AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 ... men du skal selv dra til teststedet for å bli testet? Hva om du ikke selv kjører bil, skal du reise kollektivt? Ta taxi? Anonymkode: a1e39...8e0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 En jeg kjenner måtte gå 45 minutter hver vei for å få testa seg. Lettvint hvis du er skikkelig dårlig🤪 Anonymkode: 722c6...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Ta på munnbind og ta taxi. Anonymkode: a386e...789 3
Gjest Warrior Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Ikke ta taxi eller annen offentlig transport. Da sprer du bare smitten videre. Du må ringe de å høre hvordan du skal komme deg dit når du ikke har bil selv.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Har du på munnbind så smitter du ikke sjoføren på en kort tur. Anonymkode: a386e...789 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har gått 50 min til, og 50 min fra, teststedet de to gangene jeg har måttet bli testet så langt i koronatiden. Det er nedover til og seige bakker oppover på hjemveien. Det har gått greit for meg, men jeg har heller ikke vært koronasyk eller hatt problemer med pusten. I tillegg er jeg i 20-årene, så kroppen er normalt sterk. Har ikke førerkort. Hvis det er vanskelig for noen å komme seg til teststedet så må det finnes løsninger. Ring din nærmeste koronatelefon hvis du har utfordringer med å komme deg til teststedet, og hør hva de har tenkt ut. Anonymkode: 89bfa...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta på munnbind og ta taxi. Anonymkode: a386e...789 Nettopp 👍 Anonymkode: 8672c...aba
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du på munnbind så smitter du ikke sjoføren på en kort tur. Anonymkode: a386e...789 Kilde Anonymkode: 791f5...14e 3
Karve Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Da samboer måtte teste seg fikk han beskjed om å enten finne noen til å kjøre eller at de bestilte taxi gjennom Pasientreiser. Han valgte Pasientreiser selv om han da måtte vente til dagen etter med å få teste seg. Dersom noen skulle kjøre han, var beskjeden at han måtte sitte i baksetet, og sjåføren måtte ha på munnbind og gå i karantene til testsvaret hans kom. Veldig praktisk å ha én teststasjon i en storkommune med store avstander og i tillegg ikke tilby hjemmetesting. 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Mange kommuner tilbyr hjemmetesting, så greit å sjekke om det er tilfellet der du bor. Anonymkode: 8669f...4e6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 Kan jo bestille Hjemmelegene, men det må man selv betale. Anonymkode: a1e39...8e0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta på munnbind og ta taxi. Anonymkode: a386e...789 Stakkars taxisjåfør. Anonymkode: a1e39...8e0 2
tussi84 Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Ei venninne av meg og datteren hennes måtte testes for corona for en mnd siden. Hun hadde ikke bil så hun spurte hvordan de skulle få kommet seg til test stedet som var rundt en 8 km unna. Kommunen tilbydde ikke hjemme testing, og taxi kunne heller ikke bestilles via dem. Det var ikke noe snakk om pasient reiser. De sa til henne at enten møtte hun få noen til å kjøre dem, eller de måtte ta buss tur/retur. Enn er jo så opptatt av smittevern nå, så det at dem ber folk Fikse privat sjåfør eller ta bussen sjokkerte meg. Nå testet heldigvis mor og datter negativt, men hva om de hadde fått et positivt resultat. Da hadde man risikert at kompisen som kjørte de tur/retur til klinikken den dagen hadde blitt smittet han også. Han hadde da kanskje smittet andre igjen, og de igjen andre. Kunne rullet langt avgårde. Hvis kommunen virkelig ikke har hjemme testing så får de ha en rekvisisjon på taxi hvor sjåfør er beskyttet med smittevern utstyr, til de som ikke kan kjøre egen bil. Å be folk ta bussen eller bruke privat sjåfør kan være en kilde til rask smitte spredning. 1
GammelKaktus Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 Synes det er utrolig dårlig at de ikke har et skikkelig tilbud for hjemmetesting i alle kommuner, skulle da faen meg bare mangle. Er ikke alle som har bil, er i stand til å kjøre eller rett og slett for dårlige men ikke dårlige nok til å bli lagt inn på sykehus. Da ender det opp med at enten må en i en en annen husstand kjøre (hvis en kun er en voksen i husstanden) ellers så må en sykle eller gå. Når man ikke er i form er ikke dette så lett, så dette er en av grunnene til at en del velger å bare isolere seg og la det gå.
Karve Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 14 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Synes det er utrolig dårlig at de ikke har et skikkelig tilbud for hjemmetesting i alle kommuner, skulle da faen meg bare mangle. Er ikke alle som har bil, er i stand til å kjøre eller rett og slett for dårlige men ikke dårlige nok til å bli lagt inn på sykehus. Da ender det opp med at enten må en i en en annen husstand kjøre (hvis en kun er en voksen i husstanden) ellers så må en sykle eller gå. Når man ikke er i form er ikke dette så lett, så dette er en av grunnene til at en del velger å bare isolere seg og la det gå. Enig! Det verste var egentlig at hun på telefonen ble irritert over at samboer ikke kunne komme seg til teststasjonen på egenhånd og at han ikke hadde lyst til å reise med tog eller hadde noen til å kjøre seg. Det var først da han sa at han måtte få testet seg fordi han er helsepersonell med direkte pasientkontakt at hun nevnte Pasientreiser som et alternativ. Altså hva. 😂 Får nesten inntrykk av at de oppmuntrer til videre smittespredning. Det blir for dumt av Bent Høie å kjefte på folk for å reise med kollektivt når de har symptomer som kan være forenelige med covid-19 når det er så mange som må gjøre det for å få testet seg. Vi skal ha lav terskel for å teste oss, men ikke søren om vi skal teste oss likevel, liksom. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars taxisjåfør. Anonymkode: a1e39...8e0 Hva med kontaktflater? Vaske hele bilen etterpå? Anonymkode: 417af...ad8 1
Anbefalte innlegg