Gå til innhold

ÆSJ! Hotell vasker sengetøy privat!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke egentlig noe problem med det, så lenge det blir vasket på 90 grader, men jeg ville ikke akkurat gått ut og reklamert i media med det, hvis jeg hadde eid hotellet... 

Må også le litt av at vaskeriet har "jobbet på spreng", dvs forlenget arbeidstid og "litt" helg... Det er ikke akkurat det jeg forbinder med å jobbe på spreng😛

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva så? Vil du heller ligge i brukt sengetøy? Forstår ikke problemet. Om de så vasket det sammen med sine brukte truser så vil det jo bli rent.

Anonymkode: 11dfa...748

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva er æsj med nyvasket og reint sengetøy? Spiller vel ingen rolle om det er vasket privat eller hos firma.

Anonymkode: ad0cc...950

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Rent sengetøy, hurra. 

Anonymkode: e0080...951

• Liker 5
Skrevet

Sier du æsj til ditt eget sengetøy også, når du tar det ut av maskinen din hjemme? Du anser vel det for å være rent, så hvorfor skulle ikke disse hotellsengetøyene også være rene etter en runde i en vanlig vaskemaskin?

Regner med at de kokevasker alt sammen på 90-95 C, og da blir det jo rent.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Folk har lite å henge seg opp i, ass🙄

Og faktisk, hvis jeg må forholde meg til problemstillingen: Heller privat vasket sengetøy vasket på 90 grader enn sengetøy vasket i en giga felles maskin sammen med 100 andre gjesters sæd, bæsj og blod.

Anonymkode: 7b9b7...edc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva er ekkelt med det?

Anonymkode: 66cc2...1c4

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Sier du æsj til ditt eget sengetøy også, når du tar det ut av maskinen din hjemme? Du anser vel det for å være rent, så hvorfor skulle ikke disse hotellsengetøyene også være rene etter en runde i en vanlig vaskemaskin?

Regner med at de kokevasker alt sammen på 90-95 C, og da blir det jo rent.

Skal ikke anta det. Det er mange som vasker sengetøy på kun 40 grader...

Anonymkode: 2a8e0...327

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal ikke anta det. Det er mange som vasker sengetøy på kun 40 grader...

Anonymkode: 2a8e0...327

Hvis de vasker det på 40 grader hjemme, gjør de samme folkene sikkert det samme på hotellet. Tror nok det er mange eklere ting enn dette man er lykkelig uvitende om når man slenger seg ned i hotellsenga. Gud, som jeg savner hotellsenger, forresten.

Anonymkode: e0080...951

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er diskusjonen om dette er ekkelt og ikke, og ikke om at hotellet driver på arbeidernes regning? Hvorfor må de disponere sine private maskiner og hjem til hotelldrift?

Anonymkode: 270b7...45e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ligge sædspurt i sengetøyet, og skjønner at det kan være ekkelt!

Anonymkode: 22f71...e62

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Da er de lite proffe. Noterer meg hotellene nevnt i artikkelen, dit skal ikke jeg en gang i verden, de har jo ikke skjønt hvorfor hotell bruker industriell vasking av sengetøy og håndklær engang... 

Og spesielt nå i disse coronatider... 🤦🏻‍♀️

Skrevet

Jeg blir overrasket. Når ser gjelder vask av feks servise og bestikk er det jo strenge regler for håndtering og hvilken maskin man kan bruke. Synes det er rart hvis folk kan ta med seg hjem der man ikke har samme industrimaskin og «rene soner» eller andre rutiner jeg trodde man hadde på renhold. Ikke alle vaskemaskiner har sammme mulighet for vaskemidler, program og standard, det er jo ulikt hjemme hos folk.

• Liker 7
Skrevet

Vasker hotellet selv sitt sengetøy, skal det vaskes med eddik hver gang. 

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Sam Jones skrev:

Jeg blir overrasket. Når ser gjelder vask av feks servise og bestikk er det jo strenge regler for håndtering og hvilken maskin man kan bruke. Synes det er rart hvis folk kan ta med seg hjem der man ikke har samme industrimaskin og «rene soner» eller andre rutiner jeg trodde man hadde på renhold. Ikke alle vaskemaskiner har sammme mulighet for vaskemidler, program og standard, det er jo ulikt hjemme hos folk.

Tenk deg scenario: ansatt må ta med vask hjem. Ansatt har uoppdaget lus eller skabb. Ansatt vasker hotellsengetøyet sammen med sitt eget tøy på seksti grader (industrivask er fra 85 grader) og vips, så er sengetøyet kontaminert, og de smitter gjestene med parasitter og utøy. Lykke til videre sier nå jeg til disse hotellene, som velger å sløyfe hygienen til gjestene sine...

Endret av MadameDeRosa
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Risikerer man å ligge i sengeklær vaska i private klesmaskiner? 
https://www.nrk.no/trondelag/hoteller-ble-overrasket-over-mange-gjester-pa-norgesferie-og-mye-sengeklaer-som-matte-vaskes-1.15095864

ÆSJ!!!

vet hvilket hotell jeg ikke skal på!

Anonymkode: 0c16b...a2d

Hva er problemet?

Om mitt nermeste hotell hadde spurt hadde jeg stilt opp har 2 12/8 maskiner så ville fått unna ganske mye.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Risikerer man å ligge i sengeklær vaska i private klesmaskiner? 
https://www.nrk.no/trondelag/hoteller-ble-overrasket-over-mange-gjester-pa-norgesferie-og-mye-sengeklaer-som-matte-vaskes-1.15095864

ÆSJ!!!

vet hvilket hotell jeg ikke skal på!

Anonymkode: 0c16b...a2d

:klo: Holder du så dårlig hygiene hjemme at du ser på det som avsindig ekkelt? Folk flest har ikke så dårlig hygiene, altså, så du kan ta det helt med ro (og Kanksje oppgradere rensligheten hjemme litt? :ler: )

Anonymkode: 7a3b4...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...