AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Del Skrevet 22. juli 2020 Feks. Lagde hamburger, med sunne potetstaver (nøkkelhullmerket). Med burgerbrød og litt aioli, 900 kcal😳 Ikke rart jeg har lagt på meg😪 Anonymkode: fbb89...843 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Del Skrevet 22. juli 2020 Mange får seg en overraskelse tror jeg. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor mange kalorier var i en laksefilet som jo folk flest vil si er sunt:P(dette var før jeg lærte forksjellen på sunt og kalorifattig) Jeg overestimerte også helt vannvittig på andre ting før jeg fikk kjøkkenvekt. Aner du hvor mye 100g salat er? eller 30g remulade! Standardmålet nå er henholdsvis 20g og 5g:P Ikke rart det var helt umulig for meg å holde meg innafor et kaloribudsjett uten å sulte meg for jeg logget jo alt for mye og gikk rundt å sultet meg:P Men om du vil ha sunnere burger gå for kylling eller fiskeburger, lag potetbåter osv. fra bunnen selv. Skal ikke be deg bake hamburgerbrød, for det kommer jeg selv aldri til å gjøre for jeg hater å bake:P Anonymkode: 97b5c...023 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 22. juli 2020 #3 Del Skrevet 22. juli 2020 Hamburger er forsåvidt lett å spare mye kalorier på, fjern brødet. Brød er umettende kaloribomber. Bruk bare salat eller tomat som «brød», eller bruk kun en del, ikke bunn og topp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikbokelsker Skrevet 22. juli 2020 #4 Del Skrevet 22. juli 2020 Brød er bare magefyll som vi nordmenn er opplært til å spise til alle måltider. Jeg spiser ikke brød i det heletatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 22. juli 2020 #5 Del Skrevet 22. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange får seg en overraskelse tror jeg. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor mange kalorier var i en laksefilet som jo folk flest vil si er sunt:P Anonymkode: 97b5c...023 Kjøp ørret Smaker omtrent det samme men har mye færre kalorier (160 mot 224kcal per 100g). 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Del Skrevet 22. juli 2020 7 minutter siden, Bikbokelsker skrev: Brød er bare magefyll som vi nordmenn er opplært til å spise til alle måltider. Jeg spiser ikke brød i det heletatt. Jeg spiser kun brødmat en gang om dagen! Eller stivelse i det hele tatt Anonymkode: fbb89...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Del Skrevet 22. juli 2020 12 minutter siden, Frøyamor skrev: Hamburger er forsåvidt lett å spare mye kalorier på, fjern brødet. Brød er umettende kaloribomber. Bruk bare salat eller tomat som «brød», eller bruk kun en del, ikke bunn og topp. Nå er burgern kun 1 av 2 måltider idag så det går bra😄 men tidligere var det jo frokost, lunsj og så den burgeren da.. Anonymkode: fbb89...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Del Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er burgern kun 1 av 2 måltider idag så det går bra😄 men tidligere var det jo frokost, lunsj og så den burgeren da.. Anonymkode: fbb89...843 Jeg pleier også lage cloudbrød som en erstatning for sunnere brød. Anonymkode: fbb89...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 22. juli 2020 #9 Del Skrevet 22. juli 2020 Nei. En nokså god på å telle kalorier om jeg gidder, er fullstendig klar over hvor mange kalorier en "sunn" hamburger middag inneholder, men om jeg har lyst på hamburger, så spiser jeg hamburger. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Del Skrevet 22. juli 2020 Jeg følte meg superflink da jeg omhyggelig veide og noterte ingrediensene i salaten min. Ruccola og tomat og rødløk og selleri og squash mm. Så kom jeg til fetaost og oliven og fikk et kjempesjokk. Anonymkode: 7ff07...2da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Del Skrevet 22. juli 2020 Er noen ting jeg har droppet helt å spise fordi det er så kaloririkt, samtidig som jeg ikke syns det er helt superdigg liksom. Feks nøtter, tørket frukt, kjeks, hjemmelagde knekkebrød, oliven, müsli/frokostblanding, kjøttdeig, drikke melk eller juice, avokado. Sjokolade og smågodt er jo også energitett, men unner meg heller litt av dette innimellom fordi det syns jeg er veldig godt, og kan også crave det ved mensen osv. Så jeg koser meg fortsatt med mat og snop, men er mer bevisst hva jeg syns er verdt å bruke kalorier på. Anonymkode: 10aca...4ab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Del Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg følte meg superflink da jeg omhyggelig veide og noterte ingrediensene i salaten min. Ruccola og tomat og rødløk og selleri og squash mm. Så kom jeg til fetaost og oliven og fikk et kjempesjokk. Anonymkode: 7ff07...2da Oliven er ikke så kalori-rike, det er når du putter dem i olje det renner på.... F.eks gir 10 Kalamataoliven ca. 90 kcal, samtidig som det er sunt. (kjøp kalamataoliven med sten, smaker mye bedre enn de uten) 😊 Anonymkode: cb0da...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Del Skrevet 22. juli 2020 Oh yes! Prøvde et halvt år å gå ned i vekt ved å "spise sunnere". Kuttet godteri midt i uken, og trodde det skulle være nok. Da jeg omsider bet meg i det og begynte å telle kalorier så skjønte jeg fort hvorfor jeg ble overvektig. Meeeen selv om jeg er flink til å telle så er jeg også flink til å bevisst eller ubevisst "glemme" å telle alt. Vet ikke hvorfor det er sånn. Når jeg er 100% ærlig med meg selv så går jeg ned i vekt. Anonymkode: fa912...aed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Del Skrevet 22. juli 2020 5 timer siden, -jk- skrev: Kjøp ørret Smaker omtrent det samme men har mye færre kalorier (160 mot 224kcal per 100g). Det oppdaget jeg heldigvis etterhvert:D Hadde jeg til middag i dag Anonymkode: 97b5c...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #15 Del Skrevet 22. juli 2020 Fikk sjokk for hvor lite jeg lever greit på, måtte øke hele tiden. Det ble nesten ubehagelig for meg å leve på mengden jeg bør ha, lettere å leve tynt. Sikkert mye fordi jeg har diverse matallergier. Anonymkode: 7b629...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Del Skrevet 22. juli 2020 Vær forsiktig med olivenolje ved steking av grønnsaker osv. 2ss er ca 170 kcal! Da blir ikke grønnsakene så sunne allikevel. Anonymkode: af66e...611 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #17 Del Skrevet 22. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange får seg en overraskelse tror jeg. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor mange kalorier var i en laksefilet som jo folk flest vil si er sunt:P(dette var før jeg lærte forksjellen på sunt og kalorifattig) Jeg overestimerte også helt vannvittig på andre ting før jeg fikk kjøkkenvekt. Aner du hvor mye 100g salat er? eller 30g remulade! Standardmålet nå er henholdsvis 20g og 5g:P Ikke rart det var helt umulig for meg å holde meg innafor et kaloribudsjett uten å sulte meg for jeg logget jo alt for mye og gikk rundt å sultet meg:P Men om du vil ha sunnere burger gå for kylling eller fiskeburger, lag potetbåter osv. fra bunnen selv. Skal ikke be deg bake hamburgerbrød, for det kommer jeg selv aldri til å gjøre for jeg hater å bake:P Anonymkode: 97b5c...023 Enig i dette, men det høres ut som at du ikke helt har lært forskjellen på sunt og kalorifattig enda... Hamburgeren ts lagde høres ikke usunn ut, selv om den har 900 kcal. På samme måte ville det være ekstremt usunt å leve kun på salatblader (for ikke å snakke om umulig), selv om det er kalorifattig. Vil man ned i vekt må man ikke tenke på hva som er sunt, men antall kalorier. I prinsippet kan man gå ned i vekt selv om alt man spiser er sjokolade. Anonymkode: 38a15...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #18 Del Skrevet 22. juli 2020 Jeg vil begynne å telle calorier, men vet ikke hvor jeg skal begynne!! Hvordan finner jeg ut av calloriene i ei brødskive liksom? Eller i porsjonen med middag jeg tar. Anonymkode: ccd05...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #19 Del Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil begynne å telle calorier, men vet ikke hvor jeg skal begynne!! Hvordan finner jeg ut av calloriene i ei brødskive liksom? Eller i porsjonen med middag jeg tar. Anonymkode: ccd05...aa9 På innholdsfortegnelsen står antall kalorier per 100 g. For å finne antall kcal i en brødskive: (vekten til brødskiva) ganger ([antall kalorier per 100 g]/100) Anonymkode: 38a15...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #20 Del Skrevet 22. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil begynne å telle calorier, men vet ikke hvor jeg skal begynne!! Hvordan finner jeg ut av calloriene i ei brødskive liksom? Eller i porsjonen med middag jeg tar. Anonymkode: ccd05...aa9 Du må bere starte, er en treningsak. Det er mange apper som kan hjelpe deg. Anonymkode: b9ebc...ae2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå