Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her får ikke alle gjestene holde barnet uavhengig av corona, så tenker det ikke er så mye å stresse over :) for min del handler det ikke om sykdom, men en baby på et par mnd blir lett overstimulert og stresset, så jeg har alltid fulgt signalene til babyen og passet på at hen får pause mellom å bli holdt av fremmede, og så skal hen sove, spise, ha ny bleie osv, så totalt sett er det ikke så mye tid for alle andre å holde. Ville prioritert de "viktigste" som oldeforeldre, slekt du ser sjeldent pga avstand osv, og tatt det deretter.

I dåpen til yngste var det hele 5 av 52 gjester som fikk holde han da han ble hysterisk og fant ikke roen, endte med at jeg og pappaen satt på gangen med han på skift hvor folk kom ut og hilste på i roligere omgivelser uten å holde. Men vi fikk jo da ikke spise samtidig eller noe slikt. 

Anonymkode: 773a6...b56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ser ut til at flesteparten mener alle burde kunne holde baby. Vi skal se an hvorden ting er før navnefesten før vi bestemmer oss. 

Anonymkode: 7f7b2...e16

AnonymBruker
Skrevet

Her har alle som vi kjenner, som er friske og har nyvaskede hender, fått holde om de vil. Som flere sier, så er jeg omtrent ikke bekymret for korona for babyen sin skyld. 

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1386653220301372?via%3Dihub

Conclusion

Paediatric age group are liable to infection by COVID-19. However, the disease usually has a mild course with fever and cough are the most frequently observed symptoms. Intensive care unit and death are extremelyrare. 

Anonymkode: 7b890...ad8

Skrevet

Dette tenker jeg er helt opp til dere ...men ... hvis dere bekymrer dere over korona hvorfor har dere navnefest nå? Burde dere kanskje ikke ha utsatt det et par mnd? 

Jeg hadde informert gjester på forhånd om dere tenker at bare noen får holde barnet. Da slipper dere ubehagelige samtaler på selve dagen. Dere kan kanskje også informere om eventuelle hygiene tiltak som at f.eks alle må vaske hender / sprite hender før de kommer inn i lokalet. 

lykke til 😊

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2020 den 19.02, Twisted87 skrev:

Må man holde for å hilse på barnet 🤔

Det skjønner ikke jeg heller. Hva er greia med å la folk «holde» egentlig? Holder det egentlig ikke å hilse og se? 
Jeg mener folk som forventer å holde er egoister. En liten baby har absolutt ikke godt av å gå fra arm til arm. 

Anonymkode: 7f79e...f39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...