AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har sommerjobb som varebilsjåfør, og treffer på utrolig mange bobiler i disse dager. Etter noen ukers kjøring, tenkte jeg at jeg skulle begynne å telle. Hvorfor? Les videre: I dag har jeg møtt 161 bobiler (altså bobiler som har kjørt i motgående kjørefelt, slik at jeg fint kan se menneskene som sitter foran i bilen). Samtlige av disse 161 bobilene ble kjørt av menn. I samtlige av disse 161 bobilene satt en kvinne i passasjersetet. Jeg observerer det samme når det gjelder biler som kjører med campingvogn. Samtlige kjøres av menn, med en kvinne i passasjersetet. Er det sånn at det kreves penis for å kjøre når man er på ferie? Har penisen en spesiell funksjon når det gjelder "feriebil-kjøring"? Eller er det bare inngrodde kjønnsrollemønster som henger igjen fra mange, mange tiår tilbake? Anonymkode: 793ca...dc0 2
Kverrulanten Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Fordi stort sett alle familiefedre mener de er bedre å kjøre bil enn kona? Neida, jeg vet ikke. Men her er det mannen som kjører fordi jeg er flinkere å underholde barna og har bedre kontroll på snacksen. 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Hvordan kan kona gi mannen oralsex hvis det er hun som sitter bak rattet? Anonymkode: ad763...8de 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Her kjører mannen fordi jeg blir gal av at han sukkker, stønner og klager når jeg kjører. Det er dritirriterende så da gidder jeg ikke. Anonymkode: ea600...b46 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Fordi han er mye stødigere sjåfør enn meg. Og han LIKER å kjøre bil, jeg er mer sånn at jeg bruker kun bil hvis jeg må. Anonymkode: 7a58e...68d 4
Ulven Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Vil jo tro det har med gamle kjønnsrollemønstre å gjøre. Det er jo fremdeles ikke så veldig mange kvinnelige yrkessjafører heller. Her deler vi likt på kjøringen. Både med og uten campingvogn. Da vi kjørte Suburban for en del år tilbake, hadde jeg stor morro av å se blikkene jeg fikk når jeg satt ved rattet med campingvogn bak. 6
Atrix Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Menn er mer risikovillige enn kvinner, ergo siden hverken mannen eller kvinnen har særlig erfaring med å kjøre større enheter, kjører alltid mannen siden menn er mer risikovillige, mens kvinnen er for smart til å ta risiko så lenge hun har en annen til å ta risiko for henne. Nå er riktignok alle i samme bil, men det er en annen diskusjon... 2
semperflorens Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 7 minutter siden, Ulven skrev: Vil jo tro det har med gamle kjønnsrollemønstre å gjøre. Det er jo fremdeles ikke så veldig mange kvinnelige yrkessjafører heller. Her deler vi likt på kjøringen. Både med og uten campingvogn. Da vi kjørte Suburban for en del år tilbake, hadde jeg stor morro av å se blikkene jeg fikk når jeg satt ved rattet med campingvogn bak. Enig i denne. Vi deler også på kjøringen, inntrykket mitt er at slik gjør de fleste vi kjenner det også, men nå er vi forholdsvis unge, så kanksje det er mer vanlig blant yngre par å dele på det. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Mannen min vil gjerne kjøre og jeg liker bedre å nyte utsikten og følge med på landskapet. Derfor blir det til at han kjører. Dessuten er han avholdsmann, mens jeg liker å ta meg en øl eller et glass vil til lunsj og middag når vi er på ferie. Anonymkode: 3c8bd...1cf
Spøkelseskladden Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Jeg er en flinkere sjåfør enn mannen min (han er enig) og jeg liker å kjøre bil så i hverdagen så er det nesten alltid jeg som kjører. Men når vi skal på roadtrip så elsker jeg å titte på omgivelsene på nye steder, så derfor kjører han så jeg slipper å fokusere på kjøring og kan bare nyte. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 Fordi menn er mer glad i å kjøre Anonymkode: 1e1bd...a25 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Spurte akkurat mannen og svaret er «fordi han hater å sitte på». Anonymkode: 1a9dc...8c0 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Fordi jeg hater å kjøre bil mens mannen liker å kjøre bil 🤷🏼♀️ Anonymkode: a5218...a69 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 Vi deler, fordi begge ønsker å kjøre (sa til gubben at han kunne få kjøre hver gang, men at det da måtte gjelde alle selskap/ fester også 😁) Anonymkode: 8cb93...dcc 6
Husholdning1 Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Ofte er menn mer bekvemme med større biler. Det er nok også flere menn enn kvinner som har klasse C1 eller BE (eller høyere) der det er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kjører mannen fordi jeg blir gal av at han sukkker, stønner og klager når jeg kjører. Det er dritirriterende så da gidder jeg ikke. Anonymkode: ea600...b46 Samme her Anonymkode: 9c1bb...3c7
VOX Skrevet 22. juli 2020 #17 Skrevet 22. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kjører mannen fordi jeg blir gal av at han sukkker, stønner og klager når jeg kjører. Det er dritirriterende så da gidder jeg ikke. Anonymkode: ea600...b46 Da svinger du av i første avkjøring, åpner sidedøra og takker for følget. Han får ta seg fram på egen hånd. 8
kjøkkenkar Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 Fordi kvinner er mer opptatt av å klage å gjøre bemerkninger om alt irrelevant, som for eksempel at det bare er menn som kjører.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #19 Skrevet 22. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spurte akkurat mannen og svaret er «fordi han hater å sitte på». Anonymkode: 1a9dc...8c0 Ja, det er visst så mange menn som «bare hater å sitte på”. Anonymkode: 915d8...0b6 2
Karve Skrevet 22. juli 2020 #20 Skrevet 22. juli 2020 Hos oss kjørte pappa på ferier fordi vi hørte bedre på kjeft fra mamma enn fra han. Med fire drittunger som kjeda seg i baksetet ble det fort krangling og kaos, og da var det bedre om pappa kunne konsentrere seg om å kjøre mens mamma satte oss på plass, heheh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå