AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #141 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Absolutt! Hadde jeg vært kaptein på en av de avgangene ville jeg ha sørget for at vi passerte midnatt, hest såpass sent at siste flytog alt hadde reist. Karantene og en natt på Gardermoen hadde vært til pass for dem ombord. Anonymkode: 2e11d...13d Hva er verre med at de kommer hjem i kveld enn feks i går eller tidligere i dag? Anonymkode: b68ec...554 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #142 Skrevet 25. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt! Hadde jeg vært kaptein på en av de avgangene ville jeg ha sørget for at vi passerte midnatt, hest såpass sent at siste flytog alt hadde reist. Karantene og en natt på Gardermoen hadde vært til pass for dem ombord. Anonymkode: 2e11d...13d Kanskje kapteinen og resten av besetningen ikke var så interessert i å gå i karantene selv? Anonymkode: 55ef5...1ce
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #143 Skrevet 25. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt! Hadde jeg vært kaptein på en av de avgangene ville jeg ha sørget for at vi passerte midnatt, hest såpass sent at siste flytog alt hadde reist. Karantene og en natt på Gardermoen hadde vært til pass for dem ombord. Anonymkode: 2e11d...13d Dårlig kundebehandling! Håper ikke du jobber med kunder da får de dårlig behandling. Anonymkode: b13ca...43e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #144 Skrevet 25. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en aktiv sas-mastercard bruker, med mye eurobonus poeng så kjenner jeg at denne finten ble provoserende. Får bruke min forbrukermakt å gå over til Coop i stedet. Kommer ikke til å fly med de på lenge uansett. Norwegian har uansett bedre fly, om reising blir aktuelt. Utenlandsk flyr jeg stort sett med Emirates. Anonymkode: 3ce48...7d5 Norwegian fra Malaga gjorde akkurat det samme. Anonymkode: 144f5...57a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #145 Skrevet 25. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en aktiv sas-mastercard bruker, med mye eurobonus poeng så kjenner jeg at denne finten ble provoserende. Får bruke min forbrukermakt å gå over til Coop i stedet. Kommer ikke til å fly med de på lenge uansett. Norwegian har uansett bedre fly, om reising blir aktuelt. Utenlandsk flyr jeg stort sett med Emirates. Anonymkode: 3ce48...7d5 Hahaha, så det at et selskap bruker umenneskelige arbeidsvilkår og utnytter folk er ok (Emirates)? Bare corona som gjelder? Anonymkode: 31d0b...e24 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #146 Skrevet 25. juli 2020 På 22.7.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev: Bra kundeservice av SAS. Ingen tror vel det gjør en forskjell for andre enn passasjerene av akkurat dette flyet med et minutt fra eller til, men ett sted må grensen for karantene eller ikke gå, i dette tilfellet altså ved midnatt. Anonymkode: 7be8b...296 Dette. SAS og passasjerene forholder seg bare til regelverket som er gitt. En helt annen sak - og det er jo hverken SAS eller passasjerenes feil - er at karanteneplikten skulle ha hatt tilbakevirkende kraft. De bruker jo historiske tall for å vurdere om et land skal være grønt eller rødt. Spania har blitt rødt pga disse tallene, og de norske turistene som reiser hjem og allerede har reist hjem har vært i Spania i nettopp den perioden hvor smittetallene var for høye. I mars fikk også karantene tilbakevirkende kraft etter at folk hadde kommet hjem fra for eksempel Østerrike. Det burde være slik nå også ved endring fra grønn til rød. Anonymkode: fc628...d3f 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #147 Skrevet 25. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norwegian fra Malaga gjorde akkurat det samme. Anonymkode: 144f5...57a Norwegianflyet skulle etter rutetiden lande før midnatt uansett, så de hadde bare landet etter midnatt hvis de hadde vært forsinket. Det blir ikke det samme. Anonymkode: fc628...d3f 1
Viernes Skrevet 25. juli 2020 #148 Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte på dette og er enig. Samtidig er det vel ikke absolutt alle som drar for syndferie. Noen kan ha litt bedre grunner, treffe familie, kjæreste etc. Synes det er mer akseptabelt å reise da. Anonymkode: 6eac3...bd0 Det er nok mange som mener at syndferie er et mer dekkende ord i disse dager 😂 1
missmcbeal Skrevet 25. juli 2020 #149 Skrevet 25. juli 2020 På en måte synest jeg denne saken er blåst litt ut av proposjoner. Utspillet fra kommunikasjonsdirektøren i SAS var provoserande, at de skulle prøve å lande før midnatt ved flyet som skulle ha landet 00.10, er at utspill som virker ansvarsløst. Men det hadde vært verre om de hadde plutseleg endret flytidene (avgang) betydelig for å rekke fram før karantene, da snakker vi aktiv handling. Det er faktisk ikke uvanlig at fly lander før tiden - det har jeg opplevd selv de gangene jeg har flydd, så uavhengig om intensjonen til kapteinen så har det hele tiden vært sannsynlig at de ville rekke frem før midnatt. Flyet var til og med 2 minutt forsinket fra avgang, men det er ikke uvanlig å fly inn denne tiden rimelig raskt. Norwegian-flyet skulle uansett lande før midnatt, så det er ikke noe å tenke på. Kommunikasjonsdirektøren i SAS hadde gjort klok i å si at flyet tar av til normal tid også gjenstår det å se om de rekker fram før midnatt eller ikke. Ikke antyde at de skulle gjøre hva de kan for at de skulle slippe karantene. Dette kan bli en potensiell PR-katastrofe for SAS dersom det viser seg at det er smittede ombord på flyet. Ellers så bør man ta ut sinnet sitt på regjeringen som kunne valgt å bare si at frå nå av må alle i karantene og ikke sette et skille før og etter midnatt, det er det som hadde gitt mer mening smittevernsmessig. Selv om det ikke er like uforutsigbart for de som har reist til et grønt land, så må man tåle såpass under disse omstendighetene når man velger å dra utenlands under en pandemi og med advarsel om at ting kan endre seg raskt. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #150 Skrevet 25. juli 2020 Enig. Regjeringen varslet allerede mandag at det ville bli innført karantene ved midnatt natt til lørdag. For meg ser det ut som om de bevisst ville lage et vindu på fire dager der man kunne komme hjem karantenefritt. Hvorfor er over min fatteevne. De burde selvfølgelig sagt at karantenekravet trådte i kraft umiddelbart. Anonymkode: 0ef7d...47c 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #151 Skrevet 25. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er altså det dummeste jeg har sett. Anonymkode: 166b6...d5c Hvorfor ser du på? Anonymkode: 5f0ac...4e3
Gjest Tamsi Skrevet 25. juli 2020 #152 Skrevet 25. juli 2020 På 23.7.2020 den 14.57, AnonymBruker skrev: Hæ?? Vedkommende kommer hjem fra et formodentlig grønt land og har ikke karanteneplikt. Hvem er du da, som mener å kunne nekte denne personen å bevege seg fritt rundt?? Anonymkode: 80c58...f45 Utrolig at man kan være så historieløs etter bare 4 måneder. Var ikke Østerrike er grønt land i februar? Hvordan gikk det igjen??
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #153 Skrevet 25. juli 2020 4 minutter siden, Tamsi skrev: Utrolig at man kan være så historieløs etter bare 4 måneder. Var ikke Østerrike er grønt land i februar? Hvordan gikk det igjen?? Nå er det imidlertid juli og forholdene i juli vi har å forholde oss til. 2
Gjest Tamsi Skrevet 25. juli 2020 #154 Skrevet 25. juli 2020 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Nå er det imidlertid juli og forholdene i juli vi har å forholde oss til. Ja, og jeg er ikke særlig imponert over avgjørelsene som tas for tiden. Det settes smitterekorder daglig i land over hele verden, mens her sitter folk og syter for trivielle ting som noen dager med karantene - som myndighetene hele veien har vært tydelige på at man må påregne . Greit at vi har lave smittetall i Norge for tiden, men liker vi ikke å ha det sånn?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #155 Skrevet 25. juli 2020 Landet flyet før midnatt?? Anonymkode: 26f92...950
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #156 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Landet flyet før midnatt?? Anonymkode: 26f92...950 Ja, som det ofte gjør uten at det vekker sånt oppstyr som denne gangen. Anonymkode: 7be8b...296 2
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #157 Skrevet 25. juli 2020 32 minutter siden, Tamsi skrev: Ja, og jeg er ikke særlig imponert over avgjørelsene som tas for tiden. Det settes smitterekorder daglig i land over hele verden, mens her sitter folk og syter for trivielle ting som noen dager med karantene - som myndighetene hele veien har vært tydelige på at man må påregne . Greit at vi har lave smittetall i Norge for tiden, men liker vi ikke å ha det sånn? Jeg er langt mer imponert over avgjørelsene nå enn ved nedstengningen. Det var idiotisk. 3
NorthernLight Skrevet 25. juli 2020 #158 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Jeg er langt mer imponert over avgjørelsene nå enn ved nedstengningen. Det var idiotisk. Idiotisk.... hallo i luken.... Det er pga tiltakene vi hadde at vi har lave smittetall i Norge... Covid 19 har ikke forsvunnet fra planeten selv om mange folk tror det...
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #159 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Idiotisk.... hallo i luken.... Det er pga tiltakene vi hadde at vi har lave smittetall i Norge... Covid 19 har ikke forsvunnet fra planeten selv om mange folk tror det... Man glemte imidlertid de økonomiske konsekvensene på veien. Hallo i luken! 1
Anbefalte innlegg