AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Er en jente som er glad i å møte nye mennesker og liker å være sosial. Jeg kjenner på en ensomhet i hverdagen og en håpløshet jeg ikke klarer å finne noen løsning på akkurat nå. Merker at jeg liker å gi av meg selv, og har ingen problemer med å by på meg selv. Problemet er bare at jeg nesten ikke har noen som gir respons. Ihvertfall ikke ønsket respons.. Jeg har venninner, men disse er ikke aktive på sosiale medier. Det har faktisk gått så langt nå at jeg er der hvor jeg skammer meg over å legge ut enda en selfie, og tenker at det er så innmari tydelig, når det nesten ikke er noen likes. Og at det er lett å tro at jeg er Viggo venneløs, for bekreftelsen ligger litt i at det er få likes, selfies og kun et bilde av en venninne. Ikke alle liker SOME, så man kan jo Kansje bruke dette som et argument, men jeg vil gå så langt som å si at det spiller egentlig også en større rolle ikke bare at du har venner som trykker like, og kommenterer, men også hva slags type venner du har..t Jeg kjenner på så mye skam, Synes det er kjempeflaut.. De fleste som jeg kommer i iontskt med, har ikke insta. Dette føler jeg er en trend hos de jeg virkelig får kontakt med. De er også langt fra aktive der, og jeg er så sykt utsulta på å leve det livet ieg ønsker, og får sånnsett aldri god kjemi med de som er aktive på insta.. Skjønner ikke hvorfor.. Antakeligvis på grunn av blindsoner, selvfølgelig.. For det er det jeg føler på, at jeg har ikke når opp, mangel og mistet retten til å føle meg kul og ønsket,rett og slett.. Noen som kjenner seg igjen? Noen med innspill? Anonymkode: a569c...965
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Skjønner ikke innlegget ditt. Er du sur på vennene dine fordi dem ikke er på SOME? Anonymkode: 1654c...24e 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke innlegget ditt. Er du sur på vennene dine fordi dem ikke er på SOME? Anonymkode: 1654c...24e Nei, jeg er håpløs i situasjonen om at jeg føler på at Instagram viser meg alt hva jeg føler jeg ikke får akkurat nå.. Likes kommentarer.. Kjenner liksom at det er flere kontoer som får mange kommentarer fra folk som er bekjente, ogsånsitter jeg har med maks 8 likes Kansje 10..herregud.. Anonymkode: a569c...965
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Og det er ikke bare Instagram, det er sosiale medier så jeg lurer på hva andre egnrtlig gjør for å få venner som også er aktive inne på insta? For jeg klarer tydeligvis ikke å opparbeide kjemi med sånne typer folk. Det e vodnt å ikke kunne ha kommentere og mange likes, føler at jeg skammer meg istedet. Liker ikke den trenden og er ute etter råd og tips Anonymkode: a569c...965
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Hvorfor ikke bra kutte ut insta for en stund? Virker ikke som det er bra for deg Anonymkode: 1654c...24e 18
semperflorens Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Så problemet ditt er at du vil ha kule venner, men ikke er kul nok til at de kule folka vil være venner med deg? Løsningen ligger heldigvis hos deg selv: du må bli kulere. Hvordan? Aner ikke. Jeg har aldri vært særlig kul, som min helt sikkert utdaterte bruk av ordet kul beviser. Men lykke til med forvandlingen! 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, semperflorens skrev: Så problemet ditt er at du vil ha kule venner, men ikke er kul nok til at de kule folka vil være venner med deg? Løsningen ligger heldigvis hos deg selv: du må bli kulere. Hvordan? Aner ikke. Jeg har aldri vært særlig kul, som min helt sikkert utdaterte bruk av ordet kul beviser. Men lykke til med forvandlingen! Er bare vanligere å møte på nye mennesker som ikke allerde har en gjeng, og har de det så er de reserverte. Er ikke i jobb akkurat nå, skal ta opp fag selv, og vi har corona, alt er nedstemt. Enda vanskeligere er det når du i tillegg vil ha venninner som bare er aktive på insta og tør å ha en konto å melde fra og med. Hvis dette er å være kul, så ja. For meg handler det om å ville dele og å være sosial og inspirerende. Derfor er det så plagsomt å møte på folk som ikke har insta og som mener det er overfladisk. Tror heller at de ikke tør å være ærlig med det. Anonymkode: a569c...965
semperflorens Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare vanligere å møte på nye mennesker som ikke allerde har en gjeng, og har de det så er de reserverte. Er ikke i jobb akkurat nå, skal ta opp fag selv, og vi har corona, alt er nedstemt. Enda vanskeligere er det når du i tillegg vil ha venninner som bare er aktive på insta og tør å ha en konto å melde fra og med. Hvis dette er å være kul, så ja. For meg handler det om å ville dele og å være sosial og inspirerende. Derfor er det så plagsomt å møte på folk som ikke har insta og som mener det er overfladisk. Tror heller at de ikke tør å være ærlig med det. Anonymkode: a569c...965 Men for å være inspirerende må du, vel, være inspirerende ... Du høres ut som en som skylder på en masse omstendigheter for at du ikke er der du vil være i livet, og det er alt annet enn inspirerende. 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 6 timer siden, semperflorens skrev: Men for å være inspirerende må du, vel, være inspirerende ... Du høres ut som en som skylder på en masse omstendigheter for at du ikke er der du vil være i livet, og det er alt annet enn inspirerende. Ser den. Men dette er jo ikke noe jeg viser på insta da. Er det virkelig ingen andre som kjenner seg igjen i det å ønske seg flere ä vise <frem på insta>? At du liksom ikke er kul nok, og jeg aner ikke h a so skal til heller. Jeg har prøvd å bli kjent, men tror at du oppfattes som desperat om du ikke allerede har en gjeng fra før av. Dette pluss hvis du ikke er der hvor du har en selvtillit allerede. Greia med drt er jo at jr ghsr seøvtiølitt, men det er jo ikke så rart at du ikke har seøvtiølitt på akkurat drt området, når det er noe du oppfatter som noe du jobber med, og derfor også noe du er avhengig av andre for å løse. Men kasnje det er nettopp denne innstillingen. Trodde jeg skulle få noen tips og innspill til hvordan få til flere venner Anonymkode: a569c...965
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 Kutt ut sosiale medier og lev i det virkelige liv med virkelige mennesker. Det kan være litt vanskelig i starten men etterhvert vil du se verdien. Jeg kan forstå at du vi vise deg frem på insta men det er en midlertidig tilfredstillelse hvor du blir avhengig og ensom av det. Gjør det til et spennende prosjekt å være sosial, få venner i det virkelige liv. Jeg tror savnet ditt etter "et kulere" sosialt liv handler om noe mer. Det er det du må finne ut av. Ta en pause fra sosiale medier. Slett det fra telefonen din og finn ut hvem du er. Du vil se at du er et spennende og flott menneske. Vennene finner du på veien. Les deg opp på smartphone addiction.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 5 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev: Kutt ut sosiale medier og lev i det virkelige liv med virkelige mennesker. Det kan være litt vanskelig i starten men etterhvert vil du se verdien. Jeg kan forstå at du vi vise deg frem på insta men det er en midlertidig tilfredstillelse hvor du blir avhengig og ensom av det. Gjør det til et spennende prosjekt å være sosial, få venner i det virkelige liv. Jeg tror savnet ditt etter "et kulere" sosialt liv handler om noe mer. Det er det du må finne ut av. Ta en pause fra sosiale medier. Slett det fra telefonen din og finn ut hvem du er. Du vil se at du er et spennende og flott menneske. Vennene finner du på veien. Les deg opp på smartphone addiction. Skjønner hvor dette kommer fra. Vet ikke helt hva jeg skal si.. Det er ikke avhengighet til sosiale medier hemme rkansje mer at jeg følte meg utelatt, men skjønner at når dette ikke er noe som er strengt tatt nødvendig, og kan bli ansett som en hobby og ikke reelt, at det derfor ikke er viktig, for enkelte. Takk for tips og råd Anonymkode: a569c...965
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hvor dette kommer fra. Vet ikke helt hva jeg skal si.. Det er ikke avhengighet til sosiale medier hemme rkansje mer at jeg følte meg utelatt, men skjønner at når dette ikke er noe som er strengt tatt nødvendig, og kan bli ansett som en hobby og ikke reelt, at det derfor ikke er viktig, for enkelte. Takk for tips og råd Anonymkode: a569c...965 Det er en helhet. Noen ting som virker gøy og gir oss gode følelser i øyeblikket hindrer oss i øyeblikket etter. Dette handler om relasjoner og følelser. Jeg mener ikke å si at du er avhengig av sosiale medier, det vet kun du. Relasjoner fungerer ikke på sosiale medier. Dersom du fikk valget mellom gode opplevelser i det virkelige liv sammen med venner, og dele det samme på sosiale medier med de samme vennene, hva ville du ha valgt? Anonymkode: bfe59...357 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en helhet. Noen ting som virker gøy og gir oss gode følelser i øyeblikket hindrer oss i øyeblikket etter. Dette handler om relasjoner og følelser. Jeg mener ikke å si at du er avhengig av sosiale medier, det vet kun du. Relasjoner fungerer ikke på sosiale medier. Dersom du fikk valget mellom gode opplevelser i det virkelige liv sammen med venner, og dele det samme på sosiale medier med de samme vennene, hva ville du ha valgt? Anonymkode: bfe59...357 Hva mener du med at relasjoner ikke fungerer på sosiale medier? Interessant hva du sier her, men får ikke helt tak i hva du egentlig mener er poenget i denne setningen. Det er jo et verktøy for sosiale medier. Dersom jeg fikk valget mellom gode opplevelser i det virkelige liv sammen med venner, og dele det samme på sosiale medier med de samme vennene, føler jeg at det riktige valget ville være å si <det virkelige livet> sant? Skjønner ikke helt hva du vil frem til, når dette blir litt motsigende hos meg, ettersom poenget med å dele på sosiale medier, er nettopp at dette er noe du faktisk opplever. Lagde dette mening? Hvis ikke: Kan du spørre på en annen måte tror du, så jeg klarer å svare på det du spør om? Anonymkode: a569c...965
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en helhet. Noen ting som virker gøy og gir oss gode følelser i øyeblikket hindrer oss i øyeblikket etter. Dette handler om relasjoner og følelser. Jeg mener ikke å si at du er avhengig av sosiale medier, det vet kun du. Relasjoner fungerer ikke på sosiale medier. Dersom du fikk valget mellom gode opplevelser i det virkelige liv sammen med venner, og dele det samme på sosiale medier med de samme vennene, hva ville du ha valgt? Anonymkode: bfe59...357 TS her igjen, helt ærlig føler jeg ikke at UD har en forståelse for savnet og at du ikke vet hvor og hva slags valuta som ligger i hva jeg prøver å fortelle deg. Skjønner at hva jeg sier, kan oppfattes overfladisk, tullete og tilogmed uvitkig detaljer, men det er reelt, når du virkelig ønsker å oppleve mer! Du har jo ikke insta for å poste løken du spiser. Du har jo for å dele øyeblikk. Kan sammenlikne dette med ferie: Du drar på ferie for å oppleve litt annet enn hverdagen. På samme måte som at hver dag ikke er en insta vennlig dag, er det over middels greit å kunne dele, motta og få kommentarer og likes på insta. Skjønner at det er tabu å snakke om sånne ting, ellers så er dette et stort gap i generasjonsforskjell, som gjør at vi ikke klarer å se hverandres verdigrunnlag og derfor ikke kommer til å forstå hverandre noe særlig mer på dette. Anonymkode: a569c...965
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en jente som er glad i å møte nye mennesker og liker å være sosial. Jeg kjenner på en ensomhet i hverdagen og en håpløshet jeg ikke klarer å finne noen løsning på akkurat nå. Merker at jeg liker å gi av meg selv, og har ingen problemer med å by på meg selv. Problemet er bare at jeg nesten ikke har noen som gir respons. Ihvertfall ikke ønsket respons.. Jeg har venninner, men disse er ikke aktive på sosiale medier. Det har faktisk gått så langt nå at jeg er der hvor jeg skammer meg over å legge ut enda en selfie, og tenker at det er så innmari tydelig, når det nesten ikke er noen likes. Og at det er lett å tro at jeg er Viggo venneløs, for bekreftelsen ligger litt i at det er få likes, selfies og kun et bilde av en venninne. Ikke alle liker SOME, så man kan jo Kansje bruke dette som et argument, men jeg vil gå så langt som å si at det spiller egentlig også en større rolle ikke bare at du har venner som trykker like, og kommenterer, men også hva slags type venner du har..t Jeg kjenner på så mye skam, Synes det er kjempeflaut.. De fleste som jeg kommer i iontskt med, har ikke insta. Dette føler jeg er en trend hos de jeg virkelig får kontakt med. De er også langt fra aktive der, og jeg er så sykt utsulta på å leve det livet ieg ønsker, og får sånnsett aldri god kjemi med de som er aktive på insta.. Skjønner ikke hvorfor.. Antakeligvis på grunn av blindsoner, selvfølgelig.. For det er det jeg føler på, at jeg har ikke når opp, mangel og mistet retten til å føle meg kul og ønsket,rett og slett.. Noen som kjenner seg igjen? Noen med innspill? Anonymkode: a569c...965 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen, helt ærlig føler jeg ikke at UD har en forståelse for savnet og at du ikke vet hvor og hva slags valuta som ligger i hva jeg prøver å fortelle deg. Skjønner at hva jeg sier, kan oppfattes overfladisk, tullete og tilogmed uvitkig detaljer, men det er reelt, når du virkelig ønsker å oppleve mer! Du har jo ikke insta for å poste løken du spiser. Du har jo for å dele øyeblikk. Kan sammenlikne dette med ferie: Du drar på ferie for å oppleve litt annet enn hverdagen. På samme måte som at hver dag ikke er en insta vennlig dag, er det over middels greit å kunne dele, motta og få kommentarer og likes på insta. Skjønner at det er tabu å snakke om sånne ting, ellers så er dette et stort gap i generasjonsforskjell, som gjør at vi ikke klarer å se hverandres verdigrunnlag og derfor ikke kommer til å forstå hverandre noe særlig mer på dette. Anonymkode: a569c...965 Hvorfor er dette så viktig for deg? Anonymkode: 48d94...468 4
semperflorens Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at relasjoner ikke fungerer på sosiale medier? Interessant hva du sier her, men får ikke helt tak i hva du egentlig mener er poenget i denne setningen. Det er jo et verktøy for sosiale medier. Dersom jeg fikk valget mellom gode opplevelser i det virkelige liv sammen med venner, og dele det samme på sosiale medier med de samme vennene, føler jeg at det riktige valget ville være å si <det virkelige livet> sant? Skjønner ikke helt hva du vil frem til, når dette blir litt motsigende hos meg, ettersom poenget med å dele på sosiale medier, er nettopp at dette er noe du faktisk opplever. Lagde dette mening? Hvis ikke: Kan du spørre på en annen måte tror du, så jeg klarer å svare på det du spør om? Anonymkode: a569c...965 Nettopp. Så da må du begynne å oppleve ting. Men måten du gjør det på, er ikke ved å klage på alt og alle rundt deg, men å ta tak i deg selv og din situasjon. For å ha innhold på insta, må du ha innhold i livet ditt først. Få deg en hobby, begynn å gjøre ting. Og oppsøk profesjonell hjelp hvis du ikke får det til. 3
Gjest Nala79 Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 Det er kanskje fordi majoriteten av mennesker idag vet at insta og disse andre SM bare er "fake "? Vi VET at det lykkelige bildet som blir lagt ut , ikke nødvendigvis speiler lykke. Det bare ser sånn ut. Når min venninne poster bilder av det fantastiske huset sitt( interiør) så vet jo vi nærmeste at huset hennes stort sett er bomba og at rotet bare er flyttet ut av bildet... Det samme med en annen venninne som poster søte memes med kjæresten sin, de veksler søte ord synlig for alle... mens vi vet hun gråter hver dag fordi hun lider i forholdet.. det er mye sånt! Så disse likes ... hva betyr de egentlig??
