Gå til innhold

Har ikke råd til ferie, hvordan håndtere barnemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som krever at jeg tar med barnet på ferie, camping/sydentur

er uføretrygdet med minstesats ikke ungufør. Og bor alene.

barnemor maser om at jeg skal ta med barnet mitt på ferie. Jeg har barnet mitt totalt 4 uker om sommeren og har satt til sides  8000 kr Spart opp over året.

som skal gå til mat og kos. Den beste ferien jeg kan gi til barnet mitt er en tur til sommarland. Evt ut på restauranter og spise pizza.

har ikke bil. Barnet mitt er 14 år så er begrenset på hva hun vil med meg.

Barnemor har god jobb og har funnet seg ny samboer med god jobb og forventer at jeg skal ta med barnet mitt til Spania eller på camping annen vært år.

ellers i året lever jeg på 2400 kr PR mnd til mat og sparer 600 kr til hver sommer ferie.

er så sliten av og bli presset av barnemor til ferie. For 5år siden så hadde jeg ikke penger så etter mye mas og krav fra barnemor så tok jeg opp forbrukslån til å reise til sommerland.

hver gang det nærmer seg sommeren og fordelingen så gruer jeg meg for da kommer kravene Fra barnemor at hun skal på ferie og at jeg må kjøpe ting til henne på tur. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er det så galt at barnet tilbringer ferien hjemme. Er mange av vennene hennes som ikke reiser på ferie .

eneste i PR som det ikke har vært klaging fra barnemor på grunn av korona

Anonymkode: 60ab2...7ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mor høres veldig usympatisk ut. Hvor mye har du datteren din ellers? Om du har henne 50/50 har du krav på barnebidrag for å utjevne forskjellene. 

Anonymkode: af2c4...035

• Liker 11
Skrevet

Moren presser deg til å ta med datteren din på ferie. Hva vil datteren din? Har du hørt med henne? Hvis hun er 14 så kan det jo godt tenkes at hun bare vil tilbringe litt tid med pappa uten at dere nødvendigvis behøver å reise så forbanna langt? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mor høres veldig usympatisk ut. Hvor mye har du datteren din ellers? Om du har henne 50/50 har du krav på barnebidrag for å utjevne forskjellene. 

Anonymkode: af2c4...035

Har henne fredag til søndag annen vær uke

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Halvgæren skrev:

Moren presser deg til å ta med datteren din på ferie. Hva vil datteren din? Har du hørt med henne? Hvis hun er 14 så kan det jo godt tenkes at hun bare vil tilbringe litt tid med pappa uten at dere nødvendigvis behøver å reise så forbanna langt? 

Hun vil til Spania.

AnonymBruker
Skrevet

Etter og ha vært i Spania flereganger så vil hun fortsette med det

AnonymBruker
Skrevet

Det har mor ingenting med. 

Anonymkode: e8d97...e8f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

4 uker uten å finne på noe? Telttur, fisketurer etc. er både billig og trivelig😊 

De fleste foreldre evner å finne på noe i ferien og dra på små ferieturer. Hva vil 14åringen gjøre alle ukene? 

Anonymkode: 003b1...3a1

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hun vil til Spania.

Vel, kanskje det er dags å lære fjortenåringen litt om livets realiteter. Hun er gammel nok til å forstå situasjonen din, og hvis mor m/gubbe er godt stilt så får hun vel reist nok når hun er med de. 

• Liker 22
Skrevet

Men i alle dager, du kan da ikke la deg styre av barnemor. Om det er så viktig for henne at barnet har en dyr ferie får hun dekke den kostnaden selv. I stedet for å gå ut for å spise pizza, lager dere en sammen hjemme. God ferie.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

4 uker uten å finne på noe? Telttur, fisketurer etc. er både billig og trivelig😊 

De fleste foreldre evner å finne på noe i ferien og dra på små ferieturer. Hva vil 14åringen gjøre alle ukene? 

Det hun gjør nå er å henge med venner

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil til Spania.

Der er det stengt snart, vis henne de nyhetene og problemet er løst.

Anonymkode: 1639c...849

• Liker 16
Skrevet (endret)

Når du har "barnet", tenåringen så er det du/dere som bestemmmer. Har du ikke råd så har du ikke råd, man setter seg ikke i gjeld for å reise på ferie. Regner med du har noen utfordringer med helsa og med tanke på at du er uføretrygdet så altså her må du bare realitetsorientere mor og eventuelt tenåringen.

Endret av FrøkenMånestråle
Skriveleif
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på barnebidrag. 

Anonymkode: 03953...f98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig konfliktsky.  

AnonymBruker
Skrevet

Det hun gjør nå er å henge med venner

Om det er en grei ferie for henne og du er ok med det så er det vel godt nok👍

• Liker 2
Skrevet

Barnemor frasa seg retten til å bestemme over deg og hva du skal gjøre når dere gikk fra hverandre. Hun kan synse og mene så mye hun vil men når barnet er hos deg er det du som bestemmer hva dere skal gjøre. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på barnebidrag. 

Anonymkode: 03953...f98

Får barnetillegg men det skal gå til barnebidrag. Har snakket med nav

AnonymBruker
Skrevet

Moren høres fæl ut! Jeg har gjort mye morsomt i mine ferier som barn, men vet du hva, tur til mormor eller telt i Hagen eller bare bade med venner med stor badering er de beste minnene, ikke flottings.no

Anonymkode: 511be...d22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får barnetillegg men det skal gå til barnebidrag. Har snakket med nav

Er det mulig???  kjerringer altså

Anonymkode: 511be...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...