AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Jeg er ganske skuffet over ei god venninne, min far døde forje uke å jeg har vært ganske lei meg. Han har vært syk en liten stund, fikk beskjed om at han ikke hadde lenge igjen å døde en uke etter vi fikk den beskjeden. Min venninne har vært klar over situasjonen, siden jeg dro til henne for å koble litt av. Men etter dette besøket har hun ikke spurt hvordan ting er, har ikke hørt fra henne i det hele tatt(å hun vet at min far har gått bort) . Dette er ei venninne jeg har støttet ekstremt mye og lenge. Har jeg rett til å være såret over dette, eller er jeg nærtagen? Anonymkode: 869b5...1ab
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Ts. Ser jeg har skrevet litt rotete. Etter at vi fikk beskjed om at pappa ikke hadde lenge igjen, dro jeg til venninnen min for å få koblet litt av siden det var så tungt å være hjemme. Ca en uke etter dette besøket døde min far. Og jeg har ikke hørt noe som helst fra henne.. Anonymkode: 869b5...1ab
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Det er skikkelig dårlig gjort synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Kondolerer Ts. Så tøft dette må være for deg. 😔 dårlig av venninna. Helt enig i det. Rar oppførsel. Kan det ligge noe til grunn? Mulig hun syntes dette er så vanskelig at hun ikke vet hva hun skal si. Dette unnskylder ikke oppførselen da. Anonymkode: e040e...434 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Jeg skjønner at det er sårt for deg. Samtidig tror jeg ikke venninnen din ønsker å være slem mot deg, siden du fikk være der og koble av. Men det kan være at hun syns det er kjempevanskelig å ta kontakt med deg, det er ikke sikkert hun helt vet hvordan hun skal oppføre seg mot deg nå som du er i sorg. Veldig mange mennesker syns sånt er vanskelig å forholde seg til, og aner ikke hva som er greit å gjøre/si og ikke. Derfor holder de seg heller borte. Anonymkode: bff4c...da6 10
Silva Pluvialis Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Kondolerer så masse. Jeg forstår veldig godt at du er såret for det. Det hadde jeg også vært. Kan det være at hun er redd for å si noe feil og ikke helt vet hva hun skal si eller gjøre for å trøste og oppmuntre deg? Noen trekker seg vekk når folk er i sorg fordi de er redd for å strø salt i såret, men egentlig så er jo fraværet aller verst... Sender deg gode tanker 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Ts. Tror ikke det er fordi hun synes det er vanskelig. Vet hun har bekjente som har opplevd det samme å da har hun tatt kontakt. Jeg har følt at kanskje vennskapet vårt bare går en vei, jeg har stilt opp og stått ved hennes side når hun har trengt det. Men nå når jeg kunne trengt hennes støtte er det ikke noe støtte å få. Har fått kondolanser og trøst av folk jeg ikke har sett på mange år tilogmed fra fremmede her inne❤️ Anonymkode: 869b5...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Da er hun vel selvsentrert og ikke så veldig grei... ikke alle er gode omtenksomme mennesker. Anonymkode: 634dd...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske skuffet over ei god venninne, min far døde forje uke å jeg har vært ganske lei meg. Han har vært syk en liten stund, fikk beskjed om at han ikke hadde lenge igjen å døde en uke etter vi fikk den beskjeden. Min venninne har vært klar over situasjonen, siden jeg dro til henne for å koble litt av. Men etter dette besøket har hun ikke spurt hvordan ting er, har ikke hørt fra henne i det hele tatt(å hun vet at min far har gått bort) . Dette er ei venninne jeg har støttet ekstremt mye og lenge. Har jeg rett til å være såret over dette, eller er jeg nærtagen? Anonymkode: 869b5...1ab Du har helt rett til å være skuffet og lei deg! Den dagen katten til venninna mi døde, dukket jeg opp på døra med muffins. Og det var for en katt. Det er i slike perioder i livet at man kanskje lærer litt om hvor nært man faktisk er noen, eller hvor nært de står deg. Kondolerer, sender mange varme tanker 💙💙 Anonymkode: 1f005...d38
Vinglass Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Ville bare kondolere ♥️ Noen vennskap går dessverre bare en vei. De tar og tar og tar,men gir null tilbake. Håper du tar dette til ettertanke. Når vanskelige ting skjer, finner man ofte fort ut hvem de ekte vennene sine er. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 Det er dårlig gjort. Dessverre er det likevel en kjensgjerning at mange er redde for å tråkke andre på tærne, ved å si noe feil i en slik situasjon. Da velger nok mange heller å ikke si noe. Anonymkode: 3f37a...3b2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Kondolerer❤️ Det er som jeg skulle skrevet det selv, har opplevd nøyaktig det samme i sommer, men et annet nært familiemedlem som døde. Den eneste jeg ikke har hørt noe fra er min aller nærmeste venninne, og nå er det en måned siden det skjedde. Man lærer virkelig hvem vennene sine er i sånne perioder i livet. Det eneste «rådet» jeg kan gi er å legge merke til de som faktisk er der, og pleie de forholdene istedenfor å tenke for mye på de som ikke bryr seg nok. Anonymkode: 1aa01...05e 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 Jeg har opplevd lignende, og følte meg veldig sviktet og forvirra over den "venninnen" jeg hadde. For jeg hadde hjulpet henne i årevis gjennom tunge ting, og når det først skjedde meg noe så orket hun ikke engang å spørre meg om hvordan jeg hadde det. Da bestemte jeg meg for å kutte kontakten helt. Er som flere over her skriver, noen mennesker er ikke gode og empatiske, noen er rett og slett bare opptatt av seg og sitt, hva som skjer med de selv, hva de tenker, føler... Kondolerer så mye, håper du kan søke trøst hos en annen venn som kan vise litt mer forståelse og empati for hva du går igjennom nå ❤️ Anonymkode: a9db1...46a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå