AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 + hva er vanlig tid for arbeidet? Anonymkode: d4ed3...cec
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Hvilken type ingeniør har nok mye å si her. De jeg kjenner får jobb kastet etter seg men de er spesialisert innenfor områder som ikke er så vanlige og det er behov innenfor deres yrke. De går kledd akkurat som de vil men det er kanskje avhengig bransje også. Arbeidsoppgavene skiller jo seg mellom hvilken type ingeniør du er. Blir nok vanskelig å svare på spørsmålene dine hvis du ikke spesialiserer mer hvilke type ingeniør du har tenkt deg. arbeidstid varierer også. Noen jobber i utlandet, noen jobber 8-16 i byen, noen jobber 3 uker på 2 uker av i en annen del av landet... Anonymkode: 6a1b0...440
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type ingeniør har nok mye å si her. De jeg kjenner får jobb kastet etter seg men de er spesialisert innenfor områder som ikke er så vanlige og det er behov innenfor deres yrke. De går kledd akkurat som de vil men det er kanskje avhengig bransje også. Arbeidsoppgavene skiller jo seg mellom hvilken type ingeniør du er. Blir nok vanskelig å svare på spørsmålene dine hvis du ikke spesialiserer mer hvilke type ingeniør du har tenkt deg. arbeidstid varierer også. Noen jobber i utlandet, noen jobber 8-16 i byen, noen jobber 3 uker på 2 uker av i en annen del av landet... Anonymkode: 6a1b0...440 Tenkte for de som har tatt elektro fag, og skal ta teknisk fagskole. så innenfor elektro Anonymkode: d4ed3...cec
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er siv.ing, men blir vel litt det samme. Har jobbet i snart 15 år, og skiftet jobb et par ganger, har alltid vært lett å få jobb. Kleskoden har variert litt fra bedrift til bedrift, og jeg har også jobbet i utlandet. Men olabukse og skjorte er en gjenganger, i utlandet gikk mennene i dress, så da gikk jeg mye i kjoler. Og selv om jeg jobber et sted som er mer avslappet nå har jeg beholdt den litt "pyntete" klesstilen, fordi jeg trives med den selv. Arbeidsoppgavene er varierte og spennende (synes jeg). Men det er mye email og møter, det kommer man ikke bort fra. Jeg har også jobbet offshore en periode, og det er selvfølgelig veldig annerledes. Også i klesstilen;) Arbeidstid varierer, men jeg har alltid jobbet mye, og har inntrykk av at det er vanlig. Men finnes sikkert de som jobber litt mer 8-16. Alle steder jeg har jobbet har hatt fleksitid, så man styrer veldig selv (og aldri noe problem å gå tidlig en dag eller dra til lege/tannlegge etc). Nå jobber jeg 6-15(16) på en vanlig dag, men er høygravid så tar det litt med ro nå de siste ukene før permisjon (samt at det er roligere nå i fellesferien). Prøver å holde helgene fri, men er såklart tilgjengelig på telefon og sjekker mail og følger opp det som trengs. Anonymkode: 1486f...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte for de som har tatt elektro fag, og skal ta teknisk fagskole. så innenfor elektro Anonymkode: d4ed3...cec De som har tatt teknisk fagskole jobber vel ofte på kontoret hos elektrofirma eller som baser på byggeplass? Iallefall de jeg kjenner. Så jeans og normal fin genser/skjorte er vel typisk kontor-antrekk. Samt fornuftige sko. Er vel en del som har gått over i salg også, av de jeg har oversikt over. Anonymkode: e76b3...6f0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte for de som har tatt elektro fag, og skal ta teknisk fagskole. så innenfor elektro Anonymkode: d4ed3...cec Min samboer skal studere for å bli elkraftingeniør fra august, og de får visstnok jobber kastet etter dem etter studiet. Anonymkode: 882ba...9ae
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboer skal studere for å bli elkraftingeniør fra august, og de får visstnok jobber kastet etter dem etter studiet. Anonymkode: 882ba...9ae Ååå Anonymkode: d4ed3...cec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå