Gå til innhold

Gått ned 7 kg ingen ser det!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt trist. Gått ned 7 kg og ingen ser det. Vil ned 7 kg til, men er de det vits når det ikke vises allikevel? 

Anonymkode: 6d6de...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ønsker å endre noe med deg selv så gjør det alltid for deg selv og aldri for andre

• Liker 34
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Folk legger ikke merke til sånne ting. Med mindre du er 50cm høy så synes ikke 7kg så godt dessverre. Du legger mer merke til slikt selv.

Og mener du folk skal kommentere vekten din uoppfordret? Det er ganske frekt å kommenetere andres vekt skjønner du, så man gjør det ikke med mindre personen har gått ned mye i vekt og man vet at det ikke er pga sykdom. Eller personen sier at den har gått ned i vekt og er tydelig stolt. Da sier man gjerne noe fint av ren høflighet.

Endret av loveli
Skrevet

Er du feit fra för er det jo neppe noen som ser du har blitt sju kilo mindre feit. 
Som skrevet ovenfor, det er uansett ikke normal folkeskikk og kommentere folks vekt.

• Liker 7
Skrevet

Nå vet jeg ingenting om Hva du veier iht til vekt (vekt nå og før), men 7 kg legger ikke folk rundt deg så mye merke til. For å ta min egen erfaring vedrørende når andre så det på meg, var når jeg nærmet meg 12-13 kg. Har alltid vært veldig overvektig, men på mitt størte veide jeg 118 kg. Det var først når jeg var rundt 105 kg, og folk begynte å spørre om jeg hadde gått ned noe, eller kommenterte at jeg så slankere ut. Men de fleste så det ikke tydelig før jeg lå på ca 100 kg. Er fortsatt overvektig, men nå på 94 kg (før jeg ble gravid riktignok)

En 5.-10 kg kan fort kanskje synes på noen som egentlig ikke trenger å gå ned så mye/ikke må gå ned, men er du veldig overvektig så kan det tas litt tid før folk legger merke til det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt trist. Gått ned 7 kg og ingen ser det. Vil ned 7 kg til, men er de det vits når det ikke vises allikevel? 

Når det «bare» er 7 kg, så kan folk fint legge merke til det, men da er det kanskje også såpass liten endring at de kanskje ikke er helt sikker på det. Kanskje du har krympet veldig over hele kroppen, og ja det syns ikke kjempe lett for alle andre. Og man vil ikke begynne æ nevne noe, om det ikke er samt. Og ikke minst så har du flere som kan få tilbakefall om noen påpeker at de har gått ned, som en bekreftelse på at de er feite, og da går det kanskje opp igjen. Var et innlegg om akkurat dette hos Silje og de gode hjelperene, ei som ville at folk skulle slutte å kommentere at hu hadde gått ned i vekt. For når hun går opp sier ingen nor, men nedover, da ska alle påpeke det, «så fin du ser ut da», ja altså så hun ikke fin ut fra før da liksom? 

Mange som bare rett og slett ikke tørr å si noe, for man aner ikke alltid hvordan personen man snakker til vil ta det, kanskje de blir fornærma, kanskje ikke. I disse dager blir folk krenka og får angst av absolutt alt. 

Det absolutt aller viktigste her er deg. Ser du det? Er du fornøyd? Merker du at klær sitter lettere? Merker du at du føler deg noe lettere? For i det hele så betyr alle andre rundt det ingenting. Det er du som er viktig her.

Og som noen som sliter selv med å prøve å gå ned, 7kg!! 🥳🥳🙌🏻 Så bra! Det er jo kjempe mye! Håper du forstår «bare» jeg skrev tidligere, for det er absolutt ingenting som er «bare» med det. 7 kg er vanskelig å få av og så alt for lett å få på! 

Anonymkode: 57cfd...6ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg, og ikke fått noen kommentarer. Jeg fortsetter jo med veknedgangen min. Er 10 kg unna målet mitt.

Anonymkode: 5007d...eb0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går det andre veien også? Man kan bare legge på seg til noen kommenterer det, og først da veier man for mye?

Går du ned i vekt for deg selv, eller går du ned i vekt for andre? Det er en uting å kommentere andres vekt, så folk rundt deg har nok heller bare god nok folkeskikk til å holde slikt inni seg. Eller du har slanket bort muskler i stedet for fett ved å gå ned i vekt på en usunn måte. Har du målt deg? Blir klærne løsere? Eller ser du deg bare blindt på vekta?

Anonymkode: a5fbe...5d4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gikk ned 35 kg da jeg var kreftsyk og da fikk jeg mange tilbakemelding fra folk som ikke visste at jeg var syk. Var veldig surrealistisk egentlig. Fikk positive tilbakemeldinger om hvor utrolig flink jeg hadde vært osv. Visst ikke helt hvordan jeg skulle respondere på det hele så jeg bare smilte.  

Anonymkode: bf2aa...ad8

• Liker 7
Skrevet

Kan godt være at folk ser det selv om de ikke sier noe. Personlig kommenterer jeg aldri folks kropp med mindre de tar det opp selv, uavhengig om jeg ser at de har gått opp/ned eller ikke. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle en terskel hvor det synes lite. Jeg er rundt 23 i BMI og bærer mye på baken og låra. Går jeg ned 5 kg så merker jeg det godt på jeans, men synes ikke ellers på bilder eller i speilet. Går jeg opp 5 kg så blir jeg litt fyldigere i ansiktet og får fortsatt ikke kommentarer, men det ser jeg med mine egne to øyne. 

De fleste kan variere vekten sin med 2-4 kg i vannvekt pga hormonsyklus hver mnd så det er ikke alle som kommenterer på litt endring. 

Går du ned i vekt så gjør det for din del/din helse sin del. 

Stå på! 

Anonymkode: 9bbf7...a42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du forventer folk skal si til deg som ikke er frekt å si om en persons utseende?

Anonymkode: 60ff9...125

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må gå ned de kiloene for din egen del, ikke andres. Jeg kommenterer ikke andres vekt og det er ikke sikkert andre legger merke til at du har gått ned. Jeg gikk ned 12 kilo for to år siden men ingen sa noe. 

Anonymkode: d214e...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mye å ta av, vil det ta lenger tid før det vises. Selv om du kanskje har jobbet mye mer enn noen som trengte å miste litt mindre.

Ikke gå ned fordi du vil imponere andre. Gjør det fordi du vil føle deg bra selv. Kan love deg at helsegevinsten er mye mer verdt. 

Selv kvitta jeg meg med flere kg uten å vite det engang, og ja, jeg var overvektig. Andre så det først. Hadde bare lagt om litt på livsstilen uten å tenke mer på det. Det ga meg motivasjonen til å trene igjen, og nå er både det og andre ting i hverdagen mye lettere. Ha fokus på rett sted (deg selv). Ikke hva alle andre syns. Livet ditt er mye mer verdt enn det :) 

Anonymkode: a156b...8f7

• Liker 1
Skrevet

Har aldri noen gang i livet kommentert andre sin vekt offentlig, neppe privat heller for den del om de ikke selv tar dette opp. Det er så følsomt for mange, og man skal virkelig trå varsomt. For her kan man virkelig såre mennesker hardt om man trår feil. De fleste har så pass folkeskikk at de faktisk ikke gjør dette, de holder kjeften sin, Legg merke til de som kommenterer at andre er blitt feite! Dette er psykopater eller mennesker som har et mobbe gen i seg. Bare legg merke til det neste gang dere overhører dette.

Blir litt som om kona spør "synes du jeg er blitt feit" Da skal du tenke deg veldig godt om før du svarer :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommenterer ALDRI noens vekt før de evt kommer til meg og er stolte av vektnedgang, da får de «bra jobba» etc. Men å bare kommentere at kroppen til en person har forandret seg er risky, vi veit ikke hvorfor du har gått opp/ned i vekt. 

Anonymkode: 67e84...09f

• Liker 5
Skrevet

Godt mulig folk rundt deg har lagt merke til vektnedgangen din men vegrer seg for å kommentere det. Vekt og kropp er veldig sensitiv og personlig, og de fleste er oppdratt til å ikke kommentere andre menneskers utseende og vekt. Dessuten skal det ingenting til før man sier noe som oppfattes feil og dermed tråkker i salaten med begge beina

En annen ting er at hvis man har endel ekstra kilo på kroppen så er ikke 7kg vekttap så synlig for andre selv om man merker det godt selv. Det må nok mere kilo til og gjerne 1-2 klesstørrelser mindre før andre legger merke til det (men ikke sikkert du får kommentarer da heller pga det med at folk ikke bemerker vekt av frykt for å såre deg). Hvis man er slank/tynn fra før av så er 7kg vektnedgang mere synlig. Og da er ofte kommentarer av den bekymrede arten

Men jeg synes ikke du skal droppe slanking hvis du er overvektig bare pga andre ikke har kommentert det Ts, det er jo for din egen del og for helsegevinsten normalvekt gir deg fokuset bør ligge, ikke hva andre legger merke til og ikke 

Jeg synes i allefall du har vært flink som har tatt tak og allerede gått ned 7kg, det er en bra innsats :) Hvis du har behov for å gå ytterligere ned i vekt for helsa sin del så håper jeg du fortsetter i den gode stimen du er i nå uavhengig av hva de rundt deg legger merke til eller ikke 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, skruf skrev:

Godt mulig folk rundt deg har lagt merke til vektnedgangen din men vegrer seg for å kommentere det. Vekt og kropp er veldig sensitiv og personlig, og de fleste er oppdratt til å ikke kommentere andre menneskers utseende og vekt. Dessuten skal det ingenting til før man sier noe som oppfattes feil og dermed tråkker i salaten med begge beina

En annen ting er at hvis man har endel ekstra kilo på kroppen så er ikke 7kg vekttap så synlig for andre selv om man merker det godt selv. Det må nok mere kilo til og gjerne 1-2 klesstørrelser mindre før andre legger merke til det (men ikke sikkert du får kommentarer da heller pga det med at folk ikke bemerker vekt av frykt for å såre deg). Hvis man er slank/tynn fra før av så er 7kg vektnedgang mere synlig. Og da er ofte kommentarer av den bekymrede arten

Men jeg synes ikke du skal droppe slanking hvis du er overvektig bare pga andre ikke har kommentert det Ts, det er jo for din egen del og for helsegevinsten normalvekt gir deg fokuset bør ligge, ikke hva andre legger merke til og ikke 

Jeg synes i allefall du har vært flink som har tatt tak og allerede gått ned 7kg, det er en bra innsats :) Hvis du har behov for å gå ytterligere ned i vekt for helsa sin del så håper jeg du fortsetter i den gode stimen du er i nå uavhengig av hva de rundt deg legger merke til eller ikke 

Helt enig med deg! Vektnedgang er noe som man gjør for egen trivsel og helse sin del og bare det! Tok selv tak i moderat overvekt for en del år siden, og kom meg ned 15 kilo. Så utrolig mye bedre å trives med og fjellturer og trening gikk utrolig mye lettere :)  Min gamle mor var veldig bekymret over nedgangen og lurte på om jeg var blitt syk :) Andre kommenterte nedgangen, mens atter andre snakket som om jeg var den gamle "feite". Så var de med på en treningstur og ble ettertrykkelig parkert på løpingen. Tynn er ikke det samme som automatisk god kondis :) 

• Liker 2
Skrevet

Begynte ikke å få kommentarer før jeg hadde gått ned nærmere 20 kilo. 7 kilo er ikke så mye hvis man er stor dessverre.

Men altså, du gjør jo dette for deg selv og ikke for at andre skal se det? 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeld. Dere har rett. Jeg ser vel ikke selv heller så lett om andre har gått ned. Og kommenterer det ikke heller. Litt ubetenkt der. 

Jeg gjør det så klart for min egen del så sånnsett uviktig hva andre tenker. Så må jo fortsette med nedgang. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...