Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på hvor tidlig dere har kunne sett kjønnet på barnet ❤️ 

Anonymkode: b6fa5...21e

Videoannonse
Annonse
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Har alltid hatt en følelse av at jeg fikk jente fordi hjerteslagene var ca 160 S/M. Men har ikke sett kjønn før jeg var på OUL i uke 19.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, lurer på hvor tidlig dere har kunne sett kjønnet på barnet ❤️ 

Anonymkode: b6fa5...21e

Det lurer jeg på og 😃 hørt noen jordmødre har gjettet riktig i uke 12, men da blir det vel bare gambling? Tenker kanskje uke 14 er ganske realistisk? 

Anonymkode: 5194e...288

Gjest Traktorkusken
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på og 😃 hørt noen jordmødre har gjettet riktig i uke 12, men da blir det vel bare gambling? Tenker kanskje uke 14 er ganske realistisk? 

Anonymkode: 5194e...288

Jordmødrene kan aldri bli 100% sikker på hva slags kjønn, foresten!😊 Jo eldre fosteret er, jo lettere er det å se. Sånn jeg husker det, så er uke 12 for tidlig, i og med alle fostre ser veldig like ut på den tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Uke 12+4 tippet jordmor ut fra nub-teorien. Hun sa at ved et klart nub bilde så er det veldig sikkert fra uke 12. Det var jo riktig, men det er jo 50% sjanse for å "tippe" riktig uansett.

Anonymkode: bb29a...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite jente i uke 13 på TUL, men at det ikke va så lett å skille da, så burde ikke male rommet rosa enda. Hun hadde rett, ble jente.

Anonymkode: c3ce8...272

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Traktorkusken skrev:

Har alltid hatt en følelse av at jeg fikk jente fordi hjerteslagene var ca 160 S/M. Men har ikke sett kjønn før jeg var på OUL i uke 19.

Hjerteslagene har selvfølgelig ingenting med kjønn å gjøre. 

13+4 fikk vi vite kjønn

Anonymkode: ed867...f54

Gjest Traktorkusken
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjerteslagene har selvfølgelig ingenting med kjønn å gjøre. 

13+4 fikk vi vite kjønn

Min mening er at det kan ha et innspill, for det har stemt med alle mine 3. Det er en «myte« som stemte for min del :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Traktorkusken skrev:

Min mening er at det kan ha et innspill, for det har stemt med alle mine 3. Det er en «myte« som stemte for min del :) 

Det kalles ren tilfeldighet. 

• Liker 5
Gjest Traktorkusken
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kalles ren tilfeldighet. 

Fortsatt en mening jeg har! :) Jordmora mi, sa at mine jenter hadde typisk «jente»-hjerteslag, altså over 150, og gutten min hadde 138-140 slag i minuttet. Hun har vært jordmor i mange år, så hun har vel sett at det har stemt veldig ofte.

Jeg vil hvert fall påstå at det ikke er ren tilfeldighet.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Traktorkusken skrev:

Fortsatt en mening jeg har! :) Jordmora mi, sa at mine jenter hadde typisk «jente»-hjerteslag, altså over 150, og gutten min hadde 138-140 slag i minuttet. Hun har vært jordmor i mange år, så hun har vel sett at det har stemt veldig ofte.

Jeg vil hvert fall påstå at det ikke er ren tilfeldighet.

Du kan få ha din mening, men den har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre. Så greit å la være å spre feilinformasjon. Det er 50/50 for om det stemmer eller ikke. 

Gjest Traktorkusken
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få ha din mening, men den har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre. Så greit å la være å spre feilinformasjon. Det er 50/50 for om det stemmer eller ikke. 

Ingen ting med virkeligheten å gjøre?🤔

«På kontroll måles fostrets hjertefrekvens. Mange har hørt at pulsen kan fortelle om det er en gutt eller jente. Puls over 140 indikerer jente, og puls under 140 indikerer gutt« skriver kk, så så «feilinformasjon kan det umulig være. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Traktorkusken skrev:

«På kontroll måles fostrets hjertefrekvens. Mange har hørt at pulsen kan fortelle om det er en gutt eller jente. Puls over 140 indikerer jente, og puls under 140 indikerer gutt« skriver kk, så så «feilinformasjon kan det umulig være. 

"Mange har hørt" betyr på ingen måte at det er bevist at det er en sammenheng. Denne myten er motbevist flere ganger. Forskning viser ingen sammenheng mellom puls og kjønn tidlig i svangerskapet. Vi gjorde en undersøkelse på dette i termingruppen min for morroskyld. Myten stemte for ca 50%, "utrolig" nok. Det er fult mulig at det stemmer 3 ganger på rad for noen uten at det gjør det til vitenskapelig korrekt. Du kan få ha en mening om det, men den har ingen rot i forskning og vitenskap.

Anonymkode: bb29a...2a7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite kjønn på ultralyd i uke 16. Ble bekreftet på UL i uke 19

Anonymkode: 4b675...a35

Skrevet

13+2 det stemte!

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Traktorkusken skrev:

Over 160 her også, viste seg å være gutt, gitt!

12+5 var for tidlig å se kjønn for vår del, 16+0 var det ingen tvil. 

Anonymkode: f8fed...a71

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite kjønnene i uke 12+4 og de stemte :)

Anonymkode: 495e0...2b9

Skrevet

Fikk vite kjønn i uke 15. Det ble bekreftet på ultralyd i uke 19. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Traktorkusken skrev:

Stemte med mine to og. Legen min tok over kontrollene forrige svangerskap, han spurte om jeg visste kjønnet, noe jeg gjorde, og han sa at hvis han skulle gjettet så var det jente. Og det stemte.

Anonymkode: d19a4...141

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite gutt i uke 13, men ordinær ul og alle ul etter dette viste jente:) Det ble jente:)

Anonymkode: 0dd12...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...