Gå til innhold

Har noen tatt botox i kjeven, mot gnissing av tenner??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har gisset så mye tenner de siste 5-6 årene at de har blitt betydelig kortere. Har konstant ømme tinningen og muskler i ansiktet. Ofte hodepine.  Jeg våkner av at jeg gnisser selv (at det blir så intenst at det vekker meg), men som oftest er det kjæresten som må slite med dette,. Han vekker meg, men 1 min senere er jeg på gnissing igjen. 

Har prøvd bittskinne. Hjelper lite. Kjevekirurgen min er i mot botox, så lenge man ikke har låsninge på dagtid, så får ingen henvisning drt. Derfor har jeg begynt å Google, men blir ikke klok

Smpørsmålene mine er derfor:

Hva er deres erfaringer rundt behandling med botox? 

Hvilken behandler brukte dere? 

Finnes det evt noen andre prosedyrer for å behandle dette? 

Anonymkode: 1d4db...a90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytter 

Anonymkode: c1cae...356

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt fysioterapi? Jeg biter/gnisser tenner når jeg har en låsning i ryggen. Den låsningen påvirker skuldrene og nakken min, som igjen påvirker kjeven. Ond sirkel. For meg har fysio for ryggen hjulpet.

Anonymkode: 9c9c6...c8a

Skrevet

Det hjalp veldig bra for meg, men dessverre for dyrt i lengda 😐

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gnissa noe ekstremt da jeg var barn/ungdom, på grunn av depresjon og angst. Foreldre tok meg med til en gammel fyr ukentlig som masserte innsiden av munnen min. Hjalp ikke i det hele tatt annet enn å få meg til å kaste opp frokosten min. I tillegg brukte kjeven min å låse seg om jeg spiste harde ting (knekkebrød osv). Veldig ubehagelig. Prøvde bitteskinne om natten. Hjalp ikke. Jeg gnisset gjennom den i løpet av et par netter.

Gnissinga gikk bort da jeg fikk orden på angsten. Er du mye anspent i hverdagen? Mye stress? I så fall kan du jobbe med å redusere stress. 

Anonymkode: e408a...e7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skinne på tenna når jeg sover som beskytter😊

Anonymkode: d293d...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Tennene kan falle ut på grunn av det, dersom det ikke settes helt korrekt og nervene man lammer dør. 
Har ingen erfaring annet enn at jeg har fått botox i kjeven en gang tidligere og det er skikkelig tungt å tygge mat ganske lenge.

Anonymkode: 3196e...888

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...