AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Jeg plantet flere valnøtter i fjor høst og samtlige har spirt og vokser fint. De er nå mellom 10 og 20 cm høye. Det jeg lurer på er om disse skal toppes for å få forgreininger. Jeg håper det er noen valnøttkjennere her inne som vet noe om dette. Anonymkode: 383ae...8e1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Hva mener du med forgreininger? Hvis du kutter av toppen nå, vil det komme nye skudd fra toppen. Hvis du vil ha et høyt tre med gjennomgående stamme, er det derfor en dårlig ide. Derimot kan du kutte noen av sidegrenene for bedre vekst, ta da greiner som har en spiss vinkel mot stammen, som krysser hverandre og de som evt er skadet. Anonymkode: d1c2a...30a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med forgreininger? Hvis du kutter av toppen nå, vil det komme nye skudd fra toppen. Hvis du vil ha et høyt tre med gjennomgående stamme, er det derfor en dårlig ide. Derimot kan du kutte noen av sidegrenene for bedre vekst, ta da greiner som har en spiss vinkel mot stammen, som krysser hverandre og de som evt er skadet. Anonymkode: d1c2a...30a Jeg mener å få flere greiner og tettere tre. Anonymkode: 383ae...8e1
Rumle Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Se under 'Pruning and training' her; https://www.rhs.org.uk/advice/profile?PID=546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå