AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Fikk positiv test for 6 dager siden, da jeg var en dag forsinket. I dag har jeg fått kraftig mens. Akkurat en uke forsinket mens dette altså. Er dette da en kjemisk? Kommer syklus raskt i gang igjen som regel? Anonymkode: 69bc7...174
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har fått mensen 4 dager forsinket etter positiv test en gang og 6 dager forsinket en annen. Begge gangene kom syklusen som normalt måneden etter (som om første dag i den tidlige SAen var første dag i mensen). Det kan nok hende syklusen blir litt påvirket når du var en hel uke over. Jeg tror jeg blødde lenger en vanlig den siste gangen, men eggløsning kom ikke senere enn den pleide. Jeg har forøvrig blødd en del tidlig i de to svangerskapene som gikk bra også, men når det er som en kraftig mens, er det nok dessverre sannsynligvis en SA. Anonymkode: 48b43...0e5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Hvor lenge hadde du positiv test da? Jeg har fortsatt positiv test nå... Anonymkode: 69bc7...174
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge hadde du positiv test da? Jeg har fortsatt positiv test nå... Anonymkode: 69bc7...174 Den andre gangen (da jeg var nesten en uke etter forventet mens) var testen fortsatt positiv dagen etter at jeg hadde begynt å blø, men streken var blitt svakere (jeg hadde ikke testet siden den dagen mensen ikke kom). Jeg tok ikke flere tester, så jeg vet ikke hvor lenge den var positiv. Anonymkode: 48b43...0e5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Ok. Huff, jeg er både kvalm, svimmel og har vondt. Noe så dritt. Anonymkode: 69bc7...174
PepsiFlax Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Kjemisk er en graviditet som avsluttes før 5+0. Vil tro du var akkurat 5+0, så usikker på hva det defineres som. Men du har vært gravid, så det er jo en spontanabort uansett hva man kaller det. Jeg blødde i 4 dager etter SA 5+1, og fikk ikke eggløsning før 28 dager etterpå. Hører jo om noen som får EL 14 dager etterpå, altså at syklusen hopper rett tilbake bare 1 uke forskjøvet. En god klem sendes til deg ❤️ 1
Amatariel Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Jeg har opplevd 2 SA'er relativt tidlig. Begge gangene kom jeg rett inn i syklus, med EL bare et par dager senere enn vanlig. Ble forresten gravid på disse eggløsningene også, for man er visst ekstra fruktbar etter SA. MEN vil anbefale deg å ta en test noen dager etter blødningen din stopper. Sannsynligvis har du hatt en SA, men det kan også ha vært en svangerskapsblødning. Jeg har opplevd dèt også, og trodde det var mensen. Sjokket ble stort noen uker etterpå da jeg fortsatt var gravid. 1
HopelessFear Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 Det er ikke kjemisk om mensen er forsinket. Ved kjemisk graviditet vil egget bli befruktet, men det vil ikke feste seg. Den kjemiske reaksjonen på befruktningen vil få HcG til å stige litt, og om en tester for tidlig vil dette bli fanget opp av en test. Du har teknisk sett ikke vært gravid, det er kun en kjemisk reaksjon, derav navnet kjemisk graviditet.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 31 minutter siden, HopelessFear skrev: Det er ikke kjemisk om mensen er forsinket. Ved kjemisk graviditet vil egget bli befruktet, men det vil ikke feste seg. Den kjemiske reaksjonen på befruktningen vil få HcG til å stige litt, og om en tester for tidlig vil dette bli fanget opp av en test. Du har teknisk sett ikke vært gravid, det er kun en kjemisk reaksjon, derav navnet kjemisk graviditet. Det er det samme for meg om dette er kjemisk eller SA. 😬 Men ja, dette er vel på grensen til SA da kanskje. Jeg testet jo positivt en dag etter forventet mens, og igjen da jeg begynte å blø en uke senere. Håper kroppen ordner opp raskt, og at jeg ikke har disse smertene i veldig mange dager. Jeg som knapt pleier å blø blødde igjennom i natt, og må gå rundt med rød tampong og bind, og blør fortsatt igjennom i løpet av 2 timer 😬 Er det noe som helst man kan gjøre, annet enn å bare vente? Anonymkode: 69bc7...174
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 3 timer siden, Amatariel skrev: Jeg har opplevd 2 SA'er relativt tidlig. Begge gangene kom jeg rett inn i syklus, med EL bare et par dager senere enn vanlig. Ble forresten gravid på disse eggløsningene også, for man er visst ekstra fruktbar etter SA. MEN vil anbefale deg å ta en test noen dager etter blødningen din stopper. Sannsynligvis har du hatt en SA, men det kan også ha vært en svangerskapsblødning. Jeg har opplevd dèt også, og trodde det var mensen. Sjokket ble stort noen uker etterpå da jeg fortsatt var gravid. Oj! Det har jeg ikke tenkt på en gang. Men jeg blør så kraftig og har så vondt. Trøstet meg med et glass vin og spekemat i går 🙈 Men det er vel SA. Kan ikke se for meg noe annet. Anonymkode: 69bc7...174
Amatariel Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj! Det har jeg ikke tenkt på en gang. Men jeg blør så kraftig og har så vondt. Trøstet meg med et glass vin og spekemat i går 🙈 Men det er vel SA. Kan ikke se for meg noe annet. Anonymkode: 69bc7...174 Det skjønner jeg godt, og ville også forberedt meg på det. Men syns det er viktig å nevne muligheten, slik at du kan følge det opp. Svangerskapsblødning skjer, man kan miste en tvilling men den andre overlever osv. Rarere ting har skjedd! Så ettersom jeg opplevde nettopp dette selv føler jeg at jeg må nevne det. Jeg blødde i flere dager, var helt sikker på at det var mensen, bruke mange bind pr. dag. Så fikk jo helt sjokk da jeg to uker senere skulle starte med EL-testing. Etter det tar jeg alltid en g-test etter mensen, for å dobbeltsjekke. Så det anbefaler jeg for deg. Din vil jo vise positiv ennå om du tar en nå, men om du tar en ny om tre dager og streken ikke har blitt merkbar svakere må du sjekke det opp.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 4 minutter siden, Amatariel skrev: Det skjønner jeg godt, og ville også forberedt meg på det. Men syns det er viktig å nevne muligheten, slik at du kan følge det opp. Svangerskapsblødning skjer, man kan miste en tvilling men den andre overlever osv. Rarere ting har skjedd! Så ettersom jeg opplevde nettopp dette selv føler jeg at jeg må nevne det. Jeg blødde i flere dager, var helt sikker på at det var mensen, bruke mange bind pr. dag. Så fikk jo helt sjokk da jeg to uker senere skulle starte med EL-testing. Etter det tar jeg alltid en g-test etter mensen, for å dobbeltsjekke. Så det anbefaler jeg for deg. Din vil jo vise positiv ennå om du tar en nå, men om du tar en ny om tre dager og streken ikke har blitt merkbar svakere må du sjekke det opp. Takk, da får jeg gjøre det. Anonymkode: 69bc7...174
våren14 Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 Trolig en SA, men da følger det vel oftest smerter med, ikke bare blod. Men signerer hun over her, man kan har svangerskapsblødning eller miste en av flere inni der, og være like gravid etterpå. Tror jeg ville sjekket av hcg synker (enten hos lege, eller med test) før jeg kastet meg over vin og spekemat. Få bekreftet SA først. Lillesøster her klarte seg gjennom en hel ukes helt normal mens hun - jeg var mye mer gravid etter en uke ganske kraftig blødning. Hadde mer smerter enn normalt etc, hadde hatt endel kjemiske, og mensen kom 1 dag over og noen dager etter positiv test, så jeg antok bare en ny kjemisk. Tilfeligvis drakk jeg ikke alkohol i prøvetiden uansett, og det er jeg ok glad for i dag...på hennes vegne Viste seg å være et klokt valg. Var så rart, for vi reise på ferie dagen for mens, med positiv test, så kom jo mensen og hele greia måtte takles ved en sms til mannen i feriehuset om at det ikke gikk denne gangen heller, for ikke å dele alt med foreldrene mine 😛 Kom hjem etter en uke og tok den obligatoriske testen for å sjekke at hcg gikk ned eller om jeg måtte gå til legen å få det sjekket, og den kom tilbake megasterk positiv. DA var jeg kjapt hos legen for å følge opp hcg-stigningen kan man si. Så ble det et helt normalt svangerskap og lillesøster er snart 2,5 år nå Gikk på progestron for å lage barn i det hele tatt da, så hos meg var det en hormonell blødning fordi hormonene mine ikke akkurat er helt der de skal. Men hun klarte seg, enda jeg stoppet å ta progesteron da mensen kom og alt. Tok det ikke igjen før jeg fikk den positive testen. Så at hun er her i dag... det er godt gjort. Mao, kroppen klarer de rareste ting!! Så stå på, så blir det barn 😄 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 Etter et døgn med vondt og masse blødning har det nå de siste timene vært bråstopp. Ingen smerter, ikke noe blod. Masse slim! Fortsatt like positiv test. Hva gjør jeg? Når bør jeg eventuelt ta kontakt med legen? Anonymkode: 69bc7...174
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 Jeg tenker det kan være greit å ta kontakt med legen nå siden det er veldig vanskelig å tolke når blødningen sier en ting og testen en annen. Jeg hadde også "mensen" i de to svangerskapene som gikk bra. Ikke fullt så kraftig som vanlig mens, men jeg hadde trodd at det var det hvis jeg ikke hadde testet. Det var ganske mye blod, og nesten mer smerter enn jeg pleier å ha ved mensen (jeg har kraftig blødning og sterke smerter ved mensen). Hvis testene fortsetter å være like positive, er du nok fortsatt gravid. Styrken på dem vil avta ved en SA, og antagelig ganske raskt når det er så tidlig. Anonymkode: 48b43...0e5
Amatariel Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter et døgn med vondt og masse blødning har det nå de siste timene vært bråstopp. Ingen smerter, ikke noe blod. Masse slim! Fortsatt like positiv test. Hva gjør jeg? Når bør jeg eventuelt ta kontakt med legen? Anonymkode: 69bc7...174 Om du har lav terskel for å dra til legen så ville jeg nok gjort det for å fått målt hcg. Men om du ikke orker det så kan du fint forholde deg til g-tester. Dersom blødningen din var på onsdag/torsdag, vil du få en svakere test i helgen om du har mistet. Men høres lovende ut da... kan ikke snakke for alle, men ved mine SA'er har det ikke vært bråstopp i blødningen, tvert i mot så gled den ut i spotting, brunlig osv. når blødningen var ferdig.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 I dag var testen ganske mye svakere. Da går det nok ikke vegen. Satser på syklusen kommer i gang igjen med én gang. Mer utålmodig enn noen gang etter denne opplevelsen her! Anonymkode: 69bc7...174
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 På 23.7.2020 den 11.38, HopelessFear skrev: Det er ikke kjemisk om mensen er forsinket. Ved kjemisk graviditet vil egget bli befruktet, men det vil ikke feste seg. Den kjemiske reaksjonen på befruktningen vil få HcG til å stige litt, og om en tester for tidlig vil dette bli fanget opp av en test. Du har teknisk sett ikke vært gravid, det er kun en kjemisk reaksjon, derav navnet kjemisk graviditet. Herregud, det kan ikke bli hcg før et egg har festet seg 😅 Dette har du tydeligvis ikke peiling på. Anonymkode: e1ec8...af8 3
Amatariel Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dag var testen ganske mye svakere. Da går det nok ikke vegen. Satser på syklusen kommer i gang igjen med én gang. Mer utålmodig enn noen gang etter denne opplevelsen her! Anonymkode: 69bc7...174 Uff det var kjedelig men et svar iallefall. Håper du klarer å kartlegge eggløsningen etter dette, for man er ekstra fruktbar på første EL etter SA. Jeg har opplevd SA to ganger og blitt gravid på ny begge gangene på første EL.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 4 timer siden, Amatariel skrev: Uff det var kjedelig men et svar iallefall. Håper du klarer å kartlegge eggløsningen etter dette, for man er ekstra fruktbar på første EL etter SA. Jeg har opplevd SA to ganger og blitt gravid på ny begge gangene på første EL. Tror vi bare kjører på annenhver dag i et par uker fremover 😂 Håper det samme skjer her altså!! Anonymkode: 69bc7...174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå