye bedre enn han.. Anonymkode: e2354...bce 6
Thea82 Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 Så utrolig dårlig gjort å si noe sånn! Jeg vet av ei som fikk høre det samme hele veien, og dermed ikke tok utdanning. Men svigerfamilien hennes derimot støttet og oppmuntret henne til å utdanne seg i voksen alder. Hun gjorde det kjempegodt på studiet og fikk en god jobb hun trives i:) 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #19 Skrevet 23. juli 2020 Å ikke ta utdanning er et skikkelig dårlig forslag. Hadde valgt logistikk om jeg skulle valgt på nytt. Veldig smart valg, og du lærer jo det du skal😊 Stå på, og lykke til! Anonymkode: 7398c...3a5 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #20 Skrevet 23. juli 2020 Mine foreldre var motsatt og mente jeg var smartere enn jeg er. Det er faktisk ikke så mye bedre... Jeg følte hele tiden jeg hadde et forventningspress, og var aldri helt sikker på hva som ville skje hvis jeg ikke klarte å leve opp til forventningene. Uansett ikke fint sagt av faren din. Kanskje han er redd for at du forsvinner langt avgårde når du skal ut i jobb? Anonymkode: f0479...cc8 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå