Gå til innhold

Hvor finner man beste sted for å adoptere voksen hund? (omplassering)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hundevant familie ønsker seg ny hund da vår hund gikk til evige jaktmarker tildigere i sommer. Vi ønsker oss veldig ny hund, og vurderer nå evnt å ta til oss en omplasseringshund som trenger nytt hjem. Men hvem/hvor bør man lete etter dette? Landet rundt kan jo være aktuelt, men helst på østlandet. Noen tips?

Anonymkode: 9e2e3...24c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

FOD!

Foreningen for omplassering av dyr

Anonymkode: 1b402...774

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn.no , tungehundesenter.no, FOD.no

Anonymkode: ee326...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en spesiell rase eller type hund du liker, kan det være fint å melde seg inn i en Facebook-gruppe for den rasen. Da dukker det stadig opp noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har hatt to omplasseringshunder, var veldig bevisst på hvilken oppdretter jeg ville ha, hvilken rase jeg ønsket meg, og at individet skulle passe inn i min hverdag. Jeg sendte flere e-poster til forskjellige oppdrettere hvor jeg meldte interesse dersom de hadde hunder de visste om, eller skulle omplassere. Jeg fulgte også med på rasesider på facebook. Jeg hadde is i magen og brukte god tid. 

Begge mine ble ikke annonsert, men kom til meg direkte gjennom oppdretter. Fikk trygge, veltilpassede hunder, som ikke hadde vært kasteballer og som ikke hadde adferdsproblemer. Fikk også overta forsikring, slik at jeg slapp karantenetid og hadde full dekning om noe skulle skje. De var også ferdig røngtet, øyenlyst og fulgt gjevnelig opp av veterinær. Det var og er, en stor trygghet!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
26 minutter siden, Scones skrev:

Har hatt to omplasseringshunder, var veldig bevisst på hvilken oppdretter jeg ville ha, hvilken rase jeg ønsket meg, og at individet skulle passe inn i min hverdag. Jeg sendte flere e-poster til forskjellige oppdrettere hvor jeg meldte interesse dersom de hadde hunder de visste om, eller skulle omplassere. Jeg fulgte også med på rasesider på facebook. Jeg hadde is i magen og brukte god tid. 

Begge mine ble ikke annonsert, men kom til meg direkte gjennom oppdretter. Fikk trygge, veltilpassede hunder, som ikke hadde vært kasteballer og som ikke hadde adferdsproblemer. Fikk også overta forsikring, slik at jeg slapp karantenetid og hadde full dekning om noe skulle skje. De var også ferdig røngtet, øyenlyst og fulgt gjevnelig opp av veterinær. Det var og er, en stor trygghet!

Helt genialt! Hender at oppdrettere enten har hunder under 3 år til salgs som av forskjellige grunner ikke skal gå i avl eller hundesport og derfor selges. Smart av deg å orientere deg rundt slik, skulle ønske flere gjorde det!

Jeg har nå to hunder fra samme oppdretter, begge fikk jeg som voksne, og de er helt fantastiske. 

---

TS, endel hunder på FOD har diverse problemer som separasjonsangst eller samkjønnsaggressjon. Som familie med barn (regner jeg med) tenker jeg at dere heller burde se på hunder som omplasseres pga endret livssituasjon eller annet lignende. Gjør som Scones over og orienter deg i noen rasemiljøer, eller ta deg en titt på Finn.no, der er det mye gode hunder! Av de to jeg ser på Solplassen nå virker de ikke som noen lette hunder å ta over, og det er så synd om man blir skuffet. 

Anonymkode: b3ac2...b08

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 22.7.2020 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Solplassen ❤️

http://solplassenhund.org/?m

Anonymkode: ea8ee...391

De er ok, men ikke forvent en lett hund. Det samme med Fod. Men begge omplasserer også direkte fra eier. 

Fortell dem hva du kan tilby og hva du forventer av en hund. Ikke alle er egnet til å overta en hund med adferdsproblemer. 

Anonymkode: da91e...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...