AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Vi har kjøpt en cherrytomatplante som vi har i drivhus, men jeg ble overrasket over hvor lite tomater det er på den. Er det noe som kan gjøres for å få det til å komme mer? Eventuelt fortere? Det ser ut til at det kommer nye tomater med noen ukers mellomrom. Eller er det bare så lite på dem?😊 Anonymkode: ec104...97c
Rumle Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har kjøpt en cherrytomatplante som vi har i drivhus, men jeg ble overrasket over hvor lite tomater det er på den. Er det noe som kan gjøres for å få det til å komme mer? Eventuelt fortere? Det ser ut til at det kommer nye tomater med noen ukers mellomrom. Eller er det bare så lite på dem?😊 Anonymkode: ec104...97c Har du pottet den om i en større potte og brukt god jord/gjødsel og får den rikelig med sol der den står? De trenger masse vann også. Endret 23. juli 2020 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 2 minutter siden, Rumle skrev: Har du pottet den om i en større potte og brukt god jord/gjødsel og får den rikelig med sol der den står? De trenger masse vann også. Ja den er plantet i en stor potte😊 solen har jeg jo ikke så veldig mye kontroll over, men den står fint til når det er sol😊 Anonymkode: ec104...97c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Knipe av skudd som dukker opp i "hjørnene" hvis du skjønner 😂 Anonymkode: e02a7...afa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Knipe av skudd som dukker opp i "hjørnene" hvis du skjønner 😂 Anonymkode: e02a7...afa Ja det har jeg lest, men jeg synes ikke det var så lett å se hva som egentlig var sånne skudd😁😭 Anonymkode: ec104...97c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Hvordan er fargen på bladene? Er stengelen tykk og sitter bladene relativt tett, eller er stengelen tynn og det er langt mellom bladene? Hvor mange blader er det og hvor høy er den? Er den lang og tynn og det er langt mellom bladene kan den ha fått for lite lys da den var liten. Og så kommer det gjerne ikke tomater før etter fem-seks blader. Deretter etter hvert tredje blad omtrent. Ville lest inne på TomatPrat-bloggen (http://tomatprat.blogspot.com/p/blog-page_22.html?m=1) og lest inne på «Tomatdyrkere på Facebook» på, du gjettet riktig, Facebook. Masse masse tips der 😀 Anonymkode: 6f19e...421
Fragaria Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Tomater krever varme, en del vann, stor potte (min 10l), og humler! Eller andre som kan bestøve. Ha drivhuset åpent på varme dager så de kommer seg inn. Evt bestøv plantene selv med en pensel. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 3 minutter siden, Fragaria skrev: Tomater krever varme, en del vann, stor potte (min 10l), og humler! Eller andre som kan bestøve. Ha drivhuset åpent på varme dager så de kommer seg inn. Evt bestøv plantene selv med en pensel. Naivt spørsmål fra en som hadde cherrytomater i potte i vinduskarmen for noen år tilbake; må det virkelig humler eller pensler til? (Åpenbart ikke for den typen jeg hadde?) Anonymkode: e5965...fc0
Fragaria Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Naivt spørsmål fra en som hadde cherrytomater i potte i vinduskarmen for noen år tilbake; må det virkelig humler eller pensler til? (Åpenbart ikke for den typen jeg hadde?) Anonymkode: e5965...fc0 Må ikke, men de bestøver mye bedre enn den stille lufta i et drivhus/stue. De hopper jo rett fra blomst til blomst. Jeg har selv hatt chili og paprika i stua og fått frukter uten å bedrive bestøvibg. Men ts klaget her på for lite frukt. 😉 Glemte å nevne gjødsel i innlegget mitt tidligere. Tomater trenger litt gjødsel. Gressklipp eller bokashi f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Naivt spørsmål fra en som hadde cherrytomater i potte i vinduskarmen for noen år tilbake; må det virkelig humler eller pensler til? (Åpenbart ikke for den typen jeg hadde?) Anonymkode: e5965...fc0 Neida, det holder å ruske litt i plantene. Anonymkode: b6582...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå