Gå til innhold

Bivirkninger av medisiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det varierer ut i fra medisin til medisin og fra person til person. Men sånn cirka hvor lenge varer bivirkninger? 

Anonymkode: a6cae...127

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ta kontakt med lege å spørre. Hvordan medisin er det? Og hvilke bivirkninger er det?

Anonymkode: 45fff...d6d

AnonymBruker
Skrevet

Det er antidepressiva. Sliter med søvnen. Både det å få sove og at jeg våkner mye tidligere enn jeg pleier. 

Skrevet

Etter min erfaring (når det gjelder både antidepressiva og alle andre medisiner jeg har opplevd bivirkninger på) varierer det veldig, også fra gang til gang med samme medisin. Opplevde f.eks. å ha den vanligste bivirkningen av den ene medisinen (mer enn 1 av 10 får den) fra første pille ble tatt til siste var ute av systemet tre år senere den første gangen, men opplevde å ikke få noen bivirkninger i det hele tatt den andre gangen jeg sto på den. I følge behandlerne jeg har hatt skal bivirkninger normalt vare i 2-3 uker, men så varte de plutselig kortere, lengre eller var konstante. Likte best han legen som var dønn ærlig og sa rett ut at man aner egentlig ikke, men man pleier å si noen uker for å være grei. 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme opplevelsen som Karve. Jeg startet opp med en antidepressiva og fikk noen bivirkninger som gikk over etter noen uker, men munntørrheten gikk ikke over. Det var skikkelig plagsomt å ha nærmest null spytt i munnen. Etter 8 mnd holdt jeg ikke ut lenger og sluttet på medisinene. Men jeg ble jo ikke bedre, så etter noen mnd så startet jeg opp igjen og da fikk jeg ikke munntørrhet som bivirkning i det hele tatt. 

Anonymkode: 97fe2...5c0

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det varierer ut i fra medisin til medisin og fra person til person. Men sånn cirka hvor lenge varer bivirkninger? 

husk å ta den om morgenen.

Anonymkode: 93ac6...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være fra "så lenge du tar medisinen vil du har bivirkninger" til "noen timer". Umulig å si

Anonymkode: 234a0...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...