Gå til innhold

Hvor mye har en dag med utskeielse å si for vektnedgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en stor porsjon med gryterett med kjøttdeig i og ris til + to cider igjen øl, en del biter med japp og litt chips. Ødelegger dette alt? 

Anonymkode: 8518a...b65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du blir like tjukk av en dag med utskeielser som du blir av en dag med å spise salat. Bare ikke gjør det hele tiden. :) 

Anonymkode: 91b02...405

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

*tynn av en dag med å spise salat.

Anonymkode: 91b02...405

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvor ofte disse "bare i dag"-dagene inntreffer.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at jeg kan redde det inn litt med å spise under det jeg pleier i morgen f.eks? Eller hjelper det ikke? 

Er ikke ofte det er utskeielser. Ikke nå når jeg holder på med vektnedgang. 

AnonymBruker
Skrevet

Har absolutt ingenting å si, som anonym sa du blir like feit av å spise usunt en dag som du blir tynn av å spise salat en dag. Spis normalt i morgen.

Anonymkode: f55fb...4ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Alt" ødelegger det ikke, men hvis du var i fettforbrenningsmodus, så vil det ta fra noen dager til noen uker før kroppen er i skikkelig fettforbrenningsmodus igjen.

Anonymkode: ad78c...2a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet at du trenger å ha muligheten til utskeielser kan du kanskje klarte å planlegge dem/ ta dem med i kostholdsplanen din?  Har du kontroll på når du skeier ut (og hvor stor utskeielsen er), så kan du klare å holde deg innenfor/ under det du forbrenner på en dag likevel :)  Hvis du f.eks skal holde deg under 1700 kcal, kan du velge å sette av 1000 til utskeielse og spise inntil 700 kcal resten av dagen. Velger du riktig, kan du spise mye mat for å komme opp i den summen. Pass på at du spiser nok, hvis du sulter deg for å kunne skeie ut vil du antageligvis spise altfor mye når du endelig skal "kose deg".

Anonymkode: 4a4eb...576

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har et slikt sug i kropp og sinn, vil "bare en dags utskeielser" vedlikeholde suget og gjøre det vanskelig å slippe taket i det og dermed kanskje friste en til å fortsette neste dag også. En må jo spise opp de få restene som er igjen etter i går, kan man tenke og dermed er man på vei til å skli ut. Det er vanskeligere å komme seg inn igjen på den smale stien, når man først er slumsete med grensene. Resultat er stagnasjon eller vektoppgang. Kan bli en vond sirkel å komme seg ut av og den kan vare lenge.

Skal man ned i vekt må man bestemme seg og kjøre linjen beinhardt. Da får man de ønskede resultater. 

Anonymkode: 02031...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned nesten 40 kg det siste året. Har hatt mine dager med utskeielser, men likevel klart å gå ned. For min del må jeg regne med lite nedgang eller litt oppgang når jeg skeier ut. Oppgang skyldes da vann i kroppen, og det kan ta noen dager før vannet slipper. Tenker at det er viktig å være obs på at dette er normalt slik at man ikke gir opp fordi vekta viser 2 kg mer noen dager etter utskeielser. 

Personlig tror jeg det er bra å ha noen dager med utskeielser så lenge det ikke blir for ofte. 

Anonymkode: 8fcf8...aa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mat er forbundet med hygge og glede og for min del er det uaktuelt å ikke en og annen sjelden gang skeie litt ut. Det er uansett det daglige som teller. Utskeielsene bør være planlagte. Hvis ikke så kan hva som helst for bli en grunn ti å skeie ut. 

Anonymkode: df942...a95

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Alt" ødelegger det ikke, men hvis du var i fettforbrenningsmodus, så vil det ta fra noen dager til noen uker før kroppen er i skikkelig fettforbrenningsmodus igjen.

Anonymkode: ad78c...2a2

Dette med "fettforbrenningsmodus" og at det tar lang tid å havne i, er bare bullshit. Jeg kunne ha sutta på én sukkerbit i timen og med andre ord vært langt utafor det menigheten kaller for "fettforbrenningsmodus" og allikvel gått ned i vekt. Etter en natts faste er kroppen som regel godt i gang med å forbrenne egne lagre igjen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned nesten 40 kg det siste året. Har hatt mine dager med utskeielser, men likevel klart å gå ned. For min del må jeg regne med lite nedgang eller litt oppgang når jeg skeier ut. Oppgang skyldes da vann i kroppen, og det kan ta noen dager før vannet slipper. Tenker at det er viktig å være obs på at dette er normalt slik at man ikke gir opp fordi vekta viser 2 kg mer noen dager etter utskeielser. 

Personlig tror jeg det er bra å ha noen dager med utskeielser så lenge det ikke blir for ofte. 

Anonymkode: 8fcf8...aa0

Jeg er så enig med deg, jeg kunne ikke levd over tid med et kostholds-regime som nektet meg enkelte matvarer fullstendig. Jeg slanket meg sakte men sikkert på mitt vanlige kosthold med noen justeringer. Mye mer grønnsaker, mindre av alt annet, og mye mindre av godis/ snacks o.l.  Jeg brukte lang tid på å komme ned i ønsket vekt, men da hadde jeg jo alt innarbeidet det kostholdet jeg skulle leve på for fremtiden, bare med rom for litt flere utskeielser :)  Har ikke hatt noe problem med å holde vekta stabil!

Anonymkode: 4a4eb...576

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en stor porsjon med gryterett med kjøttdeig i og ris til + to cider igjen øl, en del biter med japp og litt chips. Ødelegger dette alt? 

Det trenger ikke ødelegge noe særlig. Dette er slik man skal kunne leve livet. At man har er normalt sunt kosthold i ukedagene og har mulighet til å kunne ha seg noe godt i helgene, uten at man legger på seg av den grunn.

Jeg har selv opplevd at jeg enda har gått nedover selv med en dag og to med masse godt. Faktisk kan en dag som dette gi kroppen et lite sjokk med antall kalorier som øker, og hjelpe meg vektnedgang :) 

Anonymkode: c6654...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Setter pris på. Håper det ikke har ødelagt den god trenden. Inni vanlig dag i dag 😊

• Liker 2
Skrevet

Tror det er bra å skeie ut en gang innimellom. Så får man tilfredstiilt det man savner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...