Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal studere nå til høsten og ser etter en leilighet, men hva gjør egentlig dere andre som skal studere når det er depositum på gjerne 15000,20-25.000 kr?? 🤯 Jeg har ikke så mye å punge ut.. Ikke har jeg noen å kunne låne med heller. Å kan heller ikke bruke det første store stipend/lånet som jeg får i august på depositum..

Anonymkode: d9d56...ea9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du begynner å tenke på depositum NÅ, en måned kanskje før du skal punge ut med det? Dårlig planlegging må jeg si.

Har du ikke pengene, må du jo låne dem da. Og siden du sier du ikke har noen du kan låne av privat, får du ta et forbrukslån til blodig rente. 

Det er ditt eneste valg når du har vært så lite langsiktig i planleggingen din for studieperioden. 

Herregud, begynne å lure på hva man skal gjøre med depositum en måned før.... 

Anonymkode: 88c3c...215

• Liker 1
Skrevet

Søk på depositumsgaranti (ikke nav-garanti) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenkte du ikke på det før? Er ikke så mye annet å gjøre enn å ta opp forbrukslån da.

Anonymkode: 469c2...3d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du begynner å tenke på depositum NÅ, en måned kanskje før du skal punge ut med det? Dårlig planlegging må jeg si.

Har du ikke pengene, må du jo låne dem da. Og siden du sier du ikke har noen du kan låne av privat, får du ta et forbrukslån til blodig rente. 

Det er ditt eneste valg når du har vært så lite langsiktig i planleggingen din for studieperioden. 

Herregud, begynne å lure på hva man skal gjøre med depositum en måned før.... 

Anonymkode: 88c3c...215

Det er da vell mulig å skrive litt mer ordentlig enn å refse ned på noen når jeg bare spørr ett spørsmål.

I utgangspunktet skulle jeg ikke flytte. Har høyskole her jeg er vokst opp. Fikk studieplass her, men så fikk jeg beskjed om at det var fult, men at de kunne tilby meg samme studie bare ett annet sted. Derfor sitter jeg her nå og lurer på hva andre har gjort i en situasjon der depositum er ett tema. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er studentboliger i ditt område du kan søke på. I min by tar de ikke depositum, men det varierer sikkert. 

Anonymkode: 1b48d...8d3

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, lillehavfruen skrev:

Søk på depositumsgaranti (ikke nav-garanti) 

Gjør jeg dette gjennom NAV? 😊

ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjekk om det er studentboliger i ditt område du kan søke på. I min by tar de ikke depositum, men det varierer sikkert. 

Anonymkode: 1b48d...8d3

Takk! Det skal jeg sjekke ut 😊

ts

Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør jeg dette gjennom NAV? 😊

ts

Depositumgaranti er en slags forsikring. Du betaler feks 5000, så garanterer de for 30 000 til utleier. 

Søk på nettet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Depositumgaranti er en slags forsikring. Du betaler feks 5000, så garanterer de for 30 000 til utleier. 

Søk på nettet. 

Åh så greit 😊 Tusen takk, da skal jeg se nærmere på dette.

ts

Skrevet

Studentboliger! Kan jeg spørre hvor du fikk plass? Kan være det er ledige hybler der enda, de pleier å være ganske greie via studentsamskipnaden.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh så greit 😊 Tusen takk, da skal jeg se nærmere på dette.

ts

Lykke til. 

Eller så kan du gjøre som min datter, hun fikk sin far til å betale depositumet. Vi skulle alle hatt en slik far😀

Skrevet

Må du leie privat kan du også forklare situasjonen for utleier, og be om å betale depositumet avdragsvis med en fast sum i måneden, f.eks. 

Noen er greie og går med på det. (Jeg har forøvrig også leid et par steder privat helt uten depositum). 

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt 10 700 kr fra sparekonto, og lånt 16 000 kr fra mine foreldre.

Hadde egentlig råd til å betale hele selv, men ønsket ikke å tømme så mye av sparekonto. Så spurte foreldrene mine om hjelp, og det var ok. Foreldrene mine var enige i mitt valg.

Anonymkode: 8a184...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...