Gå til innhold

Parkeringsbot

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått parkeringsbot før og var den fortjent?

Anonymkode: 3f616...67f

Skrevet

Ja, jeg har fått mange opp i gjennom årene. Før jeg kunne betale for parkering via mobilen, lå jeg på et par bøter i året. 

Det vanligste var at jeg rett og slett glemte å betale når jeg satte fra meg bilen. Men og at jeg ble lengere enn beregnet. 

AnonymBruker
Skrevet

En gang, ble ganske sur der og da, men måtte bare innse jeg hadde gjort feil.
Parkerte på en parkeringsplass hvor det var to rader, betalte og var borte, kom tilbake til gul lapp...
Den ene raden var reservert gjester og ansatte med oblat... Kunne vært tydeligere merket, men jeg så jo merkingen i ettertid så orket ikke klage. Sure penger, men har lært å sjekke ekstra godt etter hvilke regler som gjelder.

Anonymkode: cd984...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått to ganger. Første gang var jeg på legetime. Betalte for en full time. Forsinkelser hos lege gjorde at jeg ikke var ferdig før 6 minutter over parkeringstiden var utgått. Kom tilbake til bot. Det var vel egentlig fortjent, men skulle tro at én time skulle holde. Kjipt ja, men kan ikke bli sur for noen som gjør jobben sin.

Andre gangen parkerte jeg visst nok på handicap. Jeg så ikke handicap-skiltet fordi det sto to svære bobiler klint oppi skiltene. Denne var virkelig sur å betale siden jeg virkelig ikke kunne se skiltene.

Anonymkode: 4e24e...06d

AnonymBruker
Skrevet

Flere, har alltid føltes urettferdig, fått medhold på klagen hver gang inntil denne parkeringsklagenemnden ble opprettet, som gjorde alt så vanskelig. 

Anonymkode: 532c1...55a

AnonymBruker
Skrevet

En gang. Glemte å betale, løp ned med en gang jeg kom på det, gul lapp...

Anonymkode: ec092...5b3

AnonymBruker
Skrevet

Er det offentlig eller privat parkeringsbot dere har fått?

Skrevet

Jeg har fått iallefall 8 parkeringsbøter. Stort sett manglende betaling (jeg er distre).

Av de urettferdige: 

Jeg parkerte på et isflak, når isen smeltet, skle bilen utfor plassen.

Jeg betalte til feil selskap (Q-park hadde en del av parkeringen og europark en annen). Det var ikke veldig tydelig.

Men hvis man parkerer ulovlig på privat parkering, si at noen som ikke er deg, som har førekortet parkerte bilen der. Det går på person, ikke på kjøretøy. Offentlige bøter derimot, da er det på bileier, uansett.

Skrevet
På 22.7.2020 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått parkeringsbot før og var den fortjent?

Har fått flere, og det har vært varierende hvor fortjente de var. Skulle bl.a. besøke min døende bestefar og utenfor pleiehjemmet var det gratis parkering. Pga gravearbeider på mesteparten av plassen så sto det skiltet til alternativ parkering for pleiehjemmet. Fikk da bot for å ha parkert der uten gyldig oblat, for det parkeringsplassen tilhørte tydeligvis noen andre bedrifter. En annen gang ble bilen min tauet, for det hadde vært et parkeringsskilt med trekk over som informerte om beboerparkering "snart". Var tidligere gratis å stå der. Kom hjem midt på natten etter å ha måttet jobbe overtid på kveldsvakt, og la følgelig ikke merke til at trekket var byttet til "veiarbeid" ila dagen og bilen følgelig var borte vekk neste formiddag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...