AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Er det meningen at alle førsteklassingene "skal" bruke denne? Vi fikk utdelt sekk fra skolen, men poden har også fått sekk med tilbehør i gave av en veldig stolt bestemor. Nå lurer jeg på om det er slik at de fleste bruker denne sekken de har fått fra skolen, eller om det er vanlig at man har egenkjøpt sekk også? Hva velger dere andre? Vi bor i Telemark Anonymkode: cd574...f7f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Poden kan velge vel? kansje en dag med ene sekken og en dag med den andre? fint å ha noe å velge mellom. feks om det har lekket melk ut i sekken.. Anonymkode: 4c3a7...525
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Nå er vel den sekken fra skolen også ment til å varsle biler at her er det en liten gutt/jente som har begynt på skolen og ikke er helt flink i trafikken så vis hensyn Anonymkode: 92460...156 34
kisskissbangbang Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er vel den sekken fra skolen også ment til å varsle biler at her er det en liten gutt/jente som har begynt på skolen og ikke er helt flink i trafikken så vis hensyn Anonymkode: 92460...156 Nettopp. Den brukes ikke fordi den er lekker, men fordi den signaliserer til andre mennesker (bilister, eldre barn osv.) at her er det en smårolling bør ta litt ekstra hensyn til eller være ekstra oppmerksom på. 15
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Ja, det er meningen at de skal bruke den orange førsteklassesekken! Da vet bilister og andre at det er førsteklassinger, veldig kjekt. Alle de andre kommer til og bruke den. Han kan spare sekken fra bestemor til 2.klasse. og bruke den hjemme så lenge. Anonymkode: b8915...0eb 20
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er meningen at de skal bruke den orange førsteklassesekken! Da vet bilister og andre at det er førsteklassinger, veldig kjekt. Alle de andre kommer til og bruke den. Han kan spare sekken fra bestemor til 2.klasse. og bruke den hjemme så lenge. Anonymkode: b8915...0eb Rart at ikke alle får en sånn skolesekk. I Oslo og omegn kan jeg ikke huske at barn har fått noe sånt. Anonymkode: 1e082...19c 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart at ikke alle får en sånn skolesekk. I Oslo og omegn kan jeg ikke huske at barn har fått noe sånt. Anonymkode: 1e082...19c Kommer an på hva kommunene prioriterer. I Oslo prioriteres godt utdanna lærere og lærertetthet mest. Vi har uansett 7.klassinger som stanser trafikken for å slippe over de små med vester og flagg. Anonymkode: 76bf3...093 4
Blingblingtahei Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Her i Telemark er det helt vanlig, ofte blir sekken brukt i flere år derfor bytter de ofte farge på sekken til førsteklassingene. Synes også de er veldig kjekke, kommer også i sterke farger som det er lett å se for bilister, er også lett å se at dette er et mindre barn slik at man kjører deretter. Synes det er supert! Som regel blir sekkene brukt like lenge som barnet trenger ekstra hensyn langs veien, er ikke bare 1 klassinger som kan ha dårlig trafikkforståelse eller glemme seg litt bort langs skoleveien. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er vel den sekken fra skolen også ment til å varsle biler at her er det en liten gutt/jente som har begynt på skolen og ikke er helt flink i trafikken så vis hensyn Anonymkode: 92460...156 Ja har skjønt det, men her kommer ikke førsteklassingen til å gå alene til eller fra skolen uansett. Hm, får tenke litt på det. Han gleder seg veldig til å bruke den nye sekken, men blir jo dumt om alle andre kommer med sekken skolen har delt ut. Anonymkode: cd574...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 44 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Her i Telemark er det helt vanlig, ofte blir sekken brukt i flere år derfor bytter de ofte farge på sekken til førsteklassingene. Synes også de er veldig kjekke, kommer også i sterke farger som det er lett å se for bilister, er også lett å se at dette er et mindre barn slik at man kjører deretter. Synes det er supert! Som regel blir sekkene brukt like lenge som barnet trenger ekstra hensyn langs veien, er ikke bare 1 klassinger som kan ha dårlig trafikkforståelse eller glemme seg litt bort langs skoleveien. Ok, men er det slik at alle bruker denne? Er det ingen som kommer med andre sekker av førsteklassingene? 🤔 Her kommer vi til å følge hele førsteklasse og kanskje andreklasse også. Anonymkode: cd574...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 På vår skole skal barna bruke sekken, nettopp for å synliggjøre for andre at det er en førsteklassing. I det hele tatt er det vanlig at skolestarterne i byen bruker sekken, ja. Selv fikk jeg ny sekk av bestemor i 2. klasse, og hadde nok kommet til å spare den sekken hun har kjøpt ett år, eller brukt den til andre ting. Anonymkode: 36f70...60d 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Vi fåe heldigvis ikke sånn sekk her vi bor,. Hadde latt barnet bestemme selv Anonymkode: a58f1...ed0 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Ja, alle bruker skolesekken, er min erfaring. Anonymkode: 2b7f7...723 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva kommunene prioriterer. I Oslo prioriteres godt utdanna lærere og lærertetthet mest. Vi har uansett 7.klassinger som stanser trafikken for å slippe over de små med vester og flagg. Anonymkode: 76bf3...093 Så kommunene som har sekken driter i om lærerne er utdanna? 😂 Anonymkode: 1e082...19c 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Her starter alle med den utdelte sekken. Noen bytter den ut iløpet av første klasse, andre bruker den i flere år. Mine barn har fått ny til andre klasse, da har den vært utslitt. Anonymkode: efb02...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 Førsteklasselærer her. hvis dere har fått sekk, bruk den. Elevene er mer synlig i trafikken og det er lettere for læreren å telle/holde styr på barnegruppa med å telle sekkene etc. Er dere på tur og det er andre klasser i området er det lettere for at sekken blir gjenglemt enn hvis dere har den dere egentlig skal bruke. Regner med alle de andre elevene blir til å bruke den fine oransje sekken, hvorfor kan ikke ditt barn bruke den? Bruk den andre sekken hjemme på tur, overnatting etc. Anonymkode: a8d40...870 7
MonicaM Skrevet 22. juli 2020 #17 Skrevet 22. juli 2020 Hvordan ser denne sekken ut? Noen som har et bilde?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 Alle på trinnet brukte den oransje førsteklassesekken da mine startet på skolen. Veldig smart. Han kan jo bruke den andre som tursekk? I første klasse hadde mine turdag en dag i uken. Anonymkode: f881c...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #19 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Førsteklasselærer her. hvis dere har fått sekk, bruk den. Elevene er mer synlig i trafikken og det er lettere for læreren å telle/holde styr på barnegruppa med å telle sekkene etc. Er dere på tur og det er andre klasser i området er det lettere for at sekken blir gjenglemt enn hvis dere har den dere egentlig skal bruke. Regner med alle de andre elevene blir til å bruke den fine oransje sekken, hvorfor kan ikke ditt barn bruke den? Bruk den andre sekken hjemme på tur, overnatting etc. Anonymkode: a8d40...870 Jeg har ikke sagt barnet ikke kan bruke den, men nå fikk barnet i tillegg en annen sekk av bestemor som barnet ble veldig opprømt over. Utdelt sekk fra skolen fantes ikke da jeg var barn og dette er vårt første skolebarn, derfor lurte jeg på hva som er vanlig der hvor slike skolesekken utdeles. Vi er tilflyttere her, så jeg aner ikke om alle andre kommer til å bruke sekken eller om en del møter i andre sekker også. Anonymkode: cd574...f7f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #20 Skrevet 22. juli 2020 4 minutter siden, MonicaM skrev: Hvordan ser denne sekken ut? Noen som har et bilde? Tror det varierer fra sted til sted, sekken vi har fått er knæsj grønn Anonymkode: cd574...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå