AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er veldig glad i å være alene - jeg trives godt i eget selskap(i motsetning til tidligere). Men, jeg er avhengig av å være rundt folk flere timer daglig for at jeg ikke skal bli gærn. Jeg synes det er veldig vanskelig å bo alene... spesielt i Oslo, der ting er litt mer upersonlig. Jeg har kjøpt leilighet og skaffet meg kjæledyr, så jeg har ikke mulighet til å flytte inn i kollektiv. Har vært hjemme hos foreldrene mine en uke nå, og det er så sinnsykt deilig å bare være i en familie. Har få venner i Oslo og har heller ingen kjæreste. Nekter å skaffe meg kjæreste fordi jeg er ensom (haha), da må det være riktig fyr. Er det noen som har det sånn som meg? Som har lett for å føle seg ensom? Anonymkode: 07a0d...9e3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Jeg skal dra tilbake til leiligheten nå og sitter nesten og griner fordi jeg er så redd jeg føler meg ensom. Starter heldigvis på skole om noen uker, men synes det blir vanskelig å skulle klare seg frem til det. Har dere som bor alene noen tips? TS Anonymkode: 07a0d...9e3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Sommerjobb? Frivillig i en hjelpeorganisasjon? Anonymkode: 5cb58...851
Herlighet Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Noe som har hjulpet meg før er å ringe noen. Skravle på tlf med bror/søster/far eller en venn, da føles det som jeg har vært sosial den dagen, selv om jeg ikke har det. Hva med podcast? Finne noe okei å høre på mens du gjør ting? Gå og ta deg en kaffe alene, småskravle med de som jobber der? Når jeg er hjemme så har jeg alltid radio på, så det er noe lyd og prating i bakgrunnen uansett hva jeg gjør.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Finn ut hvilke museer som har gratis inngang, og besøk ett pr uke. Lær noe nytt. Gå på biblioteket og sitt der og les i selskap med andre besøkende. Har du råd, gå på kafe i blant, sitt blant folk og hør på folkene rundt deg. Meld deg som besøksvenn for eldre om du har interesse for det. Vet ikke hvilken hjelpeorganisasjon som er den riktige, men kanskje Røde Kors? Kanskje du kan bli støttekontakt for en ungdom som trenger selskap? Dere kan finne på noe sammen, gå på kino og kafe. Du får betalt for det, det er en ekstrajobb. Du kan beholde ekstrajobben når skolen begynner igjen også, men bare jobbe i helgene som støttekontakt. Gå på konsert. Ta en øl, snakk med folk. Hvis du synes det er flaut å gå alene, si til folk at "venninnen min er visst blitt borte i mengden, men hun dukker vel opp igjen snart". Anonymkode: 24d48...c4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå