AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Hei! Ønsker å studere samfunnsøkonomi ved UiO, men innså ikke dette før etter søknadsfristen, dessverre. Virker som det er mulighet å ta fagene første semester som enkeltemnestudent? Men kun så lenge det er ledig plass? Opprinnelig går jeg en siving-linje på NTNU, så kan jo også melde meg opp i fag der (ikke sikker på om jeg skal fortsette dog). Føler UiO kanskje er litt bedre innen samføk, eller er jeg helt på jordet her? Altså at det ikke er så nøye hvor? Anonymkode: 6c6e3...35f
powerpuffen Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ønsker å studere samfunnsøkonomi ved UiO, men innså ikke dette før etter søknadsfristen, dessverre. Virker som det er mulighet å ta fagene første semester som enkeltemnestudent? Men kun så lenge det er ledig plass? Opprinnelig går jeg en siving-linje på NTNU, så kan jo også melde meg opp i fag der (ikke sikker på om jeg skal fortsette dog). Føler UiO kanskje er litt bedre innen samføk, eller er jeg helt på jordet her? Altså at det ikke er så nøye hvor? Anonymkode: 6c6e3...35f Samfunnsøkonomi tilbyr de flere steder, og de 'beste' stedene er kanskje NHH, UiO (eller Oslo Met?), NTNU og NMBU om du skal gå offentlig. Du kan gamle på å ta alle som enkeltemner - men det er langt i fra sikkert at du får plass da samfunnsøkonomi er populært. Jeg tror nok at jeg hadde ventet og søkt til neste år, rett og slett fordi du får følge vanlig studieløp.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 8 minutter siden, duftlyset skrev: Samfunnsøkonomi tilbyr de flere steder, og de 'beste' stedene er kanskje NHH, UiO (eller Oslo Met?), NTNU og NMBU om du skal gå offentlig. Du kan gamle på å ta alle som enkeltemner - men det er langt i fra sikkert at du får plass da samfunnsøkonomi er populært. Jeg tror nok at jeg hadde ventet og søkt til neste år, rett og slett fordi du får følge vanlig studieløp. Jeg skal uansett ikke følge det vanlig i den form av å gå på forelesninger, fadderuke osv siden jeg fortsatt går i Trondheim.. så burde jeg kanskje søke meg inn på nhh neste år da? Føler de kanskje er litt sterkere på bedrift/finans, men skal innrømme at jeg ikke har helt oversikt. eller kanskje jeg bare tar noen emner på NTNU dette året og søker Nhh/UiO neste år, mindre stress enn enkeltemne og fagene første år er jo veldig generelle. eneste med nhh er at det er mye oppmøte har jeg inntrykk av. Vurderte å starte i fjor men da måtte man møte opp på immatrikulering og fadderuke osv Anonymkode: 6c6e3...35f
powerpuffen Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal uansett ikke følge det vanlig i den form av å gå på forelesninger, fadderuke osv siden jeg fortsatt går i Trondheim.. så burde jeg kanskje søke meg inn på nhh neste år da? Føler de kanskje er litt sterkere på bedrift/finans, men skal innrømme at jeg ikke har helt oversikt. eller kanskje jeg bare tar noen emner på NTNU dette året og søker Nhh/UiO neste år, mindre stress enn enkeltemne og fagene første år er jo veldig generelle. eneste med nhh er at det er mye oppmøte har jeg inntrykk av. Vurderte å starte i fjor men da måtte man møte opp på immatrikulering og fadderuke osv Anonymkode: 6c6e3...35f Jeg tror det er veldig forskjellig fra sted til sted om det er obligatorisk oppmøte eller ikke. NHH er nok klart den beste skolen. Det du sier der høres nok veldig lurt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå