Gå til innhold

Han vil ha et poly forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min har vært gift i 2 år. Jeg elsker han utrolig høyt! Vi hadde det helt perfekt sammen før noen mnd siden.. Den siste måneden har han begynt å snakke om poly greier. Først skjønte jeg ikke hva han mente, men så søkte jeg det opp på google. Han maser på meg om det nesten hele tiden. Jeg har sagt nei, men føler meg presset. Føler han prøve bestemme over meg og har forandret seg. Kjenner han nesten ikke igjen...Jeg er så redd for å miste han, og håper han slutter med dette snakket om Poly. Jeg har snakket med han om dette, men det virker ikke som han lytter. Jeg er 24 og han er 27. Hva faen skal jeg gjøre?!

Anonymkode: 88504...bd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På tide å tenke på skilsmisse.

Anonymkode: 5cc63...864

• Liker 23
Skrevet

Hvis han ikke respekterer dine grenser og verdier, ville jeg bare gått.

Hvis han ikke elsker deg nok til å bare være med deg, hva er vitsen.

Jeg ville gitt han ultimatum, enten deg, eller slutt. 

• Liker 12
Skrevet

Du kan jo finne noen "aktuelle, mannlige kandidater". 

Er han veldig religiøs? Eller har han rett og slett bare fått en fiks idé? Og ingen hint før ekteskapet?

• Liker 8
Skrevet

Man "blir" ikke bare polygam. Og det er et stort skille mellom poly og swinging, selv om mange praktiserer begge deler.

Det viktigste her er at dere må uansett være to om det før dere tar inn flere i forholdet deres. Dere må diskutere det, ha full tillit til hverandre og ha klare grenser og prate om forventningene. Dette er ikke noe man maser seg til.

Dersom det faktisk er sånn at han nå maser om dette så får enten ta en reell diskusjon med han om det, eller så må du gi klar og tydelig beskjed om at du ikke er interessert og om han har tenkt å prøve det så blir det uten deg. Dersom han fortsetter å mase eller prøver seg på egenhånd så er han ikke noe å ta vare på.

For noen kan det naturligvis være en modningsprosess. Du skriver jo selv at du ikke visste hva det var før nå, og kanskje, KANSKJE, når en oppdager at andre gjør noe så kan en åpne opp for å vurdere det selv. Men dette kjenner du best på selv, og dette må samboer respektere. Eller gå.

• Liker 11
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Dere har giftet dere og avgitt ekteskapsløfter. Nå vil han forandre på konstellasjonen mellom dere. Det kan han ikke forlange sånn helt uten videre. Det er galt av ham å presse, prøve å overtale, mase osv. Det er helt ok å ta alle ønsker opp som tema i et forhold. Problemet er måten han gjør det på, uten respekt, forståelse og kjærlighet for deg, - Det virker rett og slett lite voksent og gjennomtenkt. Lytter han ikke til deg og bryr seg om hva du sier`?

Dette kommer til å bli en stor konflikt mellom dere. Ikke bare ønsker han å involvere andre i forholdet men det virker som om han tenker mest på seg selv og ikke deg/dere. Hadde han gjort det så hadde han vært opptatt av at du hadde det bra.  Jeg forslår at dere snakker med en samlivsterapeut om det som holder på å skje.

Skrevet

Nettopp derfor man skal utforske livet før man gifter seg, og ikke hoppe på noe 22 år ung og uerfaren. 

• Liker 4
Skrevet

Si at du vil starte med å prøve å ha gruppesex med 5 andre menn og han. 

• Liker 10
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
8 minutter siden, miSs. skrev:

Si at du vil starte med å prøve å ha gruppesex med 5 andre menn og han. 

Det!

Da skal vi se hvor lang i ansiktet han blir når han hører det ifra din munn. Tror ikke han er keen på at du vil bli tatt av en annen mann og han? Greit nok at man kan prate om slike ting, men motbydelig at du føler deg presset til å være sammen med noen andre du ikke har lyst til.

Da respekterer han deg ikke lengre og du må ta en alvorsprat med ham om forholdet. Personlig ville jeg ha gått om jeg hadde hatt ei dame og hadde prøvd å "presse" meg til noe sånt.

Endret av Lasox
Skrevet

Bare si nei at det blir helt uaktuelt, eventuelt må dere skille lag. Et polyamorøst forhold er i grunn ikke noe å trakte etter. Har prøvd sånt selv. Var ikke noe særlig. Bare stå på ditt du.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han er allerede utro. Han er åpenbart en manipulativ person som styrer deg slik han vil ha det. Du er ikke en person i hans øyne, kun en rekvisitt. En som er poly på ekte presser ikke andre i det, og han gifter seg ikke med noen han vet er mono

Anonymkode: 38c84...69c

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet

Ut fra HI virker ikke poly som noe for deg. Du skal selvsagt stå opp for deg selv og være klar på dine grenser.

Mannen din må raskt gjøre seg opp en mening om monogamt ekteskap er tingen for ham.

Skrevet

Det er jo dine egne grenser og din egen oppfatning av hva et forhold skal innebære som må bestemme. I alle fall i ei sak som dette. Det er tross alt ganske intime greier det er snakk om.

I utgangspunktet i alle fall. For meg ser det ut for at det må være enklere for han å slå fra seg den poly- greia enn for deg å finne lysten til å gjøre det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poly = etisk ikke monogami. 

Det han holder på med, er ikke veldig etisk. Press er ikke måten å gjøre dette på. 

Hold på ditt, poly er ikke for alle. 

Anonymkode: d4776...5f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere er helt forskjellige seksuelt. Her må dere ta et valg. Med tider og stunder kommer han til å være poly på egenhånd... 

Anonymkode: 27ec2...af4

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen min har vært gift i 2 år. Jeg elsker han utrolig høyt! Vi hadde det helt perfekt sammen før noen mnd siden.. Den siste måneden har han begynt å snakke om poly greier. Først skjønte jeg ikke hva han mente, men så søkte jeg det opp på google. Han maser på meg om det nesten hele tiden. Jeg har sagt nei, men føler meg presset. Føler han prøve bestemme over meg og har forandret seg. Kjenner han nesten ikke igjen...Jeg er så redd for å miste han, og håper han slutter med dette snakket om Poly. Jeg har snakket med han om dette, men det virker ikke som han lytter. Jeg er 24 og han er 27. Hva faen skal jeg gjøre?!

Anonymkode: 88504...bd9

Om man er en person som liker poly, så skal ikke du kreve at han endrer seg mer enn at han kan kreve det av deg. Dere er nok ikke kompatible. Han vil ha behov for å ha andre kvinner i sitt liv, og om du ikke klarer å akseptere det, så passer dere ikke sammen.

Anonymkode: 2361e...8c1

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Kinksten skrev:

Nettopp derfor man skal utforske livet før man gifter seg, og ikke hoppe på noe 22 år ung og uerfaren. 

Så hvis man blir sammen med noen relativt ung, så skal man gjøre det slutt for å "utforske livet" først? 

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet

Du kan ikke gjøre annet enn å si nei, og holde fast ved det. Han har tydeligvis et annet syn enn deg, på hvordan et forhold fungerer best.

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
12 timer siden, Kinksten skrev:

Det må være helt greit å leve i et polyamorøst forold/ekteskap dersom man gjør det av fri vilje. Kanskje du ikke helt vet hva et sånt forhold er? Det er ikke sånn at man nødvendigvis skal pule fra seg før man forplikter seg i et forhold. Det handler om hvordan man ønsker å leve. Å ha flere partnere trenger ikke ha noe med å bli ferdig med utforsking å gjøre. Problemet til ts er at mannen hennes vil forandre på det forholdet hun allerede har befinner seg i.

Gjest Lasox
Skrevet
4 timer siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Det må være helt greit å leve i et polyamorøst forold/ekteskap dersom man gjør det av fri vilje. Kanskje du ikke helt vet hva et sånt forhold er? Det er ikke sånn at man nødvendigvis skal pule fra seg før man forplikter seg i et forhold. Det handler om hvordan man ønsker å leve. Å ha flere partnere trenger ikke ha noe med å bli ferdig med utforsking å gjøre. Problemet til ts er at mannen hennes vil forandre på det forholdet hun allerede har befinner seg i.

Er det du som er mannen hennes? Hun sier tydeligvis at hun ikke er interessert. Slutt å prøv og manipuler henne til å gjøre noe hun ikke har lyst til. Hun vet eksakt hva slags forhold det er.

Selvfølgelig er det en ting å gjøre det av fri vilje, men her har hun vært tydelig til at hun ikke har lyst til å ha slikt forhold noe som er forståelig. Det er jo kvalmt å vite at man muligens har pult en annen eller utforsket seksuelt med en annen og samtidig skal hun liksom godta det? De fleste vil anse det som å være utro og det å vite det gjør det enda mer forkastelig for de aller fleste.

Her er tydeligvis mannen som ikke har vært helt åpen om seksuelle tiltrekningen til henne før dem giftet seg, og mest sannsynligvis har han vært utro med andre før han fortalte det til henne eller i "beste fall" tenkt tanken. Polyforhold er ikke for alle. Uansett TS så bør dere finne raskt ut om dette her er et forhold å satse på videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...