Gå til innhold

Hadde min sønn sagt det....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle innom en nabo i dag før vi skulle trene. Hun var tydeligvis midt oppi en diskusjon med gutten på 12 år. Nei du får ikke det sa hun. Da sier gutten: da skal jeg ha tilbake pengene dere har lånt fra meg. Moren ble litt rar og kikket på meg. Nå går du opp sier hun til han. Men han fortsatte å snakke om de pengene dem hadde lånt til å betale ferien. Så sier moren: ferien er kansellert så når pengene blir betalt tilbake, så får du dine. Gutten furter og går opp. Opp trappa sier han: men jeg skal på .........i dag uansett. Da sier mor at det er greit. Far roper fra 2 etg: må snart slutte å skjemme han bort. Han viste ikke at jeg stod nede i 1 etg. 

Hadde min sønn oppført seg sånn, så hadde det blitt huskestue 

Anonymkode: d7780...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sønnen som er problemet her, men foreldrene. Har de virkelig så dårlig råd at de må låne fra sitt barn? 

Da hadde jeg blitt bekymret... 🤔 

Anonymkode: 705c6...0e4

• Liker 31
Skrevet

De låner pengene fra sønnen sin? Er ikke foreldrene ved sine fulle fem?

Ettersom gutten ikke er myndig står vel foreldrene som ansvarlige på denne bankkontoen, men jeg håper da for Guds skyld at den står i guttens navn. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sønnen som er problemet her, men foreldrene. Har de virkelig så dårlig råd at de må låne fra sitt barn? 

Da hadde jeg blitt bekymret... 🤔 

Anonymkode: 705c6...0e4

Virker ikke som om de har dårlig råd. Dyre ferier hvert år. Noen ganger flere ganger i året. Kjøper nye biler hvert 3-4 år. Har hytte og er ofte ute å spiser og koser seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker sønnen har et godt poeng ang å få pengene sine tilbake jeg. Huff...tragisk når folk ikke klarer å styre økonomien sin :( Kanskje et rop om hjelp å ta dette opp foran deg? Kanskje de har større problemer enn som så? 

Også mer bekymret for foreldrene enn barnet. Dessuten ga de etter for barnets trusler, det er heller ikke så smart i utgangspunktet.

Anonymkode: d3fc5...512

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden vil du med dette innlegget? Og du aner jo ikke hva den samtalen gikk ut på, alt du fikk med deg var typ 2 minutter av noe som helt sikkert har en mye lengre forklaring enn det du hørte og nå deler med hele Norge. Fysjom. 

Anonymkode: 3d59d...13e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som om de har dårlig råd. Dyre ferier hvert år. Noen ganger flere ganger i året. Kjøper nye biler hvert 3-4 år. Har hytte og er ofte ute å spiser og koser seg. 

Masse gjeld...
Man ser jo aldri alle kredittkortene og forbrukslånene og billånene som ligger bak dette - gjør man vel? 
Kan ha skit-dårlig råd og fortsatt holde på slik!

Anonymkode: d3fc5...512

• Liker 9
Skrevet

Når foreldre begynner å låne penger fra barna, som er helt ned i 12-årsalderen... Det er det som er urovekkende her 🤦‍♂️

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier gutten: da skal jeg ha tilbake pengene dere har lånt fra meg.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som om de har dårlig råd.

Hvorfor låner foreldrene penger av sin 12-år gamle sønn om de ikke har dårlig råd? Kanskje gutten har fått nok av foreldrene sine om de er økonomiske surrehoder og han tør endelig å protestere. Håper foreldrene slutter å bruke pengene til sønnen. 

Anonymkode: cd956...527

• Liker 5
Skrevet

For det første så låner man da aldri penger av sitt eget barn, og som er 12 år, det er jo bare trist. 

For det andre, mener du at barn ikke skal få ha meninger, at de ikke skal diskutere? Du er kanskje av typen som mener at barn skal sees men ikke høres..? 

Elsker å diskutere med guttungen jeg, han tar som regel innersvingen på meg der, han har veldgi bra argumenter hvis han først vil noe. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var moren som oppførte seg dårlig her. Ikke sønnen. Han ville jo bare ha tilbake pengene sine. 

Anonymkode: 1e619...dd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sånn var det i min familie da jeg vokste opp også. Men alt ble betalt på kreditt og avbetaling. Og foreldrene mine lånte penger av meg hele tiden.

Anonymkode: cd6c7...8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To feil blir ikke en rett.

Om min sønn hadde brukt et lån (som ikke burde vært gjort i utgangspunktet) som et pressmiddel for å få viljen sin, hadde jeg blitt rasende.

Ja, jeg hadde gjort en feil ved å låne penger av ham, men det gir ham ikke frikort til å oppføre seg stygt, og komme med urimelige krav.

Anonymkode: aa9f8...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor var det sønnen som var problemet her? 

Anonymkode: 812ee...423

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om min sønn hadde brukt et lån (som ikke burde vært gjort i utgangspunktet) som et pressmiddel for å få viljen sin, hadde jeg blitt rasende.

Ja, jeg hadde gjort en feil ved å låne penger av ham, men det gir ham ikke frikort til å oppføre seg stygt, og komme med urimelige krav.

Urimelige krav? Hvis jeg har forstått det rett har foreldrene lånt penger av ham for å betale for en reise som ble kansellert. Så han får ingen reise, men heller ikke pengene igjen eller noe annet (det han ville ha) som kompensasjon?

Han skal liksom bare gi bort disse pengene, da, mener du?

Anonymkode: 9ee10...796

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfar lånte også penger fra min bedre halvdel i sin tid, da min bedre halvdel var ung. Min svigerfar var alkoholiker, er død nå. Det er helt feil at foreldre skal låne penger av sine barn. Prøv å kom i prat med nabobarnet og sjekk om foreldrene betaler penger tilbake, og om han har det bra. Føl litt på det om du skal anmelde til barnevernet.

Anonymkode: cab12...b29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urimelige krav? Hvis jeg har forstått det rett har foreldrene lånt penger av ham for å betale for en reise som ble kansellert. Så han får ingen reise, men heller ikke pengene igjen eller noe annet (det han ville ha) som kompensasjon?

Han skal liksom bare gi bort disse pengene, da, mener du?

Anonymkode: 9ee10...796

Selvfølgelig ikke.

Jeg tenkte på det ts beskrev. 

Sønnen sa at han ville ett eller annet, mor sa nei.

Sønnen sa:da skal jeg ha tilbake pengene mine, og mor svarte at "de får du når vi får dem tilbake ", men gutten fortsatte fremdeles å krangle.

Altså brukte gutten lånet som et pressmiddel for å få viljen sin, og det hadde jeg ikke godtatt som mor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut som at de har bestilt og betalt en utenlandsferie som har blitt kansellert pga korona. Det tar laaaaaang tid å få pengene tilbake. I mellomtiden har de lånt penger av sparekontoen til sønnen for å bruke på en annen ferie i stedenfor den som ble kansellert. Når de får pengene tilbake fra kansellert ferie innbetaler de til sønnens konto. Helt greit synes jeg i en spesiell situasjon hvor man har midlertidig tapt penger. 

uansett ikke noe du har noe med. 

Anonymkode: 67e23...fbd

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, vi snakker om en hormonell 13 åring her... Hadde vært noe annet hvis de har lånt av sønnen på 40, selv om jeg ikke synes noe om det heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...