Gå til innhold

2700 i Ålesund og 4000 i Kristiansand pr.natt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

+250 i parkering. Her hadde norsk reiseliv en gyllen mulighet til å vise seg frem for nordmenn.

De hadde i praksis monopol på nordmenns ferie. 

De benyttet muligheten til å flå de ferierende. Tror mange har sittet i norske campinghytter på Sørlandet i regn, betalt idiotisk mye og bestemt seg for aldri igjen.

Det blir utlandet igjen neste år. Og årene etterpå.

Vil ikke høre mere syting fra norsk reiseliv. De hadde en unik mulighet i år, og de strøk. Grådigheten tok overhånd.

Anonymkode: fb094...4aa

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Måtte betale 4600 kr for familierom i Kristiansand i går pga bilproblemer og akutt behov for ekstra overnatting . Fikk rom med ødelagt dusjhode og kun kaldt vann, lampe som var knukket, tørkestang på bad som hang kun på ene siden. Sa fra i resepsjonen og hun sa takk, var ikke snakk om avslag. 

Sørlandet ødelegger seg selv nå, hvem har vel råd til å feriere med slike priser?! 

Men fullbooket er det visst 🙄

Anonymkode: aad6f...5db

• Liker 5
Skrevet

Jeg booket akkurat til sammen 5 netter i Ålesund og Bergen for under 4000,- til sammen. Hotellene var dyre, så nå ble de AirBnB. Har leid hele leiligheter sentralt plassert. Anbefaler alle å sjekke ut AirBnB om hotellene er dyre. Min "smertegrense" for hotellrom er 12-1300,- for et tomannsrom inkl. frokost.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

+250 i parkering. Her hadde norsk reiseliv en gyllen mulighet til å vise seg frem for nordmenn.

De hadde i praksis monopol på nordmenns ferie. 

De benyttet muligheten til å flå de ferierende. Tror mange har sittet i norske campinghytter på Sørlandet i regn, betalt idiotisk mye og bestemt seg for aldri igjen.

Det blir utlandet igjen neste år. Og årene etterpå.

Vil ikke høre mere syting fra norsk reiseliv. De hadde en unik mulighet i år, og de strøk. Grådigheten tok overhånd.

Anonymkode: fb094...4aa

Bruk tid til å sjekke, natt til igår overnattet jeg på Borg sommerhotell ved Spjelkavik. Det kostet meg 590 kr og parkering var gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Det kostet meg 3350 kr for 10 netter i Bulgaria 😊

Anonymkode: 99732...3b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så akkurat på hotell til 695 i Molde.. 

Anonymkode: 295a8...af8

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke helt uenig. Vi hadde bla to netter i Stavanger på tampen av turen hjem fra Sørlandet nå nylig, og totalt sett kostet de dagene oss nesten 10’. Booket hotellet for noen uker siden, og det var få alternativer med gåavstand til byn med plass til fire for en OK pris. Endte opp med knappe 4000,- for to netter inkl frokost. Hiv på en dag i kongeparken, og middager på restaurant og en is her og der så føler man seg tilslutt nokså flådd når man tilslutt summerer herligheten. Det kunne selvsagt vært gjort rimeligere, men vi slo likevel ikke på stortrommen. Middag for fire under 1000,- er nesten umulig hvis man ikke skal gå på mac’en.

Anonymkode: ef047...97e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betalte 4000 for 7 netter i Finland, pluss bensin da👍😊

Anonymkode: a9c37...d45

Skrevet

Enig! Noen spår at i år har nordmenn fått øynene opp for norsk ferie og kommer til å velge det neste år.... Nope, det tror jeg faktisk ikke. Vi hadde heldigvis booket hotell tidlig i mai. Fikk stort, flott familierom i Stavanger for kr. 990,- med frokost for 4 stk. Veldig god pris. I Kristiansand fikk vi 2 netter på hotell for kr. 3500,- Ikke så billig, men prisene føk i taket nå i juli! De prisene de operer med nå er galematias! Men folk betaler..... utrolig nok. Drømmer allerede om syden neste år. 🙂

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sommeren 2019: Fire netter i Roma for 192 euro på et rent og pent hotell med enkel standard i et bra område.

Sommeren 2020: To netter på i furuhelvete i Jotunheimen for 4.800 kr.

Jeg vet hva jeg velger sommeren 2021....

Anonymkode: 1ab55...e7f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker helt det samme. Latterlig høye priser. Vi prøvde Airbnb for første gang i år, litt over 2000kr for en fin leilighet. Måtte betale 1500kr PR natt på Ok hotell, og dette var billig.
Så flere steder det kostet 8-9000kr for 2 netter. Helt uaktuelt å kaste bort pengene på det. Dårlig service og dårlig standard også. Vi dro hjem tidligere pga vi ikke gadd betale 4000kr natta. Når det uansett også var dårlig vær. 

Anonymkode: 351a8...930

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betalte 4000 for 7 netter i Finland, pluss bensin da👍😊

Anonymkode: a9c37...d45

Hva har bensin med hotellprisene å gjøre?

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke hotellprisene har vært så ille i flere av eksemplene her. Vi betaler stort sett drøyt kr 2 000,- per natt rundt i Europa også. Når man går over 3 000 per natt på ordinære hoteller, blir jeg imidlertid litt grinete. Det jeg synes er mest frustrerende, er at maten er dyr. Det toppet deg på en veikro der lunsjen kom på rett under kr 1 000.- for fire. Elendige burgere og tidenes dårligste club-sandwich. Brukte oppskåret butikkbrød.

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Middag for fire under 1000,- er nesten umulig hvis man ikke skal gå på mac’en.

Anonymkode: ef047...97e

Det er ikke min erfaring, jeg og kona spiser ofte for omkring 400,- for oss to. Asiatiske restauranter tar typisk 130-190 kroner pr. hovedrett etter hva jeg har sett, og så kommer drikke i tillegg (ofte rundt 39,- for en brus). Så omkring 200,- per person. Klart, skal man ha forrett eller dessert så blir det verre. Porsjonene er dog normalt såpass store at vi sjelden orker mer enn hovedretten. Alkohol vil selvsagt dra prisen langt avgårde, men det er vel mindre aktuelt for de fleste på familiemiddag. 

Endret av -jk-
  • Liker 2
Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Skremmende priser, TS. Før pandemien inntraff skulle jeg til Trondheim for å spille sjakkturnering som varte i 14 dager i sommer. Det ville ha kostet meg bare 3,000,- for en alright egen leilighet, men naturligvis grunnet pandemien så droppet jeg det og ser samtidig nå at den har blitt avlyst. (Ville aldri ha reist dit allikevel).

Er veldig viktig å planlegge i god tid og handle i god tid. Helt uaktuelt for meg å betale for et hotellrom på dagen. Da vil det fort bli ifra 1,000,- og oppover. Mye bedre å se etter alternativer som AirBnB.

Men er helt enig med deg, TS. Dette her var en gylden mulighet for reisevirksomheten og få bedre rykte, men det ødela dem virkelig for seg selv noe fryktelig. Til bedrifteiere ikke klag om dere går konkurs pga. manglende interesse av nordmenn. Dere kan ikke forvente at vi skal betale 3x-4x normal pris. Skjønner meg ikke på folk er villig til å reise hit i det hele tatt for å betale blodpriser.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok tilbud og etterspørsel, hotellene har tapt mye penger og vil selvsagt gjerne ha 5000 kroner for rommet hvis folk er villig til å betale. I konkurranse med utlandet vil prisene deres gå nedover igjen etter hvert. Her har det kun blitt dagsturer og overnatting hjemme i sommer. Kombinasjonen hotellprisene, flyprisene, stappfullt av nordmenn på alle turiststeder og buss for tog med sosial distansering sørget for det.

Anonymkode: e49ad...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kristiansand er vel fullt stort sett hver sommer pga dyreparken.Så de kan vel ta akkurat det di ønsker. I år har det tatt helt av,spisestedene melder om 17.mai hver dag.

Vi er på Vestlandet bor heldigvis privat.

Men på vei opp stoppet vi på Big Bite i Bergen,400kr for mat og brus til 2 voksne og 1 barn,holdt på å få sjokk. 
Får knapt en burger ute nå som ikke koster minimun 179. Kanelsnurr til en 50 lapp på bakeri.

Nei neste år blir det Kroatia igjen.

Anonymkode: dd0f7...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Kristiansand, leier ut nesten ny leilighet på 35 kvm (4 sengeplasser). Rett over 1000 kr natta. Vet jeg kunne tatt mer, men jeg driver ikke skittent spill. Uansett: noen av naboene mine leier også ut, og vet at flere fortsatt har ledig kapasitet nå i sommerferien. Er så enkelt som å bruke Airbnb i stedet for vanlig hotellbooking 🙂

Anonymkode: 4d91d...281

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde i campinghytter (950 kr natten) og telt (420-460 kr natten), og brukte ikke mer enn vanlig ferie i utlandet. 

Det er jo hva man velger. Vi tenkte at når vi først skulle ha en annerledes ferie var det kjekt å ikke bo på hotell for en gangs skyld. Det var det også. 

Familie på 4

Anonymkode: 09b4a...838

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt flere overnattinger i sommer, familie på 4. Den billigste var fint hotell, Scandic, midt i Oslo sentrum. 1500 for familierom inkl frokost. Så dro vi nordover - da begynte prisene å stige. Utenfor Lom, en leilighet på en gård, 5000 for to netter. Det var det eneste ledige vi fant. I Norddal, mellom Geiranger og Åndalsnes, 1600 for rom på et shabby vandrerhjem, med dusj og do på gangen. Campinghytter til 1200 per natt der du må betale 250 per person for sengetøy, og 600 kr for vask etterpå. Sunnmøre er kjempedyrt! Vi fikk forresten ikke bruke eget medbragt sengetøy pga corona, og måtte leie. 

Helt OK med norgesferie, men pga prisnivået håper jeg vi kan reise utenlands neste sommer. Skjønner hvis flotte hoteller er dyre, men vandrerhjem og campinghytter med selvhushold bør ikke ta to tusen per natt hvis de vil at folk skall komme tilbake.

Anonymkode: 9836e...134

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...