Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag var testen "endelig" blendahvit. Veldig rart å gå fra positive tester den ene uka, og så helt hvitt 5 dager senere...

Var så heldig å treffe på første forsøk med nr 1. Denne gangen var ikke helt planlagt, vi hadde tenkt til å begynne å prøve i august/september. Nå er det helt uaktuelt å vente så lenge!

Merker jeg blir helt stressa. Tror jeg har tatt litt for gitt det å bli gravid. Skjedde så fort første gangen, og også nå. Nå er jeg derimot livredd for at det ikke skal gå med nr 2.

Anonymkode: 69bc7...174

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk positiv test og begynte å blø ca en uke etter forventet mens. Det var såpass tidlig så vi fortsatte å prøve med en gang. Fikk vanlig mens til riktig tid, også positiv test igjen. 

Anonymkode: efe00...6c2

AnonymBruker
Skrevet
On 7/23/2020 at 11:38 AM, HopelessFear said:

Det er ikke kjemisk om mensen er forsinket. Ved kjemisk graviditet vil egget bli befruktet, men det vil ikke feste seg. Den kjemiske reaksjonen på befruktningen vil få HcG til å stige litt, og om en tester for tidlig vil dette bli fanget opp av en test. Du har teknisk sett ikke vært gravid, det er kun en kjemisk reaksjon, derav navnet kjemisk graviditet.

Navnet kjemisk graviditet kommer av at det er for tidlig til å kunne se graviditeten på annet enn biokjemiske prøver (altså urin- og blodprøver). Dette er frem til uke 5. Etter det kan man se det på ultralyd og da er det ikke lenger bare biokjemiske prøver som kan påvise graviditeten. Alle gravide er jo såkalt "kjemisk gravide" i starten frem til de når uke 5. Hcg produseres ikke med mindre man er gravid. Man er da teknisk gravide, derav navnet kjemisk graviditet.

Anonymkode: f8beb...30e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...