india76 Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Nordmenn er ekstremt konforme og flokker til en plattform der gründeren selv sier at folk er dumb fucks som stoler på ham. Eier ikke folk kritisk sans eller hva? Her er samtalen: Zuck: Yeah so if you ever need info about anyone at Harvard Zuck: Just ask. Zuck: I have over 4,000 emails, pictures, addresses, SNS [Redacted Friend's Name]: What? How'd you manage that one? Zuck: People just submitted it. Zuck: I don't know why. Zuck: They "trust me" Zuck: Dumb fucks. https://www.esquire.com/uk/latest-news/a19490586/mark-zuckerberg-called-people-who-handed-over-their-data-dumb-f/
visp Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Jeg skjønner ikke behovet med FB, men du må jo ha litt kritisk sans selv. "Dumb fucks" er vel en humoristisk måte å legge til etter at han sier at de "stoler på meg".
stan Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Det er jo derfor folk er på Facebook, de er jo dumb fucks, meg selv inkludert dessverre. 1
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2020 4 minutter siden, visp skrev: Jeg skjønner ikke behovet med FB, men du må jo ha litt kritisk sans selv. "Dumb fucks" er vel en humoristisk måte å legge til etter at han sier at de "stoler på meg". Eh? Han sier jo at de er dumme fordi de stoler på ham. Og han sier rett ut at han vil gi ut informasjon om hvem som helst til vennen sin. I tillegg vet vi at de selger masse informasjon til kommersielle aktører.
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, stan skrev: Det er jo derfor folk er på Facebook, de er jo dumb fucks, meg selv inkludert dessverre. Haha, ja nettopp. Bra du innrømmer det. Men hvorfor vil du være en del av noe sånt? Jeg er en kvinne på 26 og er en stolt boikotter av det nettstedet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på saueflokken av nordmenn som er der og som gir bort så ekstremt mye data til et kommersielt selskap.
visp Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, india76 skrev: Eh? Han sier jo at de er dumme fordi de stoler på ham. Og han sier rett ut at han vil gi ut informasjon om hvem som helst til vennen sin. I tillegg vet vi at de selger masse informasjon til kommersielle aktører. Jo, men du baserte det kun på at han sa "Dumb fucks"! Og det tyder på at du tar det altfor bokstavelig. Folk har vel forskjellige behov for å være på FB; vi er tross alt sosiale vesener og søker andre mennesker. Personlig syns jeg ingenting om akkurat den måten å være "synlig" på, men at han skal tjene penger på det er vel ganske fornuftig av han. Han leker jo ikke butikk.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Jeg er ikke aktiv på facebook, og er der utelukkende pga gruppen fra klassen til ungen er der. Alt er blokka der inne, ingen spill eller noe er koblet opp mot kontoen. Anonymkode: d62ac...225
stan Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, india76 skrev: Haha, ja nettopp. Bra du innrømmer det. Men hvorfor vil du være en del av noe sånt? Jeg er en kvinne på 26 og er en stolt boikotter av det nettstedet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ned på saueflokken av nordmenn som er der og som gir bort så ekstremt mye data til et kommersielt selskap. Til å begynne med var det jo litt gøy å komme i kontakt med folk som jeg hadde mistet kontakten med. Men jeg skjønte jo etterhvert at det var grunner til at vi hadde mistet kontakten 🙂 Nå er jeg på Facebook bare fordi enkelte foreninger bruker det. Har sluttet med å legge ut om meg selv. 1
visp Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, stan skrev: Til å begynne med var det jo litt gøy å komme i kontakt med folk som jeg hadde mistet kontakten med. Men jeg skjønte jo etterhvert at det var grunner til at vi hadde mistet kontakten 🙂 Nå er jeg på Facebook bare fordi enkelte foreninger bruker det. Har sluttet med å legge ut om meg selv. Den der har jeg tenkt på mange ganger faktisk! At man vil seg selv så vondt:) 1
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #11 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, visp skrev: Jo, men du baserte det kun på at han sa "Dumb fucks"! Og det tyder på at du tar det altfor bokstavelig. Folk har vel forskjellige behov for å være på FB; vi er tross alt sosiale vesener og søker andre mennesker. Personlig syns jeg ingenting om akkurat den måten å være "synlig" på, men at han skal tjene penger på det er vel ganske fornuftig av han. Han leker jo ikke butikk. Nei, for han mener det når han sier det i den konteksten. Han sier jo rett ut at han vil gi ut informasjon om hvem som helst til vennen sin og at folk er dumme som stoler på ham. Går an å være sosial uten å etterlate masse data til en kommersiell aktør. Nå sitter folk bare å skriver til hverandre på Facebook fremfor å faktisk møtes. Folk var mer sosiale på 80-tallet når man faktisk måtte møtes fysisk. Ja, såklart vil han tjene penger, men poenget er at folk er dumme som ønsker å være del av tullet hans ved å gi ham muligheten til å bruke deres data til å tjene penger.
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 22. juli 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke aktiv på facebook, og er der utelukkende pga gruppen fra klassen til ungen er der. Alt er blokka der inne, ingen spill eller noe er koblet opp mot kontoen. Anonymkode: d62ac...225 Kunne brukt grupper på Skype isteden. Da har man kontakt med folk uten at man legger ut masse informasjon og bilder av seg selv. Det er jo ikke reklame med bruk av personlige data der. Endret 22. juli 2020 av india76
visp Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, india76 skrev: Nei, for han mener det når han sier det i den konteksten. Han sier jo rett ut at han vil gi ut informasjon om hvem som helst til vennen sin og at folk er dumme som stoler på ham. Går an å være sosial uten å etterlate masse data til en kommersiell aktør. Nå sitter folk bare å skriver til hverandre på Facebook fremfor å faktisk møtes. Folk var mer sosiale på 80-tallet når man faktisk måtte møtes fysisk. Ja, såklart vil han tjene penger, men poenget er at folk er dumme som ønsker å være del av tullet hans ved å gi ham muligheten til å bruke deres data til å tjene penger. Ja, altså. Jeg er ikke der:) Og han er jo bare ærlig så får folk velge selv:)
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #14 Skrevet 22. juli 2020 4 minutter siden, stan skrev: Til å begynne med var det jo litt gøy å komme i kontakt med folk som jeg hadde mistet kontakten med. Men jeg skjønte jo etterhvert at det var grunner til at vi hadde mistet kontakten 🙂 Nå er jeg på Facebook bare fordi enkelte foreninger bruker det. Har sluttet med å legge ut om meg selv. Var det ikke litt mer spennende å være ung på 80-tallet der man ikke hadde alt dette tullet med sosiale medier? Man måtte ringe til en hustelefon og så møtes fysisk. Så måtte man sende brev til hverandre. Så romantisk. ❤️ Nå er alt lett tilgjengelig og derfor mister det all verdi.
visp Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, india76 skrev: Var det ikke litt mer spennende å være ung på 80-tallet der man ikke hadde alt dette tullet med sosiale medier? Man måtte ringe til en hustelefon og så møtes fysisk. Så måtte man sende brev til hverandre. Så romantisk. ❤️ Nå er alt lett tilgjengelig og derfor mister det all verdi. Jo, men man angret ofte på at man hadde tatt telefonen:) Man visste jo aldri hva som ventet i andre enden. Og familien satt i stua og hørte alt som ble sagt og maste på tidsbruken. 1
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #16 Skrevet 22. juli 2020 (endret) 6 minutter siden, visp skrev: Ja, altså. Jeg er ikke der:) Og han er jo bare ærlig så får folk velge selv:) Så bra at du ikke er en del av saueflokken. Men du skrev over at du tenkte på det samme som stan, så har du slettet brukeren nylig da eller hva? Ja, han er ærlig ovenfor vennen sin (ville ikke at dette skulle lekkes) men du sa først at det var jeg som mistolket. Men bra du endret oppfatning! Endret 22. juli 2020 av india76
india76 Skrevet 22. juli 2020 Forfatter #17 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, visp skrev: Jo, men man angret ofte på at man hadde tatt telefonen:) Man visste jo aldri hva som ventet i andre enden. Og familien satt i stua og hørte alt som ble sagt og maste på tidsbruken. Åååå så nydelig ❤️ Skulle gitt alt for å være ung på 80-tallet. Man kunne bare møtes isteden for å snakke lenge i telefonen da, så da kunne man bare hviske hvor man skulle treffes så ingen hørte ❤️
visp Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 3 minutter siden, india76 skrev: Så bra at du ikke er en del av saueflokken. Men du skrev over at du tenkte på det samme som stan, så har du slettet brukeren nylig da eller hva? Ja, han er ærlig, men du sa først at det var jeg som mistolket. Men bra du endret oppfatning! Jeg har aldri vært der. Kunne ikke falt meg inn engang. Men alle har sin grense. Hadde det f.eks. vært eneste måte å få tak i konsertbillett til et bra band hadde jeg lagd meg en bruker med en gang. 1 minutt siden, india76 skrev: Åååå så nydelig ❤️ Skulle gitt alt for å være ung på 80-tallet. Man kunne bare møtes isteden for å snakke lenge i telefonen da, så da kunne man bare hviske hvor man skulle treffes så ingen hørte ❤️ Tja, ofte var det kanskje en gutt man prøvde å unngå, eller en tante foreldrene dine ikke orket en times samtale med der og da. Men stort sett fikk vi kun bruke telefonen til å avtale å møtes ja, så sånn sett var det greit:)
stan Skrevet 22. juli 2020 #19 Skrevet 22. juli 2020 5 minutter siden, india76 skrev: Var det ikke litt mer spennende å være ung på 80-tallet der man ikke hadde alt dette tullet med sosiale medier? Man måtte ringe til en hustelefon og så møtes fysisk. Så måtte man sende brev til hverandre. Så romantisk. ❤️ Nå er alt lett tilgjengelig og derfor mister det all verdi. Vi syklet rundt og spurte om vi skulle finne på noe. Hente at vi traff på andre i samme ærend, så gjorde vi noe med de istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #20 Skrevet 22. juli 2020 At folk skal bry seg så mye om hva andre gjør. Om folk vil dele ting på nett: supert, bra for dere, kos dere. Om folk er mer reservert og ikke vil dette:supert, bra for dere, kos dere. men om man ser ned på den ene eller den andre, da har man det ikke særlig godt med seg selv... Snakk om å være et dårlig menneske. Om noen spiser søppel eller kjøtt eller papir, så bryr det da ikke meg - lev som dere vil. Anonymkode: ffff4...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå