Hoppetaujenta Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har bare lest og sett, ikke forsøkt ennå, men om vinteren har jeg mange lag dyner og pledd over meg i senga og kan skrive under på at det å ha noe stort og tungt over meg, får meg til å falle til ro bedre. Jeg sover bedre. Jeg tror det fungerer. De dynene må jo plukkes ut etter hvor mye den som skal bruke den veier. Viktig å få en som passer til deg. Lykke til og skriv gjerne her hvis du en gang kjøper...i vitenskapens navn vil vi gjerne vite. 3
Gjest Daryl Dixon Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har, har ikke hatt den så lenge. Tror den veier 5,5kg.. husker ikke. Den er ikke den tyngste hverfall. Men synes den er behagelig når man er rastløs. Sovner godt, og våkner helt kokt etter en stund, men liker den godt.
Leonetta Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, Daryl Dixon skrev: Jeg har, har ikke hatt den så lenge. Tror den veier 5,5kg.. husker ikke. Den er ikke den tyngste hverfall. Men synes den er behagelig når man er rastløs. Sovner godt, og våkner helt kokt etter en stund, men liker den godt. Blir det veldig varmt? Svetter om natten med mindre jeg sover i en tynn sommerdyne, men det høres forlokkende ut med en «tung» dyne over seg. Har i perioder problemer med å falle til ro når jeg skal legge meg, og synes dette høres spennende ut.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Det er ikke tull, men det er bare verdt pengene om det er vektdyne du trenger. Det burde vært mulig å prøve før man kjøper, for ja, de er dyre. For meg har det fungert veldig bra så, jeg er glad jeg tok sjansen. Jeg finner roen, føler meg trygg, og sovner nesten momentant nå. Min er på 9 kilo, det hadde nok holdt med 7 kilo for meg (veier 60 kg). Den er ikke varm, jeg måtte supplere med et fleece-pledd i vinter. Anonymkode: ab126...463
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Gull verdt for min sønn med adhd og asperger. Mer uthvilt, og han lå plutselig rolig i sengen. Nå vil han ikke bruke den lenger, så jeg har tatt over. Er asperger selv og sliter veldig med innsovning. Dyna hjelp meg å falle raskere til ro. Funker også om man er stresset/sliten og strever med å slappe av på dagtid. Tror dyna er 7kg. Anonymkode: 0ed23...e77
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har vektdyne fra Clas Ohlson, og er veldig fornøyd. Brukte den mye en periode med alvorlig psykisk sykdom, og det hjalp meg til å sove og finne roen. Anonymkode: 1a7c2...ec7
Gjest Daryl Dixon Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 6 timer siden, Leonetta skrev: Blir det veldig varmt? Svetter om natten med mindre jeg sover i en tynn sommerdyne, men det høres forlokkende ut med en «tung» dyne over seg. Har i perioder problemer med å falle til ro når jeg skal legge meg, og synes dette høres spennende ut. Jeg tok bommet, fikk sjekket nå og den er 9kg. Jeg syntes den var varm, men mulig det var varmt på rommet når jeg brukte den og, så ta det men klype salt. Syntes roen kom mye raskere med dynen, har veldig rastløse bein til vanlig og til og med de slappet av.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Det høres deilig ut! Jeg er fristet til å kjøpe en selv. Jeg veier 65kg, så lurer på hvilken vekt på dyna jeg bør velge. Er redd 7kg blir for "lett". Dere som har, hvilken vekt tok dere? 10% av kroppsvekten? Eller tyngre? Anonymkode: 7dd62...39c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har 7 kg, kunne tenkt meg tyngre egentlig. Anonymkode: 0ed23...e77
Gjest Daryl Dixon Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres deilig ut! Jeg er fristet til å kjøpe en selv. Jeg veier 65kg, så lurer på hvilken vekt på dyna jeg bør velge. Er redd 7kg blir for "lett". Dere som har, hvilken vekt tok dere? 10% av kroppsvekten? Eller tyngre? Anonymkode: 7dd62...39c Min er mer enn 10% tyngre. Men jeg fikk den gjennom jobben til min samboer, vet ikke om vekta er optimal, men etter min smak er den passe. Det finnes kanskje en mal på det. På enklere liv sine sider står det ca 10% som du sier.
Live88 Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har en på 11kg, digger den skikkelig men kunne fint ha hatt en tyngre! Har brettet den i to slik at jeg får mest mulig vekt oppå meg, ligger som regel sammenkrøllet så da er jeg dekket. Sover med vinduet åpent så det er kun, som regel, svært få dager det er kjempevarmt her på vestlandet at det blir for mye.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Jeg tok i litt og kjøpte hakket over 10% fordi jeg liker litt kraftig massasje og leste erfaringer som tilsa at det kunne være lurt. Kjenner absolutt at jeg blir roligere og sover bedre, men jeg får vondt i ryggen (gammel skade) etter noen timer og det blir enda værre neste natt. Tenkte at det kanskje var en tilvenning, men flere forsøk har vist seg at det ikke stemmer. Kommer til å kjøpe en lettere en, men jeg usikker på hvor langt jeg skal gå ned i vekt. Det hadde vært veldig greit å få prøve en uke før man kjøpte Anonymkode: 59d59...ae9
Gjest loveli Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Kjøpte, men fikk dessverre vondt i ryggen av den.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres deilig ut! Jeg er fristet til å kjøpe en selv. Jeg veier 65kg, så lurer på hvilken vekt på dyna jeg bør velge. Er redd 7kg blir for "lett". Dere som har, hvilken vekt tok dere? 10% av kroppsvekten? Eller tyngre? Anonymkode: 7dd62...39c Jeg har kuledyne,ikke de billig variantene og min veier 7 kg og jeg veier rundt 40 (ja har en spiseforstyrrelse). 5 kilo hadde ikke gitt ønsket effekt Anonymkode: 31847...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå