AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Har nettopp fått vite at mor til kjærestens barn, som jeg har tenkt var ei høyst oppegående og fin mamma, sier ting til dem som gjør at de har det vondt. Jeg blander meg ikke i deres foreldreskap, har selv barn fra før og har kjempet frem et godt samarbeid der. Min kjæreste og hans eks har Delt omsorg, det jeg vil kalle et dårlig samarbeid/ingen kommunikasjon, og det virker som begge klandrer den andre for det. Han sier selv at han er langt fra perfekt, men at hun aldri noen gang har innrømt å gjøre noe feil, hun har alltid rett. Når jeg får vite at mor snakker med barna om hvor vondt det er for henne at jeg og mine barn har kommet inn i bildet, og at hun er redd for at de skal velge henne bort, at de må huske at det er hun som er mammaen deres, så blir jeg sjokkert og får veldig vondt av disse barna... Hva kan jeg gjøre? Hører med til historien at de gikk fra hverandre flere år før jeg møtte han, og at begge har hatt nye kjærester siden den gang. Barna hans er skjønne unger, det virker som de liker meg og mine barn godt, vi har brukt god tid på å bli kjent av hensyn til alle involverte. Råd? Anonymkode: c838a...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Her tenker jeg at det er viktig at det er far som tar tak, siden barnas mor tydeligvis er redd for at du skal ta for mye plass. Jeg synes du br ta ette op med far, og råde ham til å ta tak i dette. Siden sammarbeidet og kommunikasjonen mellom fat og mor også er et problem kan dette kanskje tas tak i som en del av et større bilde, der far samtidig innrømmer at han ikke er feilfri. På den måten er det lettere å legge det fram uten at det føles som et angrep på mor. Hvis det føles som et angrep er det lett å gå i forsvar, og da klarer man ikke endre noe. Kanskje dere kan undersøke hva som finnes av kurs i deres område, dersom far og mor kunne gått f.eks.på et eller annet foreldrekurs sammen så hadde det kanskje gitt rom for at de begge reflekterte rundt oppdragelsen, og samtidig hadde det vært kursholdere der som kunne komme med innspill. Anonymkode: dcc2b...2d3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå