AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Hvordan går man frem for å ta test? Hvor ringer man? Kommer de til deg eller må man dra på sykehuset.? Anonymkode: 5d381...9ee
GammelKaktus Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Her hvor jeg bor så er det slik at man tar kontakt med fastlege og så sender de deg videre, du skal ikke møte opp hos fastlege. Så får du en tid der du må møte opp, der de har coronatesting i din kommune, da pleier de fleste å ankomme i bil. Vet at de i noen tilfeller har reist hjem til folk og testet de der.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Ringte kommunens koronatelefon. Fikk ta test og fikk svar samme dag. Trengte ikke å gå via lege. Anonymkode: 6691e...d62 2
Kala Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Jeg fikk beskjed om å ringe koronatelefonen når jeg ba om test hos fastlegen pga symptomer. Men den er bare åpen 1,5 time tre dager i uka, så jeg må vente til over helgen for å bli vurdert for testing. Helt håpløst. Tipoer det er mange som dropper å teste seg npr de gjør det så komplisert for oss.
Million Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 (endret) Vi kontaktet fastlegen pr telefon, som så satte opp en videokonsultasjon via iphone med sønnen min som det gjaldt. Hun henviste han så til feberpoliklinikken for testing, for alle med symptomer skal testes nå, sa hun. Så ble han hentet hjemme dagen etter tror jeg det var, av klinikkens egen "taxi". Han fikk utdelt et munnbind før han gikk ombord bak i minibussen, og så kjørte de til klinikken. Ble testet, og så kjørt hele veien hjem igjen. Svar på testen kom to dager etterpå. Testet en onsdag og fikk svar fredag på sms. Han fikk en ukes sykemelding. Legen sa de ga et par dager ekstra i tilfelle, ved forkjølelsessymptomer. Jeg tror ikke han betalte noe som helst for det hele. Endret 24. juli 2020 av Million
Anbefalte innlegg