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 Akkurat nå, Nala79 skrev: Det er kanskje fordi majoriteten av mennesker idag vet at insta og disse andre SM bare er "fake "? Vi VET at det lykkelige bildet som blir lagt ut , ikke nødvendigvis speiler lykke. Det bare ser sånn ut. Når min venninne poster bilder av det fantastiske huset sitt( interiør) så vet jo vi nærmeste at huset hennes stort sett er bomba og at rotet bare er flyttet ut av bildet... Det samme med en annen venninne som poster søte memes med kjæresten sin, de veksler søte ord synlig for alle... mens vi vet hun gråter hver dag fordi hun lider i forholdet.. det er mye sånt! Så disse likes ... hva betyr de egentlig?? Nettopp.. Så hvorfor jakte på noe som ikke finnes på SoMe? Hvorfor la SoMe avgjøre hva som er viktig eller ikke lissom. Jeg lærte tidlig hvordan spillet på Instagram fungerte og derfor bestemte meg før å gjøre det motsatte. Jeg postet det jeg ville og ikke hva instagram forventet at jeg skulle legge ut. Det var en annen tråd på her på forumet ang lite likes på SoMe før en uke siden. Det visste seg etter 3 dager med tips å råd fra både meg å andre at vedkommende hadde lukket profil å der med falt hele tråden i grus. Anonymkode: 48d94...468
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #19 Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, semperflorens skrev: Nettopp. Så da må du begynne å oppleve ting. Men måten du gjør det på, er ikke ved å klage på alt og alle rundt deg, men å ta tak i deg selv og din situasjon. For å ha innhold på insta, må du ha innhold i livet ditt først. Få deg en hobby, begynn å gjøre ting. Og oppsøk profesjonell hjelp hvis du ikke får det til. Ja, du har rett. Takk for oppmuntring tips og råd. Greia er bare at jeg synes jeg har prøvd lenge og iherdig også, det er at jeg slipper ikke inn hos de som er aktive og deler på insta. Det er så utrolig vondt, for jeg føler meg hjelpesløs. Vet det kun er en følelse, og tenker jeg må begynne å om prioritere på tiden og hva jeg gjør. Økonomien min er god, det er resurssene det står på. Og det er sårt. Flaut, ydmykende og sjenerende. Tenkte Kansje det var andre som kunne hjelpe med tips og råd her inne som har erfaringer og har klart å få til endringen. Jeg må gjerne ta litt bilder liksom, men de venninneen jeg får kommenterer ikke og trykker ikke like, rett og slett fordi de ikke har insta. Somregel må jeg, med en venninne, kjempe en alvorlig kamp, for å få lov til å legge bilder ute på nettet i det hele tatt. Synes det er kjempekjederlig. Da er du like langt sånn status messing sett. Skal jobbe videre, og prøver å ta steg i riktig retning, men det er ingen hemmelighet at drt er stor konkurranse der ute. Og at hersketeknikker rundt dette er et stort fakta på flere områder og arenaer. Sier dette, fordi det er ikke bare jeg som føler på dette, jeg VET at det ligger en ekstrem valuta i likes kommentarer og at det ikke er så uviktig so alle skal ha det til. Ja, jeg gjør det hovedsakelig fordi jeg synes det er inspirerende, men det er også et verktøy som hjelper deg inn i selskapslivet sosialt. Det burde ikke være en grunn for å ikke få til, men da skal dt ogås være riktige personer. Det ville det samme alm å si at glasstak ikke finnes,dette VET vi er fakta. Anonymkode: a569c...965
Antiviruset Skrevet 23. juli 2020 #20 Skrevet 23. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en jente som er glad i å møte nye mennesker og liker å være sosial. Jeg kjenner på en ensomhet i hverdagen og en håpløshet jeg ikke klarer å finne noen løsning på akkurat nå. Merker at jeg liker å gi av meg selv, og har ingen problemer med å by på meg selv. Problemet er bare at jeg nesten ikke har noen som gir respons. Ihvertfall ikke ønsket respons.. Jeg har venninner, men disse er ikke aktive på sosiale medier. Det har faktisk gått så langt nå at jeg er der hvor jeg skammer meg over å legge ut enda en selfie, og tenker at det er så innmari tydelig, når det nesten ikke er noen likes. Og at det er lett å tro at jeg er Viggo venneløs, for bekreftelsen ligger litt i at det er få likes, selfies og kun et bilde av en venninne. Ikke alle liker SOME, så man kan jo Kansje bruke dette som et argument, men jeg vil gå så langt som å si at det spiller egentlig også en større rolle ikke bare at du har venner som trykker like, og kommenterer, men også hva slags type venner du har..t Jeg kjenner på så mye skam, Synes det er kjempeflaut.. De fleste som jeg kommer i iontskt med, har ikke insta. Dette føler jeg er en trend hos de jeg virkelig får kontakt med. De er også langt fra aktive der, og jeg er så sykt utsulta på å leve det livet ieg ønsker, og får sånnsett aldri god kjemi med de som er aktive på insta.. Skjønner ikke hvorfor.. Antakeligvis på grunn av blindsoner, selvfølgelig.. For det er det jeg føler på, at jeg har ikke når opp, mangel og mistet retten til å føle meg kul og ønsket,rett og slett.. Noen som kjenner seg igjen? Noen med innspill? Anonymkode: a569c...965 Så drit i sosiale media da! Slutt å furte Lev livet ditt i virkeligheten i stedet på disse glansbilde substituttene. Du har ikke noe å være flau over. Ingenting er mer patetisk en det jaget etter "likes" og snapskore. Jeg kjenner meg igjen angående det at jeg ikke er veldig mye på sosiale media. Litt snap med kjente er det jeg har. Fjesboka er inaktiv og har vært det lenge. Prater med mennesker i hverdagen, sosialiserer litt der sjansen byr seg og resten av livet bruker jeg på egne interesser. Har en insta som jeg bruker, men som bare viser mine interesser og ikke noe mer. Om det kommer "likes" der driter jeg egentlig i, går i allefall ikke inn for det. Liker du andre sine bilder, så liker de ofte tilbake og motsatt. Så det er egentlig helt verdiløst alt sammen. Det er bare en psykologisk greie og enda et jag. Vanvittig mye støy i hverdagen for de som driver med det, og de sitter med trynet ned i mobilen hele tiden, mens livet seiler forbi. "Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet" kommer de til å spørre seg selv om når de blir gammel, når de har snappet, tekstet og sittet hele livet foran en skjerm og ikke fått med seg halvparten av det som har skjedd rundt seg i vanlig sosialisering og omkvem med andre mennesker. Bare det å gå en tur, og si hei til et fremmed menneske eller slå av noen få ord, er 100 ganger bedre en masse meningsløst vas på sosiale media. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå