Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden fikk jeg en prolaps i ryggen. Jeg klarte heldigvis å gå den av meg, og har vært fin i ryggen siden. Men er bekymret for hvordan ryggen vil tåle en graviditet. Er det noen som har erfaringer? :) håper virkelig det går helt fint 🤞🏼

Anonymkode: 68f43...1f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gammel prolaps og hadde samme tankene som deg, men det har gått bra hittil. Jeg har alltid kunne kjent litt isijas smerter om jeg har vært lat med treningen, men har hittil ikke kjent noe på mine 30 uker som gravid. Har bekkensmerter og fått påvist at jeg er noe "skjev" i ryggen som mest sannsynlig skyldes den gamle prolapsen og om dette har gjort at jeg nå sliter med bekkenet er det ingen som kan vite. 

Bare vært obs på det når du blir gravid, bruk tid på å trene kjernemuskulaturen i forkant, og styrk bekkenet så godt du kan mens du kan. 

Anonymkode: c0ef5...261

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en gammel prolaps og hadde samme tankene som deg, men det har gått bra hittil. Jeg har alltid kunne kjent litt isijas smerter om jeg har vært lat med treningen, men har hittil ikke kjent noe på mine 30 uker som gravid. Har bekkensmerter og fått påvist at jeg er noe "skjev" i ryggen som mest sannsynlig skyldes den gamle prolapsen og om dette har gjort at jeg nå sliter med bekkenet er det ingen som kan vite. 

Bare vært obs på det når du blir gravid, bruk tid på å trene kjernemuskulaturen i forkant, og styrk bekkenet så godt du kan mens du kan. 

Anonymkode: c0ef5...261

Jeg er allerede gravid, begynner å nærme meg 2.trimester :) Dessverre har jeg Truende Abort, og fått beskjed om å holde meg mest mulig å ro nå i flere uker :( håper å kunne begynne litt lett trening igjen etter uke 12. Håper det kan forebygge litt..

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden fikk jeg en prolaps i ryggen. Jeg klarte heldigvis å gå den av meg, og har vært fin i ryggen siden. Men er bekymret for hvordan ryggen vil tåle en graviditet. Er det noen som har erfaringer? :) håper virkelig det går helt fint 🤞🏼

Hatt to svangerskap med min gamle prolaps - NULL problem. 
MEN - å drive å løfte barna når de blir store - det skal man tenke litt over ;) 

Hilsen hun som fikk et gjensyn med prolapsen da hun uten å tenke seg om skulle løfte 2-åringen ut av reisesenga etter en god natts søvn i ferien... Den senga har uvant høyde og uvant plassering. Skulle ikke mere til. Blæh. Og viktig å trene styrke slik at man faktisk tåler å løfte på disse barna i mange år fremover :) 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, våren14 skrev:

Hatt to svangerskap med min gamle prolaps - NULL problem. 
MEN - å drive å løfte barna når de blir store - det skal man tenke litt over ;) 

Hilsen hun som fikk et gjensyn med prolapsen da hun uten å tenke seg om skulle løfte 2-åringen ut av reisesenga etter en god natts søvn i ferien... Den senga har uvant høyde og uvant plassering. Skulle ikke mere til. Blæh. Og viktig å trene styrke slik at man faktisk tåler å løfte på disse barna i mange år fremover :) 

Tusen takk for innspill, veldig ålreit å lese andres erfaringer! :) Håper ryggen din er bedre 🙏🏻😩

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for innspill, veldig ålreit å lese andres erfaringer! :) Håper ryggen din er bedre 🙏🏻😩

Den kommer seg! 

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 3 svangerskap 5-15 år etter et par prolapsoperasjoner. Har gått greit, men har måttet tatt litt ekstra hensyn til ryggen når jeg har startet opptrening igjen etter fødslene. Kommer nok alltid til å måtte leve med og ta hensyn til at ryggen min har en svakhet og gir meg litt smerter i ny og ne. Merker det gir spesielt utslag når jeg sliter med andre kroppslige ting da det ofte da blir feilbelastninger og sånt (f.eks. i forbindelse med en ankeloperasjon, tretthetsbrudd i legg, svangerskap/fødsel).

Anonymkode: e89b2...480

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...