Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 22. juli 2020 Min svigerdatter er kjempesur på meg fordi jeg ikke vil ha med barnebarnet på hytta. Vi har hytte på fjellet og hadde gledet oss til en fin tur med gode venner (ett annet vennepar av oss). Hun vil veldig gjerne at jeg skal ha med meg barnebarnet når vi er der. Barnebarnet er 8 år og har litt utfordringer. Hun vil veldig gjerne at jeg tar med hen dit i en uke sånn at hun skal få mer tid til de to yngste på 4 og 3. Jeg sa nei, hovedsaklig fordi det blir en «voksentur» vi skal kose oss med god mat og drikke, er redd barnebarnet vil kjede seg. Hun ble ordentlig sur og senere samme dag ringte sønnen min meg for å fortelle at kona er lei seg fordi jeg aldri stiller opp som barnevakt og aldri engasjerer meg i barnebarna. Svigerdatter ringte også min søster og ektemann for klage sin nød. Men er det mulig?! Selvom jeg er bestemor er det ikke slik at all min fritid er til fri disposisjon for barnebarna og hennes avlastning?! Jeg er fremdeles i jobb og de få ferieukene jeg har er dyrebare. Anonymkode: 4a780...c7b 119
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Har du tenkt på at barnebarnet vil gjerne på en tur på hytta med besteforeldre? For det er kjekt å dra på hyttetur med besteforeldre. Har du mulighet til å ta ham med en annen gang for en helg f. eks? Anonymkode: b07ea...edf 35
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 22. juli 2020 Det er da bare å si at det ikke passer fordi dere skal ha med et vennepar. Ungen blir jo bare 5te hjulet på vogna. Synes det er greit å stille opp av og til, men det må da være på et tidspunkt som passer for alle. Anonymkode: 0f744...45d 139
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Bare å si det ikke passer, herregud for ei krevende dame hu høres ut som.. Dere må da kunne leve livet deres, dere er ikke barnevakter på fulltid. Man passer når det passer Anonymkode: 0570c...061 46
Populært innlegg Oktobr Skrevet 22. juli 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 22. juli 2020 Synes din svigerdatter er urimelig, det er jo tross alt en voksentur. Barnebarnet kan være med på hytten en annen gang det passer bedre. 54
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Si at det er fylletur. Uansvarlig å ta med barn da. Anonymkode: d880b...2e2 33
Ulven Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Svigerdatter har tråkket ganske grundig over ved å involvere din søster og svoger for å få gjennom viljen sin. Du har full rett til å bestemme over din egen ferie, og svigerdatter virker å være totalt oppslukt i sin egen boble når hun ikke ser dette. Har du tid og overskudd tar du med barnebarna på akyiviteter og avlastning regner jeg med, men dette var en planlagt voksentur og da holder du på det. 27
solmåneogstjerner Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Det passer jo ikke. Vennene deres vil sikkert ikke synes dette er så gøy heller. Hun (og andre) får jo bare bli så sure de vil. Meget spesiell oppførsel må jeg si. Om det passer så kan kanskje barnet bli med en helg en gang. OM det passer. Dra med veldig god samvittighet og kos dere så mye! 22
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Da skulle ho kanskje ikke fått så mange barn, når i tillegg den eldste har utfordringer. Anonymkode: 0aa45...dd0 38
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Hva om det var sønnen din som ønsket at barnebarnet skulle bli med dere på hytta? Da hadde nok tonen vært en annen, jeg tror du bare ikke liker svigerdatteren din. Og lar det gå utover barnebarna. Anonymkode: 94260...6ba 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 22. juli 2020 Det høres vel ut som det ikke bare er denne uka som er problemet til svigerdatteren din, siden hun sier du aldri stiller opp som barnevakt eller engasjerer deg i barnebarna. Tenker det er helt greit å si nei til en uke på hytta når det er voksentur. Men tenker og det er trist om du sjelden er med barnebarna. Har forståelse at man er sliten etter full jobb, men finne gode tidspunkt å være sammen på. Liker du ikke å være med barnebarna dine? Skal man ha et godt forhold, må man jo investere noe tid til å være sammen, på begges premisser. Anonymkode: 13f3d...50b 72
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Barnebarnet på 8 alene med en gjeng gæmliser er vel kjedelig. Svigerdatter er nok bare sliten. Hennes mann kan ta seg fri og reise med 8 åringen. Anonymkode: b40f6...855 24
Rant Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Hm. Mor bør da skjønne at dere som voksne ikke vil ha med en 8-åring på tur når det er snakk om litt godt drikke og voksenprat. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Du kan vel ta med barnebarnet enn annen helg. Og moren fikk vel ikke barn for at alle andre skal ta vare på dem. Burde holdt seg til ett barn da, om det blir for mye for henne. 14
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 Stemmer det at du aldri stiller opp som barnevakt og ikke engasjerer deg i barnebarna? Du får gjenta til din sønn at det ikke passer denne gangen fordi dere har annet besøk og heller foreslå en annen tid som passer bedre. Anonymkode: 49df1...309 37
SoWhat? Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Det var jo drøyt av henne å blande inn din søster. Hun er antageligvis bare sliten, men sånn er det vel å være foreldre iblant. Det passer jo ikke at et barn blir med dere på denne turen, og det burde hun jo skjønne. Men en tenker ikke alltid klart. Det går nok over. Håper ikke at det er sant at du aldri engasjerer deg da. Men du er bestemor, og ikke foteødrr. Det er en forskjell. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at du aldri stiller opp som barnevakt og ikke engasjerer deg i barnebarna? Jeg stiller opp så mye jeg kan, men det blir ikke ofte. Jeg jobber fremdeles 100%, etter jobb har jeg ikke overskudd. De ferieukene jeg har er ferieplanene alltid satt på forhånd. Nå hadde jeg 4 uker i sommer, da ble det en uke på Sørlandet med søster og hennes mann, 1 uke på Vestlandet og 1 uke på hytten vår. Barnebarnet på 8 har store psykososiale utfordringer. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er svært krevende å passe han. Anonymkode: 4a780...c7b 30
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #17 Skrevet 22. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres vel ut som det ikke bare er denne uka som er problemet til svigerdatteren din, siden hun sier du aldri stiller opp som barnevakt eller engasjerer deg i barnebarna. Tenker det er helt greit å si nei til en uke på hytta når det er voksentur. Men tenker og det er trist om du sjelden er med barnebarna. Har forståelse at man er sliten etter full jobb, men finne gode tidspunkt å være sammen på. Liker du ikke å være med barnebarna dine? Skal man ha et godt forhold, må man jo investere noe tid til å være sammen, på begges premisser. Anonymkode: 13f3d...50b Jeg liker å være med barnebarna mine, men synes det er krevende og jeg har ofte ikke helt overskuddet etter jobb. Barnebarnet på 8 har i tillegg en del ekstra utfordringer som gjør at jeg ikke er komfortabel med å passe det alene. Jeg har foreslått at de kan komme på besøk alle sammen, men det passer sjeldent. Anonymkode: 4a780...c7b 19
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om det var sønnen din som ønsket at barnebarnet skulle bli med dere på hytta? Da hadde nok tonen vært en annen, jeg tror du bare ikke liker svige Dette stemmer ikke. Jeg hadde sagt nei til sønnen min også. Anonymkode: 4a780...c7b 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stiller opp så mye jeg kan, men det blir ikke ofte. Jeg jobber fremdeles 100%, etter jobb har jeg ikke overskudd. De ferieukene jeg har er ferieplanene alltid satt på forhånd. Nå hadde jeg 4 uker i sommer, da ble det en uke på Sørlandet med søster og hennes mann, 1 uke på Vestlandet og 1 uke på hytten vår. Barnebarnet på 8 har store psykososiale utfordringer. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er svært krevende å passe han. Anonymkode: 4a780...c7b Det blir litt mye «fritiden min er dyrebar» holdning. Forstår svigerdatteren din å at hun kanskje fikk litt nok. Virker faktisk ikke som du stiller opp så mye. Du har ikke overskudd etter jobb? Syns det var mange unnskyldninger. Bare innrøm at du ikke ønsker å passe dine barnebarn og at du helst vil prioritere annet enn dem. Det er lov men veldig sært. Anonymkode: c26b5...043 73
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 Populært innlegg #20 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å være med barnebarna mine, men synes det er krevende og jeg har ofte ikke helt overskuddet etter jobb. Barnebarnet på 8 har i tillegg en del ekstra utfordringer som gjør at jeg ikke er komfortabel med å passe det alene. Jeg har foreslått at de kan komme på besøk alle sammen, men det passer sjeldent. Anonymkode: 4a780...c7b Helt ærlig så forstår jeg svigerdatteren din litt her. Altså, hun gikk over grensen ved å involvere masse folk, men det er trist med besteforeldre som aldri prioriterer barnebarna. Du har aldri overskudd til å hjelpe til etter jobb og av 4 uker ferie, er tre planlagt uten at barnebarna er inkludert i noe. Hva med den fjerde uka da? Kunne du tilbudt deg å ta med barnebarnet noen dager på hytta da? Anonymkode: 8a999...375 56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå