Gå til innhold

SAS vil forhindre at folk må i karantene!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du at vi som mener at de som skal komme med det nevnte flyet må i karantene, også mener at de som kommer 23:55 ikke burde være det? Vi som mener de bør gå rett i karantene mener jo at alle som har vært i Spania burde sette seg selv i karantene, om de så kom hjem i går. Vi mener at myndighetene er trege med bestemmelsene, og synes det er ekstra latterlig at SAS-flyet skal fly fortere for at de skal slippe det.

Anonymkode: 9f58e...d88

Dere kan jo mene akkurat hva dere vil, akkurat som andre kan mene man burde få reise fritt uten karantene. Men det er myndighetene som bestemmer, ikke noen av oss. Og dette med SAS er en typisk medieskapt sak. Flyselskaper prøver alltid å komme frem fortest mulig, det gjelder ikke bare akkurat dette ene flyet. 

Anonymkode: 7be8b...296

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen vil vel sitte i karantene?! Iallfall ikke jeg. Best å unngå det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hvem hos SAS skal holdes ansvarlig dersom dette fører til økt smitte, og dødsfall? Konkrete navn, takk.

Anonymkode: a8d62...bde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og hvem hos SAS skal holdes ansvarlig dersom dette fører til økt smitte, og dødsfall? Konkrete navn, takk.

Ingen trenger holdes ansvarlig for å lande et fly før ruta. Fullt lovlig det, gitt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen trenger holdes ansvarlig for å lande et fly før ruta. Fullt lovlig det, gitt.

Dersom det er for å unngå at personer som har vært i et "rødland" skal havne i karantene, så jo. SAS,og deres ansatte, er fullstendig klar over at Spania i praksis har vært rødt i flere dager.

Hvis SAS ikke ønsker å ta dette ansvaret selv, får de publisere passasjerlisten offentlig, med navn og adresser, slik at vi andre får muligheten til å holde oss unna disse potensielle smittekildene de neste par ukene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom det er for å unngå at personer som har vært i et "rødland" skal havne i karantene, så jo. SAS,og deres ansatte, er fullstendig klar over at Spania i praksis har vært rødt i flere dager.

Hvis SAS ikke ønsker å ta dette ansvaret selv, får de publisere passasjerlisten offentlig, med navn og adresser, slik at vi andre får muligheten til å holde oss unna disse potensielle smittekildene de neste par ukene.

Hvis de lander før midnatt ankommer de fra et grønt land, så enkelt er det. Strengt tatt burde det holdt om flyet tok av fra Spania før midnatt. Kommer ikke noe mer spansk smitte inn i flyet etter avgang uansett.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de lander før midnatt ankommer de fra et grønt land, så enkelt er det. Strengt tatt burde det holdt om flyet tok av fra Spania før midnatt. Kommer ikke noe mer spansk smitte inn i flyet etter avgang uansett.

Offisielt grønt, i praksis rødt, så enkelt er det. Så blir det vel opp til den enkeltes moralske kompass hvordan de vil tilbringe de neste 10 dagene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Offisielt grønt, i praksis rødt, så enkelt er det. Så blir det vel opp til den enkeltes moralske kompass hvordan de vil tilbringe de neste 10 dagene.

Men myndighetene avgjør om man skal i karantene eller ikke. Det har ingenting med moralske kompass eller KGs uoffisielle reglement å gjøre. Så hvilket tidspunkt gjelder, når hjulene slår i bakken, eller når flyet er parkert? 

• Liker 9
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lovlig. Men det er bare egoistiske nolduser som drar på ferie utenlands midt i en pandemi. Det er nå min mening!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med flyet som etter ruta ankommer 23:55 da? Skal de også publisere passasjerlister? Eller der de med rutemessig ankomst 00:10 fryktelig mye mer smittefarlige?

Anonymkode: 80c58...f45

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, kjøkkenkar skrev:

Det kan du bare gi faen i.

Hæ?? Vedkommende kommer hjem fra et formodentlig grønt land og har ikke karanteneplikt.
Hvem er du da, som mener å kunne nekte denne personen å bevege seg fritt rundt??

• Liker 12
Skrevet

Fornuftig av SAS det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med flyet som etter ruta ankommer 23:55 da? Skal de også publisere passasjerlister? Eller der de med rutemessig ankomst 00:10 fryktelig mye mer smittefarlige?

Jeg tipper at media kommer til å lage et realityshow av det flyet. Spania-Norge, minutt for minutt. Komplett med applaus ved landing ett på tolv. Mens fly som lander etter rute fem minutter før vil ingen bry seg om. 😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men myndighetene avgjør om man skal i karantene eller ikke. Det har ingenting med moralske kompass eller KGs uoffisielle reglement å gjøre. Så hvilket tidspunkt gjelder, når hjulene slår i bakken, eller når flyet er parkert? 

Myndighetene avgjør om man skal i karantene eller ikke. Men med mindre de har feriert under en stein, vet de reisende at Spania i praksis har vært over «rødgrensa» i dagesvis. Så får det bli opp til den enkelte om de synes det er etisk riktig å dra på café, shoppe, og menge seg med andre hvis de akkurat kommer seg innenfor myndighetenes sendrektighetsgrense. Hvis noen velger å ikke ta en frivillig karantene og det senere viser seg at de er smittet, er det de som må leve med usikkerheten om at de kan ha forårsaket en smittekjede. Korona er en dødskjip (pun intended) feriegave.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Myndighetene avgjør om man skal i karantene eller ikke. Men med mindre de har feriert under en stein, vet de reisende at Spania i praksis har vært over «rødgrensa» i dagesvis. Så får det bli opp til den enkelte om de synes det er etisk riktig å dra på café, shoppe, og menge seg med andre hvis de akkurat kommer seg innenfor myndighetenes sendrektighetsgrense. Hvis noen velger å ikke ta en frivillig karantene og det senere viser seg at de er smittet, er det de som må leve med usikkerheten om at de kan ha forårsaket en smittekjede. Korona er en dødskjip (pun intended) feriegave.

Mange av dem kommer fra områder med liten smitte, så tenker det er helt greit å la myndighetenes regler avgjøre hva som er greit. De fleste av disse har sannsynligvis allerede tatt høyde for en mulig karantene, så kan jo hende mange holder seg hjemme. Spesielt hvis vg tropper opp med kameraet sitt 😛 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller da fint liten rolle om flyet lander før/ etter midnatt om noen har dratt med seg smitte hjem til Norge?? Burde vært karantene på alle smartinger som bare mååå på utenlandsferie!

Anonymkode: 2aa1b...521

• Liker 1
Skrevet

Burde være når flyet letter og ikke lander som er avgjørende.

• Liker 2
Skrevet

jeg foreslår en karantene-båt, så cruisen kan ta 10 dager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av dem kommer fra områder med liten smitte, så tenker det er helt greit å la myndighetenes regler avgjøre hva som er greit. De fleste av disse har sannsynligvis allerede tatt høyde for en mulig karantene, så kan jo hende mange holder seg hjemme. Spesielt hvis vg tropper opp med kameraet sitt 😛 

Med tanke på hvor lett virus kan spre seg i en trang og tett flykabin, er jeg ikke spesielt beroliget av at flesteparten kan ha vært i områder med lite smitte. Holder de seg hjemme frivillig er jo alt vel. Alt jeg ønsker er muligheten til å ta mine egne valg for hvilken smitterisiko jeg ønsker å utsette meg for, og holde meg langt unna områdene hvor disse holder til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Med tanke på hvor lett virus kan spre seg i en trang og tett flykabin, er jeg ikke spesielt beroliget av at flesteparten kan ha vært i områder med lite smitte. Holder de seg hjemme frivillig er jo alt vel. Alt jeg ønsker er muligheten til å ta mine egne valg for hvilken smitterisiko jeg ønsker å utsette meg for, og holde meg langt unna områdene hvor disse holder til.

Da er det du som må gå i frivillig karantene, hvis du ikke vil risikere å utsette deg for folk som har fulgt reglene. 

• Liker 10
  • Opprett ny...