Gå til innhold

Hvordan få blankt hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, selvfølgelig er kosthold/livsstil de viktigste faktorene her, men uansett vises jo ikke dette før etter mange måneder.

Dermed blir spørsmålet mitt: Finnes det produkter (sjampo/balsam/kurer/sprayer) som gjør matt hår blankere? :)

Anonymkode: 8c8bf...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hårolje. Finnes utallige varianter, selv bruker jeg Moroccan oil. Gir glans, men bruk det kun i lengden, ikke nær hodebunnen.

Anonymkode: 28bbe...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig bare ordentlig glans av glansvask eller toner. Da blir håret mitt nesten plagsomt blankt og mykt, sånn at jeg knapt kan sette det opp i hestehale. Anbefaler for eksempel Wella color touch fra Blivakker. Hvis du ikke hadde tenkt å ha noe farge i det, ville jeg prøvd denne fra Joico.

10793078-1365090441-943726.jpg

Endret av Nightcrawler00
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan prøve å skylle det med eddikvann. Etter shampoo og før balsam. Bland 1 del eddik (f.eks eplesidereddik) med 5-6 deler vann. Hell blandingen over håret og la det sitte i et par minutter. Bruk balsam som vanlig. Håret blir veldig mykt og blankt og det skal være bra for hodebunnen også.

Bruk produkter uten sulfater.

Anonymkode: 098a8...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÅRFØNER ❤️ 

Hvis du føner det med varme også føner du kaldt etterpå. Eventuelt føne kaldt etter du har rettet. Jeg ble helt overraska over hvor mye glattere håret ble med kald føning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv majones! Big Ed anbefalte det 😂

Anonymkode: f0389...794

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv majones! Big Ed anbefalte det 😂

Big Ed er vel neppe det TS tenkte på når hun sa hun vil ha glansfullt hår 😂😂

Anonymkode: cc47d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke hårprodukter bruker du?
Når du vasker håret, ikke bruk shampoo i hele håret. Bruk det kun ved røttene/hodebunnen. Shampoo med sulfater tørker ut håret og gjør det matt.
Bruk balsam og hårkur.

Ellers er jeg helt enig med Nightcrawler00 - jeg får også skikkelig glansfullt og pent hår av en minicolor.

Anonymkode: 6b53f...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Big Ed er vel neppe det TS tenkte på når hun sa hun vil ha glansfullt hår 😂😂

Anonymkode: cc47d...02b

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 26.7.2020 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Keratinbehandling hos frisør 🥰

Anonymkode: 3b67c...903

Har hørt med mine frisører og de anbefaler det ikke. Utfører det heller ikke. Typ kjedefrisør. Ser så bra ut på alle videoer. Men frisørene blir så negative om jeg spør om dette... Jeg har typisk nordisk hår, så kanskje det ikke virker uansett? Lyst hår skinner jo ikke som mørkt uansett...

Jeg bruker gloss fra 

13A9FF1D-E0BD-4753-A54D-56E9347AC861.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La være vask det hver dag, slik at oljen grå hodebunnen kommer ut i håret.

Anonymkode: 45b52...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2020 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig er kosthold/livsstil de viktigste faktorene her, men uansett vises jo ikke dette før etter mange måneder.

Dermed blir spørsmålet mitt: Finnes det produkter (sjampo/balsam/kurer/sprayer) som gjør matt hår blankere? :)

Anonymkode: 8c8bf...8fd

Mye varmestyling og opphopning av stylingprodukter kan gjøre håret matt, tørt og livløst. Hvis du bruker mye stylingprodukter, bør du investere i en god renseshampo som du bruker et par ganger i uka, alternativ skyll med eddik/eplecidereddik som det nevnes over her. Ellers kan jeg skrive under på den Joico-shampoen, til og med mine noe kraftige og strie hårstrå blir silkemyke (og blanke) av den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